Stulna ventilhattar Gotland

nicke_b2
24 oktober 2011 · 266 Inlägg

Hej!

Kl. 07.40 i morse 24/10-11 ställde jag min blåa Golf R32 MK4 på Mejerigatan 1-3 med 4 st Ventilhattar med R logo.

När jag gick ut strax efter lunch så var det nåt stolpskott som fått för sig att de var hans ventilhattar...

Bilen syns bra från vägen Peder Hardings väg/Mejerigatan så jag undrar om nån sett nåt mystiskt när de kört förbi?


Ventilhattarna är ganska svåra att få tag på därav denna efterlysning...

ascona-tic
24 oktober 2011 · 1 496 Inlägg

Tråkigt men snart lön så lägg 40kr på nya då och spänn dom jätte hårt.

Opel Ampera (2012)
Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Firecat
24 oktober 2011 · 86 Inlägg

Han kan väl aldrig vara seriös ? big_smile

om inte, sätt dit nå locktite eller dyligt så man måste ha nyckel för att få bort dom

Senast redigerat av Firecat (24 oktober 2011)

nicke_b2
24 oktober 2011 · 266 Inlägg

Firecat skrev:
Han kan väl aldrig vara seriös ? big_smile
Jo, det är nog jag som inte är seriös... (Frågar han med ingen bil uppe på Gorg)

om inte, sätt dit nå locktite eller dyligt så man måste ha nyckel för att få bort dom

Jag skrev en efterlysning, inte hur man gör för att inte bli av med dem eller hur man köper nya.... Jag kan ju påängtera att dessa köpte jag från Kina och de tillverkas inte längre. Det är inte nåt jag köpt på mekonomen som går att ersätta hur enkelt som helst...

MarcusL #2573
24 oktober 2011 · 1 489 Inlägg

För det finns absolut inte fler kineser som gör nya..? Typ likadana? ;-)

• Även den starka måste ta i när han skiter
Xuri One Man Clan
24 oktober 2011 · 4 287 Inlägg

grejer slutar inte tillverkas i china, de är bara nån annan fabrik som gör billigare kopior, så den sorten du har tillverkas av nån annan..

å va fanken ett par ventilahattar, har du själv bäställt dom från kina har du max pejjat 20 kr för dom.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
killercow
24 oktober 2011 ·

Vad är anskaffningsvärdet på dessa då?

IX ____________________________________
24 oktober 2011 · 1 340 Inlägg

Firecat skrev:
Han kan väl aldrig vara seriös ? big_smile

om inte, sätt dit nå locktite eller dyligt så man måste ha nyckel för att få bort dom

Klart man kan vara seriös, fortfarande hans grejer oavsett värdet

Visst kanske det går att ersätta dem, men det är själv brottet som är allvarligt 

Tycker någon att det är okey att ta ventilhattar, man varför stanna där? han kanske behöver nya fälgar också? sen kommer han självklart på att han kan ta hela bilen

Långsökt kanske, men alla börjar någonstans... Ett kompisgäng börjar vara bråkiga i skolan, det görs ingen tillräcklig åtgärd för att det ska sluta, det börjar ägna helgerna åt skadegörelse, och snart så är dem på löpsedeln för att de har tänt eld på parkerade bilar och kastat sten på brandbilarna som ska släcka den... Det har hänt

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Tumbleweed
24 oktober 2011 · 1 711 Inlägg

Jag hade oxå blivit förbannad! Nej, tyvärr inte sett nått angående stölden....

nicke_b2
25 oktober 2011 · 266 Inlägg

Slave_joe skrev:
http://viewitem.eim.ebay.se/4Stk-R-RLine-Alu-Ventilkappen-Tiguan-Scirocco-Bora/110619334918/item

Fel sorts R... Jag har MK4 inte MK6.

Tack iaf:)

ascona-tic
25 oktober 2011 · 1 496 Inlägg
Opel Ampera (2012)
Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
nicke_b2
25 oktober 2011 · 266 Inlägg

ascona-tic skrev:
http://www.ebay.com/itm/VW-R32-TIRE-AIR-VALVE-STEMS-CAPS-4PCS-R36-GOLF-BEETLE-/320613153155?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item4aa6087983

Dessa finns!

Tack! Jag har nu beställt 3 uppsättningar av liknande sort som jag hade..... Varav två st med låsning:)

Tack till dem som hjälpt mig!!

855gl
25 oktober 2011 · 59 Inlägg

Helt otroligt! De va inte så svårt att få tag på dom?!
piss i havet..

azid Det som inte dödar gör ont
25 oktober 2011 · 2 668 Inlägg

RightFront skrev:

Firecat skrev:
Han kan väl aldrig vara seriös ? big_smile

om inte, sätt dit nå locktite eller dyligt så man måste ha nyckel för att få bort dom

Klart man kan vara seriös, fortfarande hans grejer oavsett värdet

Visst kanske det går att ersätta dem, men det är själv brottet som är allvarligt 

Tycker någon att det är okey att ta ventilhattar, man varför stanna där? han kanske behöver nya fälgar också? sen kommer han självklart på att han kan ta hela bilen

Långsökt kanske, men alla börjar någonstans... Ett kompisgäng börjar vara bråkiga i skolan, det görs ingen tillräcklig åtgärd för att det ska sluta, det börjar ägna helgerna åt skadegörelse, och snart så är dem på löpsedeln för att de har tänt eld på parkerade bilar och kastat sten på brandbilarna som ska släcka den... Det har hänt

lollollollollollol

2slow
IX ____________________________________
25 oktober 2011 · 1 340 Inlägg

azid skrev:

RightFront skrev:

Firecat skrev:
Han kan väl aldrig vara seriös ? big_smile

om inte, sätt dit nå locktite eller dyligt så man måste ha nyckel för att få bort dom

Klart man kan vara seriös, fortfarande hans grejer oavsett värdet

Visst kanske det går att ersätta dem, men det är själv brottet som är allvarligt 

Tycker någon att det är okey att ta ventilhattar, man varför stanna där? han kanske behöver nya fälgar också? sen kommer han självklart på att han kan ta hela bilen

Långsökt kanske, men alla börjar någonstans... Ett kompisgäng börjar vara bråkiga i skolan, det görs ingen tillräcklig åtgärd för att det ska sluta, det börjar ägna helgerna åt skadegörelse, och snart så är dem på löpsedeln för att de har tänt eld på parkerade bilar och kastat sten på brandbilarna som ska släcka den... Det har hänt

lollollollollollol

Jag skulle inte skratta om det var din motorcykel de hade tänt eld på? Men det kanske du skulle gjort, underliga människor det finns

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Hamilton
25 oktober 2011 · 8 864 Inlägg

Låser tråden då utsikten att TS får ett svar som löser problemet är obefintlig.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang