Någon som har tips om bra vax?

AudiPontus
26 augusti 2006 · 7 Inlägg

Något med färg i kanske?

GrebyAxel
26 augusti 2006 · 524 Inlägg

Jag använder flytande sonax, kanske inte de bästa men de e lättarbetat.

D2-Jonsson
26 augusti 2006 · 93 Inlägg

turtle färg vax, billigt o lättarbetat... de enda ja kan rekomendera från turtle kostar 129:- flaskan....

TURBO -forever!
P-O Putsnisse
27 augusti 2006 · 265 Inlägg

Lahegas nya Bananvax tycker jag är bland dom  bästa...mycket lättarbetat och resultatet blir perfekt...

precision
27 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

autosmart utställnings vax är de bästa o mest lättarbetade jag testat .

kika i mitt galleri så kan du kolla resultatet på huven

Senast redigerat av precision (27 augusti 2006)

massse
27 augusti 2006 · 35 Inlägg

ja kör på "top coat sealer" en slags lackförsegling, lätt att arbeta på och även lätt och polera bort..! värt å prova..!

Darkie dARKiE
27 augusti 2006 · 5 031 Inlägg

Jag använder http://www.dri-wash.us/ på mercan, direkt ifrån USA.  Kan ju säga så här att, tror inget annat vax är så lätt som detta att använda. mycket bra!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
precision
27 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

Darkie skrev:
Jag använder http://www.dri-wash.us/ på mercan, direkt ifrån USA.  Kan ju säga så här att, tror inget annat vax är så lätt som detta att använda. mycket bra!

hur pass smidigt är de o beställa därifrån ?

JohnnyN Rutinerad medlem
27 augusti 2006 · 1 938 Inlägg

Jag använder AutoGlym Super-Polish på Calibran, och det är verkligen ett oslagbart wax, bara man ger det lite kärlek big_smile
Fastän lacken är 13 år gammal, börjar den glänsa som om bilen blev målad i förrgår efter en rejäl waxning smile

MilleN
27 augusti 2006 · 9 108 Inlägg

jag tycker inte Autosmarts hårdvax var nåt att ha i alla fall... Vann lite autosmart-grejor en gång.. Men det luktade gott i alla fall wink

Lahegas grejor är det bästa!

Senast redigerat av MilleN (27 augusti 2006)

Tega Yrkesförare
28 augusti 2006 · 1 073 Inlägg

Jag tycker Turtles Extreme Wax funkar skitbra. Luktar gott oxåsmile

Squadron
28 augusti 2006 · 1 833 Inlägg

Jag använder Sonax grejer, och jag har inget negativt att säga om dem.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Mafghan
28 augusti 2006 · 353 Inlägg

biltemas wax funkar finfint:D

Enjoy....
jonesono Personal- och beteendevetare
28 augusti 2006 · 1 082 Inlägg

Jag har kört på Sonax rubbing och flytande hårdvax samt turles top coat sealer.. och dra på trissor vad det luktar abra-kadabra av det!! Det blir nog att byta ut dem. smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
MrMonsterZ SmartRepair.se
28 augusti 2006 · 130 Inlägg

3M eller Farécla kan jag rekomendera...
Mycket smidiga att jobba med...

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?
Static
28 augusti 2006 · 208 Inlägg

håller med "precision". autosmarts flytande utställningsvax är riiiiktigt bra. man får vara ganska nogrann annars så finns de risk för att de blir flammigt. men får man till de så blir de jävulsk bra. kolla gärna min bil så får du se smile

mvh

__JoCCe__
29 augusti 2006 · 357 Inlägg

D2-Jonsson skrev:
turtle färg vax, billigt o lättarbetat... de enda ja kan rekomendera från turtle kostar 129:- flaskan....

Vad heter den flaskan? Tänkte pröva ifall de går så man slipper en omlackering...Lacken e så jävla nergången så de finns inget som hjälper sad tack på förhand

Heter de Lövena eller Löven??
jonTe
29 augusti 2006 · 5 710 Inlägg

__JoCCe__ skrev:

D2-Jonsson skrev:
turtle färg vax, billigt o lättarbetat... de enda ja kan rekomendera från turtle kostar 129:- flaskan....

Vad heter den flaskan? Tänkte pröva ifall de går så man slipper en omlackering...Lacken e så jävla nergången så de finns inget som hjälper sad tack på förhand

Jag lovar dig, du kastar 129kr i sjön.....det är helt värdelöst!

Vill du ha ordning på det billigt så köp dig en polermaskin och lämpligt medel till det, lite dyrare men med bättre resultat är att lämna den till en duktig rekondare, de brukar få ordning på riktiga "kräk".

MVH Jonas
..............
__JoCCe__
30 augusti 2006 · 357 Inlägg

jonTe skrev:

__JoCCe__ skrev:

D2-Jonsson skrev:
turtle färg vax, billigt o lättarbetat... de enda ja kan rekomendera från turtle kostar 129:- flaskan....

Vad heter den flaskan? Tänkte pröva ifall de går så man slipper en omlackering...Lacken e så jävla nergången så de finns inget som hjälper sad tack på förhand

Jag lovar dig, du kastar 129kr i sjön.....det är helt värdelöst!

Vill du ha ordning på det billigt så köp dig en polermaskin och lämpligt medel till det, lite dyrare men med bättre resultat är att lämna den till en duktig rekondare, de brukar få ordning på riktiga "kräk".

Men de är en röd orginallack sen -92..Kolla in galleriet så ser du. Riktigt nergången asså! Polermaskin har jag men har prövat dom flesta vaxen..

Heter de Lövena eller Löven??
Tzatziki
30 augusti 2006 · 452 Inlägg

Min bil är polerad och vaxad med medel från 3M och kan rekommendera detta!
Även min gamla honda prelude -93 blev behandlad med 3M och även där riktigt nöjd ..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang