henke_99 skrev:
Jag kan hjälpa dig lite här till att börja med, ska ta reda på mer om färger o sånt sen till kommand vecka.
Konstant 12v (minne), tändningsström (datorn aktiv) och jord är tre kablar som jag vet. Förmodligen även en som talar om när startmotorn (startläge på tändningslåset) är aktiv. Även en eller flera för "kommunikationsporten" till datorn, för felkodsavläsning.
Gröna kablar är till ac och saknar således betydelse för funktionen. En av dom går till fläktreglaget för att bilen ska veta när man vill ha ac.
Nån kabel är till varningslampan för motorstyrningen som sitter i instrumenteringen.
Förutom själva insprutningen så styrs ac (höjer tomgången lite när kompressorn går) och lockup (varvtal och växel) av datorn.
TPI har annat insug och en spridare vid varje cylinder istället för dom båda centralmonterade på tbi:n.
Såg förresten att creative fuel injection säljer kompletta rensade och uppmärkta (på svenska) kabelhärvor för 3000 kr, då ingår även ett trimchip kalibrerat för svenska förhållanden. Bara ett löst chip kostar drygt 2000 kr där så det är ju inte så mycket extra för en kabelhärva oxå. Det hade nog jag satsat på, mycket enklare är att bråka med den befintliga.
Då kan du ju riva bort hela motorns kabelhärva o börja om helt för att få ihop det med volvons på ett bra sätt. Förutom härvan till insprutningen så ska det väl bara vara kablar till oljetryck, vattentemp, ström till tändspole, "triggerkabeln" till generatorn och startmotorn.