Vill gärna ha tips på hur jag skall gå tillväga för att gjuta av den här i kolfiber nu, eller skall jag drapera den? har aldrig gjort nå liknande så alla tips är välkommna.
har ja fattat de rätt har du gjutit av orginalets insida ? då kan du ju inte bara drapera, för då blir den för liten, isf måste du gjuta av avgjutningen och sen drapera den, om du hänger med ? vet inte hur jag ska förklara bättre så ja hoppas de inte vart allt för krångligt ?
om jag fattat allting rätt med avgjutningen från början
Tog en snabb svängom i garaget och lackade den 3e fälgen och stripade den 2a fälgen.
Så nu är två fälgar helt klara. och lämnar iväg den sista fälgen på lagning av punktering på måndag så nästa vecka hoppas jag att jag kan provmontera fälgarna på bilen och se hur de serut
Här kommer en bild på de färdiga och hunden som ständigt är med.
Då måste jag ju gjuta av den en gång till då denna är mindre nu iomed att jag gjöt av insidan på motorkåpan. men vet inte riktigt hur jag skall gå till väga nu.
Funderade på de här:
Polera in formen med vax. Drapera den i kolfiber och Epoxi. Låta den härda Släppa den från formen. Sen lägga kolfiber igen invändigt på den. Sen klarlacka den.
Är det nån som har koll på de här? jag har aldrig gjort det och är väldigt tacksam för hjälp!
Jo de är klart att de går kan ju gjuta av formen som jag gjort nu. blir en massa extra jobb dock men det är ju ett alternativ om det inte finns nån vänlig själ som har koll på hur man gör:)
Nu är kåpan helt fin utan repor så provade montera den, passade perfekt! Så funderade om jag först skulle drapera den, men vafan vill göra de ordentligt så gjutar av den igen så jag får en negativ form så det blir helt i kolfiber istället.
Kontakta lackeraren i går och vinge och baklucka går iväg på lack efter lön nån gång
Tror det var Putteliten som ville se hur kåpan såg ut invändigt efter avgjutning? här kommer bild.
Blir ingen ting på låpan så länge man är nog med vaxet