2258
Sök

Får inte bilen sålt, orsak till varför? länk finns.

Handledare
1 481 Inlägg
31 oktober 2011
Ung pappa du har.......

Of World
3 379 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
saab_sonett skrev:
Ung pappa du har.......

maybe haha ..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Handledare
1 481 Inlägg
31 oktober 2011
Ja precis. Har du körkort överhuvud taget? Du kanske förstår varför det är svårt att sälja bilen med tanke på alla oseriösa bilhandlare som är i farten numera. Den som blir intresserad av en importerad bil kollar upp den väldigt noga för att inte bli lurad. Och som sagt, när far din (bilägaren) bara är 36år så undrar jag hur gammal du är......

Of World
3 379 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
saab_sonett skrev:
Ja precis. Har du körkort överhuvud taget? Du kanske förstår varför det är svårt att sälja bilen med tanke på alla oseriösa bilhandlare som är i farten numera. Den som blir intresserad av en importerad bil kollar upp den väldigt noga för att inte bli lurad. Och som sagt, när far din (bilägaren) bara är 36år så undrar jag hur gammal du är......

orkade inte tillägga förut, han e plastfarsan! jag själv är 23 , jo jo klart man vill kolla upp noga osv jag förstår vad du menar osv men äsch! sänker priset lite så får vi se, annars får jag behålla han och fortsätta använda som pendlar bil tongue "farsan" står ju för att få billigare försäkring , men du kanske redan förstått det:P

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 oktober 2011
Många som är intresserade av en Mercedes vill ha en bil med automatlåda, och de flesta vill (Oavsett växellåda) ha mer motor än en E200k eller en dieselbil. Mercedes gör fina dieselmotorer och har många kunder sedan gammalt som kört diesel.

Lägg till ovanstående förklaring till lite högt pris, dåliga bilder och det andra som framkommit i denna tråd så tror jag du har svaret på varför telefonen inte går varm. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Elektriker/Montör
534 Inlägg
31 oktober 2011
Att sänka priset bara ytterst lite kan vara avgörande. Hade ute min gamla peugeot i nästan 1 månad för 14000 utan att någon hörde av sig.
Sänkte priset till 12000 natten mellan fredag och lördag. Kl 8 ringde en gubbe och frågade om han kunde komma och kolla på bilen under dagen. Jajjemen svarade jag och lovade att "hålla" den till honom. När jag lagt på luren och kollade mailen så hade jag redan fått tre mail, från intresserade. Fram tills gubben kom och kollade senare på em så hade ytterligare 5 pers ringt.  Från 0 till 100 kan man säg, och då hade jag bara sänkt med 2000kr...

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

Seg bôvel
322 Inlägg
31 oktober 2011
Säger som många andra, bilderna är faktiskt inte de bästa.
Hitta en bra fotomiljö (Förslagsvis en tom parkering i dagsljus) och ta likadana bilder som bilförsäljarna brukar ta, oftast en bild snett framifrån (Med ev. dimljus på), en bild snett bakifrån, en bild som blickar in genom passagerardörren över mittkonsolen och förarplatsen, samt en närbild på ett hjul.

Inga uppenbara Photoshop-effekter eller liknande bör finnas på bilderna.

Sedan är ju W210 väldigt känd för att vara rostbenägen, vilket kan göra den mer svårsåld.
Senast redigerat av DuelBall (31 oktober 2011)

Elektriker/Montör
534 Inlägg
31 oktober 2011
Felplacerad skrev:
Robbin_V90 skrev:
Att sänka priset bara ytterst lite kan vara avgörande. Hade ute min gamla peugeot i nästan 1 månad för 14000 utan att någon hörde av sig.
Sänkte priset till 12000 natten mellan fredag och lördag. Kl 8 ringde en gubbe och frågade om han kunde komma och kolla på bilen under dagen. Jajjemen svarade jag och lovade att "hålla" den till honom. När jag lagt på luren och kollade mailen så hade jag redan fått tre mail, från intresserade. Fram tills gubben kom och kollade senare på em så hade ytterligare 5 pers ringt.  Från 0 till 100 kan man säg, och då hade jag bara sänkt med 2000kr...

Uppdaterade du inte annonsen samtidigt då? Varje gång man uppdaterar tycker jag man får några som hör av sig.

Jo det är klart. Men jag hade uppdaterat den innan också med lite tillägg i texten och så. Minst två gånger..big_smile

4 767 Inlägg
31 oktober 2011
Annonstexten ger iallafall mej vibbar att "Jag är en ung kille som ska sälja min goa sladd märscha som jag åkt på häng med med polarna på helgerna". Det lyser igenom väääldigt tydligt att det inte är Göran 47 år som säljer bilen om man säger så. Jag hade inte ringt på din bil pga sättet annonsen är skriven på.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Of World
3 379 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
Många som är intresserade av en Mercedes vill ha en bil med automatlåda, och de flesta vill (Oavsett växellåda) ha mer motor än en E200k eller en dieselbil. Mercedes gör fina dieselmotorer och har många kunder sedan gammalt som kört diesel.

Lägg till ovanstående förklaring till lite högt pris, dåliga bilder och det andra som framkommit i denna tråd så tror jag du har svaret på varför telefonen inte går varm. smile

ju, mercedes som diesel går hem hos alla tongue

priset sattes faktiskt efter värderingar osv men dumt val haha tongue

som sagt ska fixa nya bilder och lägga upp på nytt med bättre pris osv och mer info, har insett att jag glömt skriva en del av annat utrustning som finns tongue

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Of World
3 379 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
DuelBall skrev:
Säger som många andra, bilderna är faktiskt inte de bästa.
Hitta en bra fotomiljö (Förslagsvis en tom parkering i dagsljus) och ta likadana bilder som bilförsäljarna brukar ta, oftast en bild snett framifrån (Med ev. dimljus på), en bild snett bakifrån, en bild som blickar in genom passagerardörren över mittkonsolen och förarplatsen, samt en närbild på ett hjul.

Inga uppenbara Photoshop-effekter eller liknande bör finnas på bilderna.

Sedan är ju W210 väldigt känd för att vara rostbenägen, vilket kan göra den mer svårsåld.

bilderna är ett måste bytas då tongue

tänkte inte så mycket på det faktiskt men ska följa ditt tips! Tack smile

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Of World
3 379 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Robbin_V90 skrev:

blir att sänka priset med! tongue

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Of World
3 379 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Erick skrev:
Annonstexten ger iallafall mej vibbar att "Jag är en ung kille som ska sälja min goa sladd märscha som jag åkt på häng med med polarna på helgerna". Det lyser igenom väääldigt tydligt att det inte är Göran 47 år som säljer bilen om man säger så. Jag hade inte ringt på din bil pga sättet annonsen är skriven på.

där ser man! tänkte inte på det heller tongue

får väl skriva gubbaktigt på nåt sätt big_smile

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

52 Inlägg
31 oktober 2011
inte för att vara den som är den men varför är plåten blurrad men regnummret är inskrivet i annonsen?

Elektriker/Montör
534 Inlägg
31 oktober 2011
Satt och funderade på samma sak innan när jag läste "sunke"... smile

52 Inlägg
31 oktober 2011
Robbin_V90 skrev:
Satt och funderade på samma sak innan när jag läste "sunke"... smile

haha såg nu att jag läst fel..

Läste tog nya bilder efter jobbet. Men det var ju lite fel

Smålänning
7 887 Inlägg
31 oktober 2011
Som sagt, sättet annonsen är skriven på och bilderna talar emot den.

Skippa allt oväsentligt skit, skriv om bilen vad som är bra/dåligt (Alltid bra att ha med något dåligt, så man slipper förbannade köpare)
Att det fångar blickar på stan, fick kommentarer om skicket på bilprovningen m.m är helt ointressant i annonsen, att den är nybesiktigad U.A är bra att ha med dock.

Sen "Finns massor att skriva,men som dom flesta vet, så är ju Mercedes bilar kända för kvalité och den grymma körkänslan dom har! De vill säga,åk som en kung!"
Det enda W210 modellen är känd för hos vanligt folk är att den rostar som en 70-tals opel, och mercedes är inte kända för körkäslan, men väl för komforten, vilket de allra flesta spekulanter vet.

Bättre hade vart att skriva att bilen är ovanligt bra i karossen (om den nu är det)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 327 Inlägg
31 oktober 2011
Dålig text i annonsen. Mycket onödig text som bara skrämmer bort köpare, skriv fakta om bilen istället för att försöka övertyga om att det är världens bästa bil.

Är den rostfri så skriv det.

Of World
3 379 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
sunke skrev:
inte för att vara den som är den men varför är plåten blurrad men regnummret är inskrivet i annonsen?

hade den bilden på facebook wink tänkte inte mer på det haha!

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

24 Inlägg
31 oktober 2011
Texten är ingen höjdare som många påpekat. Importbil drar jag mig alltid för och misstänker att många andra tänker likadant, säger inte att det är så.
Sedan blir jag väldigt tveksam när jag ser en importerad bil som är såpass gammal och enbart har 17 000mil på mätaren.
Med rätt pris och mycket tålamod så går det att sälja det mesta.

Sök