Är MTX något att ha?

robban_aa
31 oktober 2011 · 37 Inlägg

tjenare
är MTX Roadthunder basar 10 något att ha?

Senast redigerat av robban_aa (1 november 2011)

Nitromast Dr. Scanner
1 november 2011 · 2 167 Inlägg

Nej bara till frisbeen....

Självfallet, till rätt ändamål är dom väl helt suveräna?

XorcessX
1 november 2011 · 709 Inlägg

en polare har en roadthunder 12a i tillhörande låda o tycker den låter skit.. andra serier med mtx kan säkert låta bra

BMW 530i (2001)
BMW 540iA (1993)
big-jepp
2 november 2011 · 3 187 Inlägg

XorcessX skrev:
en polare har en roadthunder 12a i tillhörande låda o tycker den låter skit.. andra serier med mtx kan säkert låta bra

tillhörande låda = fabriksbyggd eller byggt själv?

Honda civic "civicen" (1993)
XorcessX
2 november 2011 · 709 Inlägg

fabriks byggd, Hifi hade ett kit med låda, bas o steg

BMW 530i (2001)
BMW 540iA (1993)
evilaudio
2 november 2011 · 16 195 Inlägg

Fast de kan ju bero på andra saker att de låter skit.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
12VoltSverige
2 november 2011 · 198 Inlägg

XorcessX skrev:
en polare har en roadthunder 12a i tillhörande låda o tycker den låter skit.. andra serier med mtx kan säkert låta bra

Är som vanligt inte det minsta neutral i ärendet...men från vår sida (Svensk huvudimportör av MTX sedan mååååånga år tillbaka) kan jag säga att det sålts löjligt många basar ur Road Thunder-serien, både lösa element och i färdiga lådor.

Som med alla högtalare händer det att ägaren spelar sönder sina element, men det kan även inträffa att basen begåvats med något fabriksfel (om än ovanligt).

Om din kompis har köpt elementet på HIFI-butiken, gör ett återbesök och konsultera vad det är som kan vara galet, de hjälper dig med inställningar, placering av lådan osv.

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
XorcessX
2 november 2011 · 709 Inlägg

kan bero på mycket ja.   Först och främst, steget som medföljer kitet är på tok för klent, blir överhettat nästan på en gång och stänger av sej.  notera, HIFI butiken utförde instalationen . Han åkte tillbaka och berättade problemet. Dom sa då att dom skulle kolla upp steget, under tiden fick han låna ett Tourqe T5 steg... basen lät bättre men fortfarande, Njaaaaa....  När han fick ett tillbaka steget så kvarstod problemet med steget.   Dock vet jag inte om de var MTX paketlösning eller HIFI butikens...   jag säger inte att Roadthunder är dålig, bara att jag förväntat mej mer.

BMW 540iA (1993)
BMW 530i (2001)
Landstrom
2 november 2011 · 451 Inlägg

Allt låter skit under fel förutsättningar, även om man har en korrekt byggd låda och ett bra slutsteg, behöver det inte automatiskt bli bra. Väldigt mycket hänger på inställningar. Även en bra HU gör underverk för basen jämfört mot en halvbra.

Däremot är en fabrikslåda sällan perfekt och jag kan hålla med om att slutstegen i baspaketen allt som oftast är för klena.

Edit: Dock går oftast inte ett slutsteg i protect utan anledning, oftast beror det på dålig installation och/eller kassa inställningar.

Senast redigerat av Landstrom (2 november 2011)

inuzen
2 november 2011 · 168 Inlägg

Jag tycker du själv skall avgöra om det är något att ha eller inte. Dina öron uppfattar inte saker likadant som mina, skapa dig din uppfattning och rätta dig efter den. Lyssna och värdera! smile

Berglund_89
2 november 2011 · 1 481 Inlägg

jag själv kör med en MTX RT 15" o tycker det krämar på bra, så kör på 10" du!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
big-jepp
2 november 2011 · 3 187 Inlägg

XorcessX skrev:
kan bero på mycket ja.   Först och främst, steget som medföljer kitet är på tok för klent, blir överhettat nästan på en gång och stänger av sej.  notera, HIFI butiken utförde instalationen . Han åkte tillbaka och berättade problemet. Dom sa då att dom skulle kolla upp steget, under tiden fick han låna ett Tourqe T5 steg... basen lät bättre men fortfarande, Njaaaaa....  När han fick ett tillbaka steget så kvarstod problemet med steget.   Dock vet jag inte om de var MTX paketlösning eller HIFI butikens...   jag säger inte att Roadthunder är dålig, bara att jag förväntat mej mer.

vad är det för steg han driver det med då?

Honda civic "civicen" (1993)
christofer_k Vorsprung durch Technik
3 november 2011 · 2 432 Inlägg

köpte dbakutens kitt med 2x 12" mtx rt d4or  och ett ice 800 byggde en  85 liters sluten låda  och fyfan  så bra de spela för att vara slutet  vart då riktigt nöjd med dom basarna och skulle  kunna tänka mig och köra ettpar till bara för att jag  gilla dem  så pass smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang