2977
Sök

Startar inte efter motorbyte s70

36 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
nu i helgen bytade jag motorn för den andra var kass. fick tag i rätt motor och behöll elsystemet som satt i bilen men nu när den skulle startas så kommer där bara 1 gnista och tänder inte till någon som vet vad det kan vara ? tacksam för snabba svar smile

Smålänning
7 887 Inlägg
31 oktober 2011
Kolla så alla kablar och kontakter sitter rätt. Bara du vet vad som glömts och fuskats med.

Men kolla felkoderna så har du ju nått att utgå ifrån.

Men kanske kamaxelgivaren om du inte flyttade över den från andra motorn, eller kanske ändå för den kanske inte höll för flytten...
Du bytte ju givetvis kamrem på nya motorn innan du satte i den, men sitter den rätt?

Samma årsmodell och motorstyr på bägge? Alla givare bytta?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

36 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
enligt han jag köpte motorn av så var det samma motor och samma årsmodel. men att den hade suttit i en s80 så där var annan kabelhärva så jag skulle ta min egen. fast vissa givare bytade jag inte som temp givar och någon annan det satt redan på motorn så och allt är kopplat rätt. kamexelgivaren är väl den som sitter vid 1ans stift ? så fall byta jag den. tack för info robin
Senast redigerat av tintinboy (1 november 2011)

Sök