2951
Sök

Vindrutetorkare & spolarpumpen går hela tiden på 745 - 88

679 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
tja har ett jävla el fel på mina 745 ja nyss köpte, pumpen till spolarvätskan och vindrutetorkare går hela tiden, man kan ändra hastighet men aldrig stäng av dom, har byt pump,torkarmotor, osv
föra pumpen var helt smällt allafall för den hade gått hela tiden antar ja, Kan tilläga att det blev såhär efter en krasch bilen var med om, dock var bilen på ett släp men fick en liten smäll på lyktan fram

förslag?
Senast redigerat av Bompeman (6 november 2011)

1 008 Inlägg
6 november 2011
Detta fel får man om det är dålig eller ingen jord till dessa... 
kontrollera jordpukterna bakom strålkastarna mot skärmarna, gör ren dem från oxid och byt de flatstiftshylsor som är sönderärgade

679 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Har gjort det med problemet kvarstår, men har kollat över bilen lite mer nu, ena baklyktans jord är inte inkopplad och den andra tror ja är rätt kopplad, kan detta göra så torkare blir galna ?

1 008 Inlägg
6 november 2011
Hur såg flatstiftshylsorna på jordkablarna ut inuti då?
Det är jordpunkten på den sida som spolarbehållaren sitter på som du ska koncentrera dig på.
Senast redigerat av 240bns (6 november 2011)

679 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
lite oxiderad men inte alls farligt tycker ja , yes har bara koncentrerat mig på den sidan
Senast redigerat av Bompeman (6 november 2011)

679 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Nya kabelskor på varenda jord framme vid skärmen men problemet kvarstår, har även byt reläet utan framsteg

Smålänning
7 887 Inlägg
6 november 2011
Kollat spaken?

I min 740 vart jag löite våldslös så att nånting i spaken hängde sig...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

679 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Kan tillägga att bilen startar ena stunden bra, men sen ena stunden klickar den bara!?

Har bytt både spakarna vid ratten,torkarmotor,relä,spolarpumpen, ny jord till allt

Så vad kan felet vara ?
Senast redigerat av Bompeman (7 november 2011)

679 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
ingen?

749 Inlägg
9 november 2011
Prova att koppla ut kontakten till spaken, går den fortfarande då så jordar den i kablaget nånstans, annars är spaken sönder.

Funkar inte det så kan det även vara fel inne i torkarmotorn. Prova att koppla bort motorn och mät spänningen där, mät även jordkablarna.
Senast redigerat av Bjornn (9 november 2011)

679 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Får kolla över det, dock är både spaken och torkarmotorn byta

Sök