Larmar oregelbundet BMW E36 -95

Zerenity
7 november 2011 · 25 Inlägg

Hej, Då jag låser Bilen så går larmet efter en stund (oregelbundna tider).
Någon som vet vad felet är eller hur man kopplar ur larmet?

Tack på förhand.
MVH/ Linus

BMW E36 328i coupé "Bimmern" (1996)
BMW E91 M-sport "Bimmern" (2008)
alain www.bimmerpower.org
7 november 2011 · 3 995 Inlägg

Inte vet jag vad är det för fel men när du låser med fjärkontrol, då första tryck på låsknappen låser du dörrar och sätter du på lärmet, när du trycker en gång till på låsknappen då kopplar du bort larmet.
Så gör jag när jag ta ferrybåtar eller när jag inte vill ha larmet efter låsning.
Testa det på din bil och se hur det går.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Zerenity
7 november 2011 · 25 Inlägg

Det är original.

Swedenrockers skrev:
Original eller eftermonterat?

BMW E91 M-sport "Bimmern" (2008)
BMW E36 328i coupé "Bimmern" (1996)
Zerenity
7 november 2011 · 25 Inlägg

okej, aldrig provat det så  jag får ta och testa det imorgon och se ifall det funkar, men eftersom det krånglar skulle jag vilja veta hur larmet fungerar, då kanske man kan hitta en lösning eller koppla bort det ifall ditt tipps inte fungerar.
Tack för svar smile

alain skrev:
Inte vet jag vad är det för fel men när du låser med fjärkontrol, då första tryck på låsknappen låser du dörrar och sätter du på lärmet, när du trycker en gång till på låsknappen då kopplar du bort larmet.
Så gör jag när jag ta ferrybåtar eller när jag inte vill ha larmet efter låsning.
Testa det på din bil och se hur det går.

BMW E36 328i coupé "Bimmern" (1996)
BMW E91 M-sport "Bimmern" (2008)
josko
9 november 2011 · 25 Inlägg

Du har felet i någon av dörrarna eller huven. Börja med att koppla bort huv kontakten då den är lättast att koppla bort, slutar det larma när den är dragen så har du felet där.

Oftast brukar felet ligga just i huvkontakten eller förardörren.

Senast redigerat av josko (9 november 2011)

BMW M3 (2004)
Zerenity
10 november 2011 · 25 Inlägg

Okej, tack för tipset, det funkar att låsa den och sen trycka på låsknappen en gång till så slås larmet av, men ska kolla kontakterna för kan ju vara en fördel att ha ett fungerande larm också smile

josko skrev:
Du har felet i någon av dörrarna eller huven. Börja med att koppla bort huv kontakten då den är lättast att koppla bort, slutar det larma när den är dragen så har du felet där.

Oftast brukar felet ligga just i huvkontakten eller förardörren.

BMW E91 M-sport "Bimmern" (2008)
BMW E36 328i coupé "Bimmern" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang