11100
Sök

hastghetsmätaren dog på min 740

259 Inlägg
28 augusti 2006
Trådstartare
Hej min hastighetsmätare slutade plötsligt fungera. Jag har kollat givaren under bilen och allt där är som det ska. Kan det inte vara något fel bakon panelen???

286 Inlägg
28 augusti 2006
Brukar vara ett standard fel att hastighetsmätaren lägger av samt att tankmätaren lever sitt eget liv. Prövade med en ny panel från skroten och den funkar bra än idag, så tror inte att det är några fel på givaren.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
28 augusti 2006
ingen som vet mer exakt vad det är? tjejen har exakt samma problem, hastighetsmätaren fungerar inte och tankmätaren lever sitt egna liv.

man lever bara en gång så lev väl!

Rörpulare
1 453 Inlägg
28 augusti 2006
Fan skulle också vilja ha en liten lyckomätare till min tank;)
Bullo skrev:
ingen som vet mer exakt vad det är? tjejen har exakt samma problem, hastighetsmätaren fungerar inte och tankmätaren lever sitt egna liv.

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

draminbil.nu
1 382 Inlägg
28 augusti 2006
Vet inte vad felet är.. Men har en kompis vars mätare dog på besiktningen, besiktningsnissen bara smällde till uppepå panelen (en öppen hand med ett lagom dunk) Då satte den igång igen! Och det har funkat otaligt många gånger efter det också!

Bärs!
3 456 Inlägg
28 augusti 2006
ludde__mannen skrev:
Vet inte vad felet är.. Men har en kompis vars mätare dog på besiktningen, besiktningsnissen bara smällde till uppepå panelen (en öppen hand med ett lagom dunk) Då satte den igång igen! Och det har funkat otaligt många gånger efter det också!

Precis det tips jag tänkte på, Brukar fungera...

Garaget.org peakade 2008.

hmmmm
1 094 Inlägg
28 augusti 2006
på 740:in jag hade så glappade kontakten lite till tankmätaren. fixade till så den inte glappade och då började alla mätare funka som dom skulle.. detta har hänt på flera av polarnas 740. så om 1 kontakt glappar kan alla mätare sluta funka. så skruva dän panelen och titta.. bara 2 skruvar så det tar ju bara 5 min

259 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
Gloremir skrev:
på 740:in jag hade så glappade kontakten lite till tankmätaren. fixade till så den inte glappade och då började alla mätare funka som dom skulle.. detta har hänt på flera av polarnas 740. så om 1 kontakt glappar kan alla mätare sluta funka. så skruva dän panelen och titta.. bara 2 skruvar så det tar ju bara 5 min

Men om man köper en ny instrumentpanel på skroten. Hur gör man då så man snurrar fram milen tills samma mil tal som är där nu på min nuvarande panel som hastihetsmätaren inte fungerar på???

Sök