2720
Sök

BMW e36 M3 Batteri

22 Inlägg
8 november 2011
Trådstartare
Hej!
Jag har ställt undan bilen för vinterförvaring och undrar om jag kan ha batteriet urkopplat under hela vintern utan att det blir några felkoder eller att nånting börjar krångla? Eller ska jag köpa en underhållningsladdare som är påkopplad hela tiden?
Tack på förhand!

21 761 Inlägg
9 november 2011
Står det någonting i instruktionsboken till bilen?

Man tycker ju att en sån sak borde nämnas ifall bilen har en hel del elektronik som riskerar att nollställas vid strömbortfall. Att använda en underhållsladdare vid tex vinterförvaring är enligt mig aldrig någon nackdel. smile

22 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Står det någonting i instruktionsboken till bilen?

Man tycker ju att en sån sak borde nämnas ifall bilen har en hel del elektronik som riskerar att nollställas vid strömbortfall. Att använda en underhållsladdare vid tex vinterförvaring är enligt mig aldrig någon nackdel. smile

Tack för svar!
Jag har tittat lite i den och hittade inget direkt svar, då den i så fall ska vara urdragen under en längre tid

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 november 2011
Jag rekommenderar inte att koppla av batteriet, även om du inte finns i bilen, delar i bilen behöver ström under vilotid däremot rekommenderar dig att köpa en underhållningsladdare, med en sådan, du behöver inte att bryr dig om någonting och inte får felkoder eller efter batteri påkopplingen.
Förra året, min son kopplade av batteriet på sin 540, när han satt på igen brändes GPS boxen, kul var det inte för honom.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

22 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
alain skrev:
Jag rekommenderar inte att koppla av batteriet, även om du inte finns i bilen, delar i bilen behöver ström under vilotid däremot rekommenderar dig att köpa en underhållningsladdare, med en sådan, du behöver inte att bryr dig om någonting och inte får felkoder eller efter batteri påkopplingen.
Förra året, min son kopplade av batteriet på sin 540, när han satt på igen brändes GPS boxen, kul var det inte för honom.

Tack för tipset!

Sök