1895
Sök

Volvo 740 går hackigt varvar inte

87 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
Har nu bytt lmm men den går fortfarande inte riktigt rent "/ den är väldigt slö på gasen och reagerar inte på fullgas som den ska "/ pratade med en på volvo om det och han sa att det även kunde vara att det sotat igen så det inte blir fritt blås igen avgasröret "/ har även hört det kan vara soppapumpen o jag har inte någon annan vad det kan vara nu "/

One Life to live
Sideway is the only way

462 Inlägg
16 november 2011
Prova att byta hallgivaren i fördelaren! smile Är ett vanligt problem på 740, sen kan du även testa att byta tändspole smile

87 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
aa har varit inne lite på fördelaren men då handlade det om fördelarlådan men det brukar bero på fukt men ska kolla upp hallgivarn smile tack smile

One Life to live
Sideway is the only way

90 Inlägg
16 november 2011
sitter ingen i fördelarn på din sitter vid svänghjulet. den givarn paja på min och då starta den inte. har du svettsat igen avgas systemet där du fick hål alltså? läcker den någon annanstans innan lambdasonden?

87 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
jaha okej men det kan vara den eller? okej men min startar ju iaf o går helt okej så länge man inte trycker fullgas och iibland går den knappt alls men börjat bli bättre dock inte med fullgas "/ aa det har jag, ne jag har inte märkt att det läcker innan och det låter inte så heller "/

One Life to live
Sideway is the only way

462 Inlägg
16 november 2011
_stream_ skrev:
sitter ingen i fördelarn på din sitter vid svänghjulet. den givarn paja på min och då starta den inte. har du svettsat igen avgas systemet där du fick hål alltså? läcker den någon annanstans innan lambdasonden?

Juste han har lh 2.4? bara på 89orna och bakåt det sitter i fördelaren, by bad smile
Senast redigerat av grillchips (16 november 2011)

87 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
hehe okej där ser man smile

One Life to live
Sideway is the only way

90 Inlägg
17 november 2011
grillchips skrev:
_stream_ skrev:

Juste han har lh 2.4? bara på 89orna och bakåt det sitter i fördelaren, by bad smile

hehe yes, lätt hänt smile

90 Inlägg
17 november 2011
Snurriz skrev:
jaha okej men det kan vara den eller? okej men min startar ju iaf o går helt okej så länge man inte trycker fullgas och iibland går den knappt alls men börjat bli bättre dock inte med fullgas "/ aa det har jag, ne jag har inte märkt att det läcker innan och det låter inte så heller "/

okej tänkte om det läckte :p har du kollat pumparna,bränsle filtret, btr:en, tjuvluft vid insuget? :p

Whatever :)
1 652 Inlägg
17 november 2011
Kollat så du har rätt tändkablar till fördelaren och spolen wink Gjorde det misstaget och fick fel och den gick mega dåligt misstände helatiden men inte när man smygkörde.. Sen kan du alltid skruva loss fördelarlocket wink och sen kolla efter sprickningar i locket/lådan. Det kan göra att bilen blir cp på gaspådrag.

Kolla över alla vacuum slangar, kolla efter sprickningar och byt i värsta fall för eliminera tjuvlyft.. Kolla runt om btr, vet att min fars gamla slö40i hade rostat grymt mycket bak till så den drog luft där ifrån på något vänster..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

87 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
Har kollat alla slangar efter sprickor/läckor men ingenting men ska prova byta rotor och fördelarlock men någon som vet hur tändkablarna ska sitta för upptäckte för någon dag sedan att tändkabel 3 sitter på tändstift 4 och tvärtom men vet att ingen varit på o pillat så det måste suttit så från början när den gick bra men kom och tänka på det xD

One Life to live
Sideway is the only way

Whatever :)
1 652 Inlägg
17 november 2011
Okej.. Men där kan du ha problemet att motorn inte gick som den skulle om 3an och 4an hade " bytt " plats wink
blir ju lite fel i tändnings schemat smile

Snurriz skrev:
Har kollat alla slangar efter sprickor/läckor men ingenting men ska prova byta rotor och fördelarlock men någon som vet hur tändkablarna ska sitta för upptäckte för någon dag sedan att tändkabel 3 sitter på tändstift 4 och tvärtom men vet att ingen varit på o pillat så det måste suttit så från början när den gick bra men kom och tänka på det xD

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

87 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
mm men iom att den funkade innan det gick sönder men kan prova o byta o se om det funkar smile

One Life to live
Sideway is the only way

87 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
btw kollade på din bil me o då satt det likadant som på min smile

One Life to live
Sideway is the only way

90 Inlägg
18 november 2011
Snurriz skrev:
btw kollade på din bil me o då satt det likadant som på min smile

byt btr:en

87 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
vad är btr? eller är det någon enkel förkortning som ja inte fattar såhär på kvällen xD

Har förövrigt köpt ny rotor och fördelarlock som ska på nu under dagen och se om den går bättre efter det eller inte smile

One Life to live
Sideway is the only way

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
19 november 2011
BränsleTrycksRegulator smile Rund sak på Fuelrailen med en slang in i sig.

Audis in Scandinavia Crew

87 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
okej smile lambda sonden började lysa igår så blir nog o byta den för förmodligen är den sönder men ska prova o släcka den o se om den tänds igen smile

One Life to live
Sideway is the only way

82 Inlägg
19 november 2011
kollat så katen inte smulats isönder och satt igen avgasröret ? dvs kommer där avgaser längst bak av avgasröret ?

87 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
aa det kommer avgaser där bak smile

One Life to live
Sideway is the only way

Sök