Bild: Photoshop: Honda Civic DTM Concept

timnordlof
28 augusti 2006 · 798 Inlägg

Ett lite DTM-inspirerat koncept. Jag har lagt energin på att få det att se så verklighetstroget ut som möjligt, smådetaljer, vinklar och skuggor ska vara så perfekta som möjligt. It's all in the details...

Kul med lite feedback, var ett tag sen man gjorde om bilar i PhotoShop. Säg till om ni ser nån vinkel, skugga eller liknande som inte ser riktigt rätt ut, så jag kan ändra det...

Original:

http://img218.imageshack.us/img218/2705/dtmcivicorgzp0.jpg


DTM Concept:

http://img134.imageshack.us/img134/8498/dtmcivickopiera4uk1.jpg

Senast redigerat av timnordlof (28 augusti 2006)

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
28 augusti 2006 · 1 290 Inlägg

GRYMT jävla snygg!!!! Lust o göra om min bil????

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
THEBADGUY Gorgilus addictus
28 augusti 2006 · 4 736 Inlägg

*dregel* FY ***!!! Den var hur j***la fin som helst! big_smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Malmoe SSS -12
28 augusti 2006 · 3 217 Inlägg

Hur lyckas du?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
timnordlof
28 augusti 2006 · 798 Inlägg

Fuckface skrev:
Hur lyckas du?

Jag vet inte! smile Har hållt på med PhotoShop i ungefär 7 år. Den där bilden jobbade jag säkert med i (tro det eller ej) en månad till och ifrån... Gjorde 4 olika versioner med små ändringar tills jag blev nöjd. Hittade den på datorn nu, efter ett halvår, och tänkte att jag lika gärna kan lägga upp den!

Kul att ni gillar den, kan lägga upp fler om jag hittar.

THEBADGUY Gorgilus addictus
28 augusti 2006 · 4 736 Inlägg

timnordlof skrev:

Fuckface skrev:
Hur lyckas du?

Jag vet inte! smile Har hållt på med PhotoShop i ungefär 7 år. Den där bilden jobbade jag säkert med i (tro det eller ej) en månad till och ifrån... Gjorde 4 olika versioner med små ändringar tills jag blev nöjd. Hittade den på datorn nu, efter ett halvår, och tänkte att jag lika gärna kan lägga upp den!

Kul att ni gillar den, kan lägga upp fler om jag hittar.

Ja lägg gärna upp fler. Vill ser mer av dina konstverk smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Akuma Sempre Inter
28 augusti 2006 · 537 Inlägg

helt okej smile men längst ner till höger på läppen eller spoilern tycker ja inte ser så brra skuggat ut, kanske lite mer skuggning, lite linjer som tonas ner osv  förövrigt har du gjort ett bra jobb! mvh Elvis

Elvis
HPC KayTown
Audi A6 (2012)
timnordlof
28 augusti 2006 · 798 Inlägg

Jap_power_ skrev:
helt okej smile men längst ner till höger på läppen eller spoilern tycker ja inte ser så brra skuggat ut, kanske lite mer skuggning, lite linjer som tonas ner osv  förövrigt har du gjort ett bra jobb! mvh Elvis

Okej, jag förstår inte riktigt vad du menar med skuggan på läppen. Det är ju ett foto med studiobelysning och ljuset kommer från höger. Om du kollar på den ursprungliga bilden så ser du. Därför är fronten ljusare till höger. Vilka linjer ska tonas ner?

Rally_ Goa Gubbar från Göteborg!
29 augusti 2006 · 161 Inlägg

snyggaste ps modden på länge.. men man kan alltid bli bättre^^

Volvo 240 "VOC" (1990)
Volvo 240 "VOC" (1983)
Akuma Sempre Inter
29 augusti 2006 · 537 Inlägg

känns inte som om de formerna är rätt typ..  kolla längst ner till höger på framspoilern

Elvis
HPC KayTown
Audi A6 (2012)
Hee-Maan
29 augusti 2006 · 3 113 Inlägg

vad e felet? big_smile jag skulle inte tacka nej precis till den där

Semper Fi
Akuma Sempre Inter
29 augusti 2006 · 537 Inlägg

inget är fel bilen  ser hej sjyst ut:P

Elvis
HPC KayTown
Audi A6 (2012)
timnordlof
29 augusti 2006 · 798 Inlägg

Jag förstår inte vad som är fel nere vid fronten! Den är ju inte rak, hela grejen är ju att den är "vågig" som DTM-bilarna är. Men säger du det så... =s

Senast redigerat av timnordlof (29 augusti 2006)

TyranN Biltokig
29 augusti 2006 · 345 Inlägg

Jag tror jag förstår vad killen menar. På höger sida så ser det ut som en liten fördjupning längst ner. :S

Manne Jajjemen!
29 augusti 2006 · 1 512 Inlägg

den såg ruskigt bra ut smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Cwrille
29 augusti 2006 · 84 Inlägg

riktigt nice .. nästan så du borde ksicika in den till dom .. så kan man köpa den så big_smile

Chrizze
29 augusti 2006 · 140 Inlägg

TyranN skrev:
Jag tror jag förstår vad killen menar. På höger sida så ser det ut som en liten fördjupning längst ner. :S

Det han menar gissar jag är den enda skuggan som är längst ner till höger, den "fläcken" med en 80graders-vinkel. Skarp i ena sidan, utjämnad i andra sidan.

Gasar till det rasar
Ford Capri (1979)
Weinert
30 augusti 2006 · 87 Inlägg

riktigt bra gjort... och till dom som klagar.. ni kan inte ens php:a en bil själv där de ser bra ut. så sluta klaga!

TyranN Biltokig
30 augusti 2006 · 345 Inlägg

Weinert, har du inte sett mina modds? Dessutom klagar jag inte, bilen ser inte ens psad ut. xD
Det enda jag sa var att jag det var en fläck på högerdelen av nedre spoilern.. Jag vet inte vad det ska vara men bilen är grymt snygg..

Akuma Sempre Inter
30 augusti 2006 · 537 Inlägg

jepp det är det ja menar som tyran påstår... men annars är bilen helt klart godkänd smile

Elvis
HPC KayTown
Audi A6 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang