2513
Sök

Krånglande lås på bmw 535 E34..

336 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
har ett väldigt jobbigt problem på min bmw (535i e34), den låser inte upp sig! vrider runt nycklen och man hör hur c-låset går i alla dörrar men drar man i handtaget så är det låst fortfarande yikes den enda "dörren som går att öppna är bakluckan. (bilen har kylskåp mellan baksätena annars hade jag krypit in där). någon som har bra förslag på hur fan jag ska komma in i bilen? vill helst inte knacka rutan... sjukt tacksam för bra svar! smile

336 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Testa att lyfta upp dörrhandtaget en bit och vrid sedan nyckeln i låset samtidigt.

har provat att dra i handtaget samtidigt som jag vrider nycklen, men ska prova det med alla tips är bra tips! wink

Hobby Fotograf
650 Inlägg
15 november 2011
Hade samma problem på en polares e34, och vi va runt och pratade med flera så kallade bme "experter" och dom visste inte hur man skulle ta sig in. Så vi knackade en ruta tillslut för att komma in. Vi hittade aldrig felet men en dag så började låset att fungera..

336 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Du ska lyfta handtaget före du försöker vrida nyckeln. Årsmodell?

90a e de smile

men jag kom in i den nu, lyfte handtaget halvvägs på passagerarsidan och vred nyckeln förbi någon form av spärr smile går inte att öppna någon annan dörr inifrån heller men de löser väl sig tongue

Sök