Hej Jag har en V70R AWD av första generationen som har skramlat lös katalysatorn inne i avgassystemet. Om man öppnar det, plockar ut materialet och svetsar ihop igen, vad kommer hända? Tänder sig lambda lampan inne i bilen eller kommer det på annat sätt att "lura" motor elektroniken att tro att det är nägot fel?
Bör tilläggas att den har dubbla lambda mätare, en direkt vit nedgången ifrån turbon, och en "mitt i" katalysatorn.
Lambda lampan kommer å tändas å du kommer å få felkoden katalysator effektivitet för dålig.
det gjorde det inte på min förra V70 R (som va en 98 precis som ts har) när jag körde utan katt ett tag innan jag skaffade en efter det att jag monterade 3" hela vägen på den.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Lambda lampan kommer å tändas å du kommer å få felkoden katalysator effektivitet för dålig.
det gjorde det inte på min förra V70 R (som va en 98 precis som ts har) när jag körde utan katt ett tag innan jag skaffade en efter det att jag monterade 3" hela vägen på den.
Hadde du dubbla lambda sonder på den med ?
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
japp.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
japp.
Det va som fan... dom har 2 lambdor till ingen nytta då ... Hejja Volvo..
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash