Jo köpte oss en Volvo 855 -96 idag o den skulle vara bes/skattad till april-maj men jag bes var den ju men avställd. Detta märkte jag när jag kom hem och skulle för skoj skull kolla hur många ägare den haft. Då stod det att den var avställd sen i oktober Försökt få tag i ägaren utan resultat... Finns det någon möjlighet att ställa på bilen utan koden?? Jag fick ju med mig ägarbyte pappret hem som han skrivit på så där har jag ju hans namn o allt.
Jo köpte oss en Volvo 855 -96 idag o den skulle vara bes/skattad till april-maj men jag bes var den ju men avställd. Detta märkte jag när jag kom hem och skulle för skoj skull kolla hur många ägare den haft. Då stod det att den var avställd sen i oktober Försökt få tag i ägaren utan resultat... Finns det någon möjlighet att ställa på bilen utan koden?? Jag fick ju med mig ägarbyte pappret hem som han skrivit på så där har jag ju hans namn o allt.
Du får prova ringa till transportstyrelsen å fråga,, eller vänta med påställning tills du får de nya pappren.
Tyvärr måste du vänta.. kolla på transportstyrelsens hemsida, smsa lite då och då och se om registeringen har gått igenom.. Annars ringer du imorgon och förklarar till TPS så kanske dom kan fixa allt via telefon
Tyvärr måste du vänta.. kolla på transportstyrelsens hemsida, smsa lite då och då och se om registeringen har gått igenom.. Annars ringer du imorgon och förklarar till TPS så kanske dom kan fixa allt via telefon
Vore ju det bästa om de kunde fixa allt, Så gick det o göra förr iaf minns jag
Hade inget regnr och glömde av det helt när man var där o provkörde. Brukar alltid göra det men denna gången litade man på säljaren som var trevlig och allt
Beklagar att du vart lurad ang påställningen, tag gärna till dig av mitt följande tips:
Ring A L L T I D 11414 o förhör dig om fordonet du skall köpa, när du är på plats, så gör jag :-)
Eller så kan man ta registreringsnumret innan man åker och kollar på bilen och kolla upp allting. Onödigt att åka i onödan och kolla på en bil för att sedan bli besviken när man får reda på att allt inte stämmer.
Beklagar att du vart lurad ang påställningen, tag gärna till dig av mitt följande tips:
Ring A L L T I D 11414 o förhör dig om fordonet du skall köpa, när du är på plats, så gör jag :-)
Tack så mycket ja det var lite surt men men bilen är värd att ställa på helt klart o jag fick ju den för 4500 kr prutat från 5500 : - Men jag brukar göra som så när jag kollar på bilar så tar jag reg nr på plats sen går jag upp på transportstyrelsen via mobilen o kollar om den är avställd osv men igår så var mobilen kvar hemma i annan jacka så ja och sen när jag fick ner priset till så lite så tänkte jag va fasen... Men man ser ju hur trevlig säjaren må vara lita inte ett skit på dom förrän du kolla upp så allt han säger stämmer !!
Har iaf postat ägarbytet idag och hoppas de får in det imorgon, skulle ringa till dom imorgon med o kolla så skulle de fixa påställningen
Pratade nyss med TPS om påställning.. kan ta upp till 24 timmar innan påställning syns i systemen...fast ringer man till dom så ser dom ju när det är gjort.
Ja precis men skulle ringa de imorgon vid lunch så skulle dom ha fått ägarbytet iaf och då ska även bilen vara påställd efter det Hoppas att det ordnar sig imorgon men det blir ju en extrakostnad på 1200 kr tills den riktiga skatten kommer i maj men men nu vet man ju till nästa gång att aldrig lita på säljaren förrän man själv kollat upp så mycket som möjligt
Ja precis men skulle ringa de imorgon vid lunch så skulle dom ha fått ägarbytet iaf och då ska även bilen vara påställd efter det Hoppas att det ordnar sig imorgon men det blir ju en extrakostnad på 1200 kr tills den riktiga skatten kommer i maj men men nu vet man ju till nästa gång att aldrig lita på säljaren förrän man själv kollat upp så mycket som möjligt
Näe man ska inte lita på nån,,inte ens sin egen morsa