Ni som har importerat Supra, titta hit.

kiwi11
17 november 2011 · 4 Inlägg

Hej!
Känner stor sug på att skaffa mig en Toyota supra till sommaren och försöker få en bra helhetsbild på de hela!.
Ska man köpa en som är reggad & klar eller låta ett företag ta hem & fixa allt till en?, kanske hämta en själv nere i ex tyskland?
Vill självklart ha med turbo & ingen automatare..

Ni som har tagit hem själva, vad har ni gett för hela kalaset?

peter_1976 JDM
18 november 2011 · 2 201 Inlägg

Kontakta Superior Imports. Duktiga på JDM-bilar. Det enda du som kund behöver göra är att ställa krav, såsom utrustning, färg osv, på bilen o givetvis att betala. Resten sköter dom.

Har själv tagit min bil genom dom

Fiesta_Racing Ford fantast
18 november 2011 · 1 607 Inlägg

peter_1976 skrev:
Kontakta Superior Imports. Duktiga på JDM-bilar. Det enda du som kund behöver göra är att ställa krav, såsom utrustning, färg osv, på bilen o givetvis att betala. Resten sköter dom.

Har själv tagit min bil genom dom

kan dom ta hem vilken bil man vill? hur gör dom med lamper fram?

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
peter_1976 JDM
18 november 2011 · 2 201 Inlägg

är det jdm bil så ja. min är ju tex ingen de flesta plockar hem. men jag visste ju vad jag ville ha. lampor sköter dom. går det att bygga om så gör dom det annars monteras kanske nytt

Senast redigerat av peter_1976 (18 november 2011)

Fiesta_Racing Ford fantast
18 november 2011 · 1 607 Inlägg

peter_1976 skrev:
är det jdm bil så ja. min är ju tex ingen de flesta plockar hem. men jag visste ju vad jag ville ha. lampor sköter dom. går det att bygga om så gör dom det annars monteras kanske nytt

okej tängte mer en bil som inte byggs för högertrafik?

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
peter_1976 JDM
18 november 2011 · 2 201 Inlägg

dom plockar hem från japan, dvs högerstyrt. tro mig, det är riktigt skönt att köra. Jag var jätte tveksam mot det innan. Är det en vänsterstyrd japanare du är ute efter så ta från england eller nåt. men höger är skönare än vänster numera   smile

Fiesta_Racing Ford fantast
19 november 2011 · 1 607 Inlägg

peter_1976 skrev:
dom plockar hem från japan, dvs högerstyrt. tro mig, det är riktigt skönt att köra. Jag var jätte tveksam mot det innan. Är det en vänsterstyrd japanare du är ute efter så ta från england eller nåt. men höger är skönare än vänster numera   smile

okej spännande lär väll vara lite ovant i början. tur att dom inte vänder pedalerna med lol

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
g0rra
19 november 2011 · 113 Inlägg

peter_1976 skrev:
dom plockar hem från japan, dvs högerstyrt. tro mig, det är riktigt skönt att köra. Jag var jätte tveksam mot det innan. Är det en vänsterstyrd japanare du är ute efter så ta från england eller nåt. men höger är skönare än vänster numera   smile

Blir nog inte den lättaste uppgiften att hitta en vänsterstyrd bil i UK, då dom har vänstertrafik... smile

/ Gustav

SkylinePeter
19 november 2011 · 388 Inlägg

jag har plockat några bilar från www.europeansportscars.se och det kommer jag att fortsätta med. funkar kanon

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
Janneutanb
19 november 2011 · 7 272 Inlägg

Även Kent på Japcity är väldigt bra att ha och göra med!
Men låt för allt i världen INTE jens ny****** från gbg regga in den..

PLindblom
19 november 2011 · 1 200 Inlägg

Om du vill ha en bil hämtad i västra England i sommar kan jag eventuellt köra hem den åt dig. Jag kommer att flyga dit några gånger, bland annat till Japfest och jag har länge varit sugen på att bila hem från England smile

peter_1976 JDM
19 november 2011 · 2 201 Inlägg

g0rra skrev:

peter_1976 skrev:
dom plockar hem från japan, dvs högerstyrt. tro mig, det är riktigt skönt att köra. Jag var jätte tveksam mot det innan. Är det en vänsterstyrd japanare du är ute efter så ta från england eller nåt. men höger är skönare än vänster numera   smile

Blir nog inte den lättaste uppgiften att hitta en vänsterstyrd bil i UK, då dom har vänstertrafik... smile

/ Gustav

Jo, där tänkte jag lite fel. När jag kontakta Superior om min så hade jag redan kontaktat flera andra som inte verkade allt för seriösa o dröjde med svaren osv.

Fiesta_Racing Ford fantast
20 november 2011 · 1 607 Inlägg

vilka är det som har bäst pris på transport och reggning då? och hur mycket får man lägga på på det. för dom bilar jag har tittat på så ligger dom runt 60k.

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
peter_1976 JDM
20 november 2011 · 2 201 Inlägg

Det beror ju på varifrån du ska hämta hem det. med har för mig att plus  moms o olus ytterligare 10% för för tull.

skruven
20 november 2011 · 6 Inlägg

roligast är vell o åka o hämta bilen själv?
har varit i england två gånger o hämtat bil. Annat eu land slipper du tull o allt sånt när du köper.
flugit med ryanair från skavsta till stanstedt. billigt kostar bara några o sen båt från harwich till danmark. sen är de bara o köra hemåt.

Fiesta_Racing Ford fantast
20 november 2011 · 1 607 Inlägg

peter_1976 skrev:
Det beror ju på varifrån du ska hämta hem det. med har för mig att plus  moms o olus ytterligare 10% för för tull.

får man vara så fräck och fråga vad du betalade för bil och transport och vilken firma du använde dig av? smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
peter_1976 JDM
20 november 2011 · 2 201 Inlägg

jag tog det, som jag skrev innan, genom Superior Imports. Skitbra service o allt har jag fått.

SkylinePeter
20 november 2011 · 388 Inlägg

det är ingen moms och tull på bilar inom eu

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
peter_1976 JDM
20 november 2011 · 2 201 Inlägg

inte eu men alla tar inte sina bilar inom eu. jag skulle tex aldrig köpa en supra från tex england eller tyskland.
Utan det blir rakt från källan i japan

Fiesta_Racing Ford fantast
20 november 2011 · 1 607 Inlägg

SkylinePeter skrev:
det är ingen moms och tull på bilar inom eu

okej men ligger alla kostnader runt 10 - 15k över för att ha den "gat klar"

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang