29 augusti 2006
Trådstartare
Hej! Jag har en högst ordinär KenwoodCDstereo i min högst ordinära Golf av årsmodell 1999, och nämnda Kenwoodstereo beter sig inte riktigt som jag vill att den ska göra. För det första så vill jag att den ska starta så fort jag startar bilen, som det är nu så kan jag ha stängt av bilen med CD- eller radioläget på men när jag startar bilen så börjar displayen lysa och allt (stereon slås på alltså) men i läget "All off" vilket är OHYGGLIGT störande. Dessutom spottar den samtidigt ut skivan som är i. VARFÖR?? Har flyttat över den här stereon från min förra bil, en Polo från -92, och där fungerade den ypperligt och startade när jag ville att den skulle starta och hängav sig heller inte åt något utspottande av skivor.
Vad jag vill med min stereo är följande:
1) När jag startar bilen ska stereon starta i samma läge som jag lämnade den
2) Om jag stängde av bilen 2 minuter och 25 sekunder in på den fjärde låten på skivan som är i stereon så vill jag att den FORTSÄTTA från exakt samma ställe och inte från början på skivan.
Är detta möjligt? Om det här är en extremt dum fråga så får ni ursäkta mig, men jag kan absolut ingenting om sånt här, det är min pappa som pillar på stereon och har sig men hans kunskaper är också tämligen begränsade och dessutom är han lat. Så jag ställer mitt hopp till er!
Hoppas ni kan hjälpa mig!
Mvh Sofia