4611
Sök

Koppla slutsteg/baslåda till original stereo saab 9-3

7 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Tja har införskaffat mig en saab 9-3 -99 nyligen,ville ha lite mer tryck i basen så det fick bli en biltema baslåda med inbyggd förstärkare (ja jag är student tongue) Jag är helt grön på ljud så vet inte riktigt hur jag ska göra. jag vill iaf behålla original stereon. Så nu till frågan, den svarta runda utgången i stereon är det lågnivå ? har hört att det finns på vissa men är inte säker, har även hört att det kan vara cd växlar ut gång?. Tanken är då att köpa en adapter så man kan koppla lådan via rca kablar bara, om det går ? vore väl enklast så ?

Tacksam för svar
/Henrik

135 Inlägg
24 november 2011
Har för mig att dom där inte har nån lågnivå utan att du får köpa en omvandlare till högnivå

7 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
okej men tydligen så hade dom det sa killen på mekonomen, det verkar råda lite delade meningar om det här tongue men jag köpte en sån adapter idag iaf för att prova. (Dum fråga kanske) men visst måste jag koppla in plus och jord till lådan iaf ? har ju som sagt lågnivå kablar till lådan så dom skickar väl signalerna enbart antar jag ? jo visst, annars är jag också inne på en omvandlare.

som ni märker är jag lite av en nybörjare på det här wink

135 Inlägg
25 november 2011
jo + \ - kommer du behöva. du har väll el-antenn där kan du ta strömmen då sätts förstärkaren på när du trycker igång sterion eller startar bilen hur de nu va..

7 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
ok tack, precis hade tänkt dra remote kabeln dit till antennen smile

7 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare