4894
Sök

Volvo 945 turbo weatsgeat problem

Hemmapul AB
195 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Tjena. sökte bland gammla inlägg men utan svar. jag har en volvo 945 turbo plus (om de spelar roll) 93:a med ett garrett tb2543 aggregat. jag bestälde ny WG klocka eftersom min gamla va skruvad i botten och ladda bara 0,6 bar ändå.
fick min nya men den är rätt mycke längre än den gammla ca 2 - 2.5 cm längre och då e båda skruvade i botten.

Finns de olika WG klockor till volvo 940? trodde alla hade samma :S?
man kan ju köpa ställbar till en LTT tex
har mitsu turbon och garrett turbon olika?
eller de skiljer sig bara från dom olika garrett modelerna?
hur många olika garret finns de?

de viktigaste
VAR KAN JAG FÅ TAG PÅ EN SOM PASSAR MIN BIL?

MVH Z

har bilder men vet inte hur man infogar dom här
Senast redigerat av VOLVO_PENTA_RAGGARE (23 november 2011)

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!

8 282 Inlägg
23 november 2011
Till 940 finns det väl 2 olika klockor. Och att mitsubishi och garrett har olika klockor är ingen vild gissning. Dessutom har varje fabrikat en lång rad olika klockor för att passa på olika aggregat och med olika hårdhet.

SKÅNING
1 215 Inlägg
24 november 2011
nu vet jag ju inte var du köpte men detta är vad jag hittat, verkar finnas båda modellerna till Garrett där http://www.turbomeck.se/wastegate-tryck-klocka

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Hemmapul AB
195 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
Tjena. Tack för svar. Jag har kollat lite och ja de är olika. Jag verkar ha lite ovanligare turbo. Tror jag kan ta en wg klocka från en saab turbo. Men inte säker. Köpte på turbomeck som alex länkar till. Jag är en oerfaren turbo ägare.(min första turbo bil) man lär sig hela tiden smile fins de andra sidor att köpa en wg klocka till min turbo? 

MVH Anderz

SKÅNING
1 215 Inlägg
25 november 2011
ja saab wg är väldigt lik iaf, kan kolla på det imorgon och se ifall det skulle passa

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Hemmapul AB
195 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
Har kollat på en saab 9000 med td04hl 15g och den kan jag inte ta ifrån. För de e ju en mitsu tirbo då eller? Jag e rätt grön på de här med turbo bilar. Mvh anderz

Sök