Köpråd till mamma: BMW 523iA -98 (Alt. Japsburk med automat max 30 papp)

Rquired Allmänt envis
24 november 2011 · 12 512 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Tendenser till att koka? Elfläkt en vanlig slirkoppling? På sommaren går det tidvis trögt om värmen utomhus är bra.  Mycket sommargäster och en BMW som inte gillar värme är en dum idé.

Gammal Viscokoppling på dessa, är den bara frisk så klarar bilen kökörning utan problem. Sedan är termostathus och expansionskärl i plast med och kan spricka och läcka lite vatten, men bilen kokar inte av det så länge inte vattennivån blir för låg förstås och delarna är varken dyra eller svåra att byta.

Bor i Norra/Nordvästra Halmstad med eländet att ha långa köer till och från Tylösand sommartid när jag skall hem/iväg, trots höga temperaturer, ordentliga köer och diverse BMW (Både själv och inom familjen, vi är glada i märket) har aldrig problem förekommit så att en BMW inte skulle gilla värme kan vi utesluta. smile

Klart att jag har sett BMW´s ståendes vid vägen, Viscokopplingen är trots allt ett vanligt fel många inte tänker på, men jag har sett bilar av alla märken och prisklasser ståendes så att BMW skulle varit extra drabbat känns inte korrekt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang