4607
Sök

Ställa in lowpass high pass på slutsteg?

248 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
dunkade musik påväg hem. och tyckte att basarna lät lite konstigt, som att dom slog igenom nästan.
jag har då kommit så långt att jag vet att gainer ska det vara på fullfräs typ. och bass boost ska man ge fan i.
men då har jag lowpass och highpass rattar också. hur ska dessa ställas in? ska jag bara dra ner dom och skita fullständigt i det?

slutsteg: infinity reference 611a

16 197 Inlägg
25 november 2011
Va e de för baslåda du har?

Lp brukar man kunna ställa på ca 80hz å testa hur de låter.

att ha gainen på max e inget ja skulle rekommendera utan att lyssnat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

248 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
Va e de för baslåda du har?

Lp brukar man kunna ställa på ca 80hz å testa hur de låter.

att ha gainen på max e inget ja skulle rekommendera utan att lyssnat.

kicker comp dc12 http://www.kicker.com/comp_subboxes#DC12

3 187 Inlägg
25 november 2011
Denzig skrev:
dunkade musik påväg hem. och tyckte att basarna lät lite konstigt, som att dom slog igenom nästan.
jag har då kommit så långt att jag vet att gainer ska det vara på fullfräs typ. och bass boost ska man ge fan i.
men då har jag lowpass och highpass rattar också. hur ska dessa ställas in? ska jag bara dra ner dom och skita fullständigt i det?

vem har du hört det ifrån? för det är fel!
ställ lpf på 70-80 som evil sa. sen ställer du gainen på 0 och vrider upp spelaren till ca 90% av spelarens max (t.ex. 32 av 35 eller 60 av 65 beroende på vilken spelare du har) sen vrider du upp gainen tills du hör att signalen börjar dista (det låter dåligt) då vrider du ner den lite tills det låter bra igen.

248 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
Denzig skrev:

ställ lpf på 70-80 som evil sa. sen ställer du gainen på 0 och vrider upp spelaren till ca 90% av spelarens max (t.ex. 32 av 35 eller 60 av 65 beroende på vilken spelare du har) sen vrider du upp gainen tills du hör att signalen börjar dista (det låter dåligt) då vrider du ner den lite tills det låter bra igen.

åh du ärade och hyllade big-jepp, tack ännu en gång för att du lyser upp vägen för en utan visdom

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 november 2011
big-jepp skrev:
Denzig skrev:

Runt 2/3 (65-70%) av maxvolym snarare.....för även vid 90% distar VÄLDIGT många enheter....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök