4497
Sök

Behöver hjälp fort med min bmw bravaria c III stereo!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
tjena!

köpte mig en bmw 525 e34 nu, och där har ju självklart förgående ägaren glömt bort koden till stereon. har dock lyckas fått tag i ny kod, men nu är det så att det går inte knappa in något som helst på den, antar att det är någon sorts spärr som gör att man bara får vissa försök ? hur ska man göra för att häva denna ?

Mvh

744 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
tittade upp detta nu, dock var det fel stereo, jag har kasset endast själv big_smile men ska pröva detta nu med att lämna den på.
Senast redigerat av hewra (26 november 2011)

744 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
tack för hjälpen iaf smile har haft den på så nu i ca en timme så får se snart ifall det blir någon förbättring smile

744 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
ja iallafall så funkade detta med att lämna den på, men då stämde inte koden -.-

* Studerande *
563 Inlägg
26 november 2011
hewra skrev:
tjena!

köpte mig en bmw 525 e34 nu, och där har ju självklart förgående ägaren glömt bort koden till stereon. har dock lyckas fått tag i ny kod, men nu är det så att det går inte knappa in något som helst på den, antar att det är någon sorts spärr som gör att man bara får vissa försök ? hur ska man göra för att häva denna ?

Mvh

Har du ingen manual till hands? Är det orginal (fabriksmonterad) eller har den f.d ägaren eftermonterat den & hur fick du koden tillgodo (om laglig väg) men inga anvisningar om hur installationen går till ?  roll

744 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
hittar ingetting om någon kod i manualen och det är rent org. stereo från fabrik wink hittade en sida där man bara behövde skriva in serial numret och parts numret tro jag det var och då räknade den ut vad för kod det skulle vara smile

Sök