decib3L skrev:dcay skrev:Säkert ett ouppskattat yrke men en sak jag inte förstår är varför i HELVETE vissa , lägg märke till att jag skriver vissa, kör om andra lastbilar som kör i 100 kmh och dom som kör om gör det i 101 kmh? Så otroligt störande så det finns inte, blir förbannad varje gång jag ser nått sånt...
Det är så att våra lastbilar allt som oftast är spärrade. Och ska man åka 15 mil så sparar man in någon minut på att köra om en lastbil som håller 3-4 km/h under dig.
Och sen får du helt enkelt acceptera att vi kör om när vi väl gör det. För det är inte så himla enkelt för oss.
Jag har jobbat ett tag nu, och jag känner igen mig i allt som står här. För min del har jag lite mer att hålla koll på. Lasten måste lastsäkras så att ingen lådjäkel (typ körv) ramlar ut. Och jag måste hålla koll så att det är rätt temperatur inne i flaket. Och givetvis snacka i telefon ungefär halva körtiden för att veta vart fan jag ska när det blir specialturer. Och när man väl kommer på rätt väg och vet ungefär vart man ska. Ja då kan man hamna bakom en rädd jävel i typ en hyundai som tvärnitar när en myra går över vägen. Och inte nog med det, jag kan bara tanka på bemannade statoilmackar, och hur många såna tror ni det finns runt vänern? Nåväl, trots all skit som är i jobbet så älskar jag det och vill inte byta ut det mot något stillasittande kontorsjobb. Det är härligt, speciellt nu på sommarenTa det lugnt och fint ute på vägarna alla chaufförer
Roos skrev:dcay skrev:Säkert ett ouppskattat yrke men en sak jag inte förstår är varför i HELVETE vissa , lägg märke till att jag skriver vissa, kör om andra lastbilar som kör i 100 kmh och dom som kör om gör det i 101 kmh? Så otroligt störande så det finns inte, blir förbannad varje gång jag ser nått sånt...
Hör till exakt samma sak, tisdpress. Hamnar man bakom någon i 88 (100 var att ta i) och vet med sig att man själv kan pressa ur sin egen till exakta 90 så vill man helt enkelt om ute på motorvägarna. Egentligen ingenting att bli sur över då alla delar på vägarna och du med din personbil på några sekunder kan komma upp i 110 igen.
Detta är mer än jag visste, ber om ursäkt ifall jag skrivit nått opassande, men det är bar aså störande och i mina ögon farligt när två stora blaffar kör om varann med nån cm mellanrum i, aa 90 eller vad ni nu får köra i..
0
0
0
0