Detta projektet handlar om min Saab 9000 Aero -97 som jag har gjort i ordning i huvudsak under vintern 2011-2012, men håller konstant på med nya modifieringar. Min vision är att hålla bilen så nära original som möjligt, men med några små diskreta toucher som göra att den kommer sticka ut från mängden.
TBOC_Razor skrev: Sålänge kopplingen funkar bör det väl inte vara några större problem om du bara kan få hjälp av någon/några hurtiga kompisar.
Hoppa in, starta med kopplingen nere, och sen får kompisen/arna putta på så snabbt dom kan så släpper du upp kopplingen och puttrar iväg
Så att komma iväg bör du ju klara men sen om du måste stanna under körning.... ja du...
Lyckades köra in den i garaget i 3an. Så jag tror att det ska nog gå Har bara 2 rödljus som kan krångla till det, men med Steg 3 så har man kraften så det e chill
kan ju vara eget mappat, de är ju bra drag i den iallfall (a)
Kan ju va så! Jag kör ju Maptun Steg 1 i Classicen och Maptun Steg 3 i Aeron Så jag har bra drag jag med
joo det låter nice skall fixa till väghållningen med koni ställbara i 3 lägen, 40/40 fjädrar och kanske ett motorstag och om jag får tag i något bak! innan lag lägger med trimm i motorn
Det låter ju najs! Hmm, jag kör än så länge med original dämpare fast 45mm sänkning Verkar funka hyfsat Ska inte vara nån ordentlig räserbil Det gäller att ha bromsar och väghållning som klarar effekten man har om man ska sikta högt
joo det låter nice skall fixa till väghållningen med koni ställbara i 3 lägen, 40/40 fjädrar och kanske ett motorstag och om jag får tag i något bak! innan lag lägger med trimm i motorn
Det låter ju najs! Hmm, jag kör än så länge med original dämpare fast 45mm sänkning Verkar funka hyfsat Ska inte vara nån ordentlig räserbil Det gäller att ha bromsar och väghållning som klarar effekten man har om man ska sikta högt
joo bilen är ganska svajig i kurvorna men stor skillnad emot orginal fjädrarna ska bli kul och övningköra med 1.5 bar
Min Classic va grymt svajig xD men jag bytte framdämpare och den blev mycket bättre (Y) övningsköra med 1.5 bar e inte fel
Update!! Fick igår eftermiddag hem Aeron från ANA! Nu kan man äntligen köra bilen igen! Så då blev det till att köra den till skolan idag Dock är allt inte bra...har märkt att 5an är jobbig att hitta, händer rätt ofta att den får i 3an istället. Är nog bara länkaget som behöver justeras, så imorn bitti ska jag tillbaka till ANA så ska dom justera in den rätt.
Jag har även fått en ny tid för rekond! 27/4 så ska den in! Blev grymt bra på Classicen så ser fram emot att se hur Aeron blir
Idag har det hänt en del... Var på ANA imorse kl7 för att justera om länkaget och det gick prima! Nu kunde jag lätt hitta 5an igen. Va på väg hem och då hoppade den tillbaka till sitt gamla läge och dessutom var spaken lös! Jag kunde röra spaken helt från höger till vänster med växeln i...åkte tillbaka och vi försökte skruva åt den hårdare, men det gick inte! Beslöt att att pröva en originaldel, och tro mig fan på att det blev perfekt! Gick dock på en slant, men nu kan man växla ordentligt igen
Det var detta hål som var för stort. Även med klämman åtdragen så hårt som det bara gick så var spaken fortfarande lös. Dagens visdomsord, köp inte reservdelar från Speedparts som inte är Saab original....