4778
Sök

Trögstartad volvo 940 -91??

418 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Känner en som har en Volvo 940 -91 som är trägstartad, den får gå på starten några sec innan den puttrar igång.. Jag misstänker backventilen i pumpen, så när bilen står så rinner all bensin tillbaka i tanken. Det jag undrar mest är om backventilen sitter i den pumpen vid amaturen eller under sätet?

Går det att bara byta backventil, eller måste man byta hela pumpen?

Tacksam för många svar

418 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Raggarn84 skrev:
Känner en som har en Volvo 940 -91 som är trägstartad, den får gå på starten några sec innan den puttrar igång.. Jag misstänker backventilen i pumpen, så när bilen står så rinner all bensin tillbaka i tanken. Det jag undrar mest är om backventilen sitter i den pumpen vid amaturen eller under sätet?

Tacksam för många svar

Kanske är bra att meddela att det är en B230FB

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
30 november 2011
Raggarn84 skrev:
Raggarn84 skrev:

Tacksam för många svar

Inte bara så att tändstiften är skit? Min B20 var trögstartad och då bytte jag bara stiften å då var det halv-varv på nyckeln å han stod på tomgång :-)

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

418 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Dixieman skrev:
Raggarn84 skrev:
Raggarn84 skrev:

Tacksam för många svar

Inte bara så att tändstiften är skit? Min B20 var trögstartad och då bytte jag bara stiften å då var det halv-varv på nyckeln å han stod på tomgång :-)

Jo det kan ju hända.. han som äger bilen skulle byta fördelare och rotor, jag sa till han att även byta kablarna, och t-stiften.. får hoppas det kanske är det lilla som gör det..

Sök