Chrille74 skrev:
Nu äger jag ju inte en Typhoon/Syclone, utan "föregångaren", Buick Grand National.
Det är ju amerikansk kvalité, dvs kraftigt varierande, men är bilen orörd (eller skruvad här i sverige) så är det inga problem, men är den däremot skruvad i USA, så bör man kolla upp så det är ordentligt gjort!
Reservdelar är inga större problem, i värsta fall går det att beställa från usa och det tar 4-5 dagar om det är en bra säljare.
Nu vet jag inte vad en GMC kostar att försäkra, men ring till ett (eller flera) försäkringsbolag och fråga, ännu lättare om du har ett regnummer.
Min Buick GN, är billigare än min MB 300E!
betalade runt 330:- i månaden, halvförsäkrat, för Buicken.....
Trim finns det hur mycket som helst av, kolla med SycloneRobban, eller håll koll på Märkesforumen, det mesta ska klara ~500hk (låda, motor, axlar) OM det är fräscht. Lådorna (TH200-4R) är rätt "sköra", kolla noggrant att lådan inte slirar eller dummar sig, kostar i runda slängar 15k att renovera.
Körbarheten kan jag inte yttra mig om då jag inte har kört en sån än!
Förbrukningen kan ju variera, men min bakhjulsdrivna Buick Grand National (3.8L V6 Turbo)
drar runt 1 liter per mil, tar jag det riktigt lungt så går den på ca 0.8-0.9, och den har ändå runt 400 hk.
De är ganska lättmekade, men det beror ju också på vad man jämför med, men i det stora hela så är det hyfsat enkelt, har man inte tummen mitt i handen så kommer man rätt långt!
Lycka till!