Varför risa ner, misshandla, plåga och förstöra bilar? Vad ser ni för nöje i det?

DuelBall Seg bôvel
6 december 2011 · 322 Inlägg

almqvist__89 skrev:
En 80-90 tals volvo hör hemma på skroten, kanske är därför?..

Inte det där snacket nu igen, jävla tröttsamt att läsa oavsett vem det kommer ifrån, leder bara till otrevligheter.

Jag kan själv inte säga att jag misshandlar/har sönder min gamla bil med vilje, men jag måste erkänna att jag är allmänt oaktsam med den (Sladdar, saktar inte ned vid farthinder, knuffar upp/kör igenom bilspärrar, skiter i att tvätta den osv).

Bilen är dock så rostig att det inte är värt att lägga ned pengar på den. Blir garanterat rosten som gör att bilen så småningom hanar på skroten, och då gör det ingenting om det andra inte är i topptrim.

DesignByEmil Grafisk Designer
7 december 2011 · 220 Inlägg

Just 740 är en populär modell att "svina" i/på/med.
Där jag bor är det den vanligaste modellen i böndernas vagnpark.
De ser ut som fan, slitna, risiga, misshandlade o allt när de kör runt
o sladdar på byns blöta/snöiga vägar.

Det är väl okej att uppskatta en slitosläng bil men det behöver inte
innebära att man kan bete sig som en idiot med fordonet.
Rollade 740 med japsdämp, tickande motor och plåtfälgar är "stuket"
folket härifrån älskar, ser dom en V70 i bra skick är det som en ferrari
i storstan. Så alla här, jag kör en ferrari wink

Nä, skämt åsido, det är synd att de ska bli misshandlade så, men samtidigt
är det satans roligt! Alla har råd att svina med en 740, i stort sett.

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily
Volvo V70R AWD "Phoenix" (2004)
Totoro Granne
7 december 2011 · 38 Inlägg

Men lol?

Låt folk ha sina intressen. Vem är du att komma och gnälla över det? smile
Vissa tycker att det är ROLIGT, enkelt! Låt dom ha roligt.
Jag personligen har aldrig skruvat o mekat bil och är inte intresserad av en gammal 740 heller men det är väl roligt att folk har hobbys och har roligt istället för att sitta på en parkbänk och hälla i sig Marinella.

It is better to travel well than to arrive.
LeafBox Lat Perfektionist
7 december 2011 · 6 359 Inlägg

FreddeLi skrev:
och varför just 740? jo därför att de är billiga, lättskruvade, finns gott om delar, bakhjulsdriva, tacksamma att sladda med, stryktåliga osv.

Angående om det är skämmigt eller ej kan ja säga att för min del så skiter jag fullkomligt i hur det jag kör runt i ser ut. En riktigt skabbig bil kan vara fräckt på ett vis de också smile

Glöm inte Ford Sierra! big_smile

Hade 1 förra året.
Såg ut som faan, men jag gjorde det bästa utav situationen och gick med strömmen istället och rat-stukade den lite.
Folk tyckte det var roligt när jag for förbi, tom polisen flinade!

Och det kändes bra. Att kunna liva upp någon annans tråkiga vardag! smile

http://img35.imageshack.us/img35/8655/img1847hc.th.jpg

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
xXSammy
7 december 2011 · 6 577 Inlägg

Inte råd att ha fin bil
Rädd att nån ska sno (Har märk att min bil som var i sämst skick snodde de grejer från men inte mina andra..Bara en gammal skrotig bil, vem vill ha en sån?)
Kukförlängar tävling
Dålig barndom

Dock hamnar jag aldrig jämsides med en en kaxig jävel i en vanlig 740GL med kapade fjädrar och japs.
Åh jag är bekymrad, behöver dra en sån så hårt.

De/Dem
RD_87 Skrotsamlare
8 december 2011 · 4 031 Inlägg

Misshandeln av dessa billiga vinterbilar kommer nog ofta som en bieffekt när man buskör. Jag har bara dödat en 240 och den var inte möjligt att besikta igen så då var det ju klockrent att busköra & hoppa en vinter. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
AntrE
8 december 2011 · 2 140 Inlägg

volvo, merca, bmw ford är bakhjulsdrivna, billiga, finns gott om sorten och lätta att få det där färjvliga utseendet på smile sen om det dyker upp en fräsh för ett lägre pris än den där halvtaskiga så köper man ju antagligen den fräsha eller hur? smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
SoL Eigenbrötler
8 december 2011 · 1 237 Inlägg

Jag skäms inte ett dugg över att åka i min rostiga och buckliga bil.

Jag tycker heller inte att jag har förstört den, som jag ser det har bilen karaktär och jag har förädlat dess utseende i den riktning jag söker.

Den är precis lagom sliten, det gör inget att man slänger lite bråte på flaket, eller råkar köra av vägen i vinterhalkan.



https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6415/6415-18577d3ad15629c3e6d0a5170436cbe5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6415/6415-cd36a56b4900faf15d821ab99ee68bf1.jpg

Senast redigerat av SoL (8 december 2011)

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
dappe89
8 december 2011 · 172 Inlägg

Så jävla skön caddy SoL.

Själv har jag precis köpt mig en vinterbil, en Volvo 740, förvånat?
Tycker det är mäkta roligt att köra sönder bilar, leva djävul och glida genom stan med skrikande högtalare på taket.

Ja, jag bor i en by med 2000 pers. So what? Inte fanken hade jag tyckt mindre om det bara för att jag hade bott i stan, kanske inte märkt hur roligt det var då dock, skönt man bor här ute smile

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
8 december 2011 · 3 929 Inlägg

SoL skrev:
Jag skäms inte ett dugg över att åka i min rostiga och buckliga bil.

Jag tycker heller inte att jag har förstört den, som jag ser det har bilen karaktär och jag har förädlat dess utseende i den riktning jag söker.

Den är precis lagom sliten, det gör inget att man slänger lite bråte på flaket, eller råkar köra av vägen i vinterhalkan.



http://www1.garaget.org/gallery/images/7/6415/6415-18577d3ad15629c3e6d0a5170436cbe5.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/7/6415/6415-cd36a56b4900faf15d821ab99ee68bf1.jpg

Det där är ju dock inte att medvetet förstöra en bil. Det är bara att inte bry sig smile Två skilda saker tycker jag.

Jag kan se nöjet med att leka sönder en bil, helt klart. Är nog asroligt.
Men att ständigt åka runt i en bonde"trimmad" bil är nog knappast kul.
Att köra runt på cruisingar t.ex när folk tycker dom är ascoola när dom sparkar sönder gamla jänkare osv. Det är inte coolt. Det är bara löjligt. Ni är 40 år gamla och de enda som tycker ni är coola är 6 åriga pojkar med taskig uppväxt hmm

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
SoL Eigenbrötler
8 december 2011 · 1 237 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

SoL skrev:
Jag skäms inte ett dugg över att åka i min rostiga och buckliga bil.

Jag tycker heller inte att jag har förstört den, som jag ser det har bilen karaktär och jag har förädlat dess utseende i den riktning jag söker.

Den är precis lagom sliten, det gör inget att man slänger lite bråte på flaket, eller råkar köra av vägen i vinterhalkan.



http://www1.garaget.org/gallery/images/7/6415/6415-18577d3ad15629c3e6d0a5170436cbe5.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/7/6415/6415-cd36a56b4900faf15d821ab99ee68bf1.jpg

Det där är ju dock inte att medvetet förstöra en bil. Det är bara att inte bry sig smile Två skilda saker tycker jag.

Jag kan se nöjet med att leka sönder en bil, helt klart. Är nog asroligt.
Men att ständigt åka runt i en bonde"trimmad" bil är nog knappast kul.
Att köra runt på cruisingar t.ex när folk tycker dom är ascoola när dom sparkar sönder gamla jänkare osv. Det är inte coolt. Det är bara löjligt. Ni är 40 år gamla och de enda som tycker ni är coola är 6 åriga pojkar med taskig uppväxt hmm

En del tycker faktiskt att jag medvetet förstört bilen, genom fula räcken på sidorna, ränderma, svart huv och tagit bort kofångare, satt dit gangsterkeps och klistermärken mm,

men jag tycker den är finare nu än innan, här är en bild för jämförelse:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6415/673272_kbjpnt.jpg

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
granadadr
8 december 2011 · 7 290 Inlägg

håller med några här,, caddyn var ju inte sönderkladdad,, hade du sprayat fula saker på den å hoppat in taket å syl,, då hade den varit förstörd medvetet,, precis som en sa man sparkar sönder bilar,, inte fränt,, men om bilen är en bruks som man råkar sladda in i nått med,, så är det bara en hoppsan,, inte med flit,, har själv en RISIG bil som ska få gå i sommar,, en ägare, men risig i kaross,, av ålder å ingen skötsel,, å den ska få vara så wink det har sin charm tycker jag

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
SylvesterStallone
8 december 2011 · 1 433 Inlägg

Felplacerad skrev:
För att människan är en destruktiv varelse!
Det är helt enkelt så jävla roligt att ha sönder saker! I synnerhet gamla hemska bilar som borde skrotas på rullande band big_smile


För övrigt är det i min mening mer "skämmigt" att åka runt i en fin 740 roll

WORD!

BMW 730D (2005)
Streeetkadett Volvotrimmare
8 december 2011 · 323 Inlägg

volvo är perfekt att köra hårt med, som min vinterbil som är en 740gl, bakskärmarna fick ja slå ut med slägga när jag skulle försöka få dit nya baklysen,dörrarna bytte jag någon dag sen för de fanns inga hand tag mm.. avgassystem som hänger å sänkt. PERFEKT! hade det varigt en bmw så hade den dött redan när första blinkersglaset gick paj smile sen är de klart att jag harnågra andra volvosar som man är rädd om, just därför har man en billigt å pålitlig bil som man kan köra en kamikazee sladd in i en snödriva med

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
granadadr
8 december 2011 · 7 290 Inlägg

man kan sladda in i snödrivor med de flesta äldre bilar,, å de tål mer än nyare wink

OpelP1
8 december 2011 · 1 412 Inlägg

Till er som svinar ner och kör sönder 740:is så dom hamnar på skroten:

Tack för att ni bidrar till en bättre värld, ni gör en stark insats för samhällets bästa.

Jag är er evigt tacksam.   wink




Edit: blev jag just den mest hatade på garaget.org? lol

Senast redigerat av OpelP1 (8 december 2011)

FLindgren
8 december 2011 · 5 089 Inlägg

Va gör det om man har lite roligt ibland....

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Bmw_Bertil Ljud freak !
8 december 2011 · 928 Inlägg

för att sommar bilen är man så rädd om tvättar tar hand  om å håller i skick ! på vintern slipper man gärna det å bara kör skiten ur de man får tag på !! big_smile

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
8 december 2011 · 3 929 Inlägg

OpelP1 skrev:
Till er som svinar ner och kör sönder 740:is så dom hamnar på skroten:

Tack för att ni bidrar till en bättre värld, ni gör en stark insats för samhällets bästa.

Jag är er evigt tacksam.   wink




Edit: blev jag just den mest hatade på garaget.org? lol

Jag gillar dig fortfarande! Eller mer, du lös upp i mina ögon! lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
PerssonTheKung -->*Persson*<--
8 december 2011 · 287 Inlägg

för att man anser sig ha råd å svina ner en bil, kanske därför? och va ska polisen annars göra om dom inte ska jaga volvo raggare, för det är ju det ända dom vågar sig på big_smile

"Drive It Like You Hate It"
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang