Ventilinställningar på ep3. när och dyrt?

tommen23
6 december 2011 · 46 Inlägg

ska eventuellt kolla på en ep3 årsmod 2002 i helgen. den har gått 17400mil, och han har ingen koll på om Ventilinställningar är gjorda. men det borde dom vara...eller? när  ska man göra det, och hur mycket kan man räkna med att det kostar? tacksam för svar då det är första bilen och har inte råd att köpa ett problem

Honda Civic ek4 "Hello Kitty" (1998)
twin_cam Smålänning
6 december 2011 · 7 877 Inlägg

Vad är en ep3?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
tommen23
6 december 2011 · 46 Inlägg

förlåt. honda civic type r ep3

Honda Civic ek4 "Hello Kitty" (1998)
twin_cam Smålänning
6 december 2011 · 7 877 Inlägg

Vad jag vet behöver aldrig ventilerna justeras. Men att kontrollera spelet kan ju vara en bra idé, troligen intet som kostar några större pengar.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
tommen23
6 december 2011 · 46 Inlägg

okej. har hört att andra har pratat om detta...så är lite små fundersam.

Honda Civic ek4 "Hello Kitty" (1998)
Takashi Got VTEC?
9 december 2011 · 1 593 Inlägg

Ska göras vid 12000mil på ep3. Har förra ägaren gjort 12000-mila servicen så är ventilerna justerade (om det är gjort på Honda dvs, svårt att säga hur bra andra verkstäder/hemmamekare följer Hondas rekommendationer).

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
tommen23
9 december 2011 · 46 Inlägg

åker och hämtar den imorgon. den är servad vid 12000mil. men ringde till honda-försäljaren här i stan. 1300kr ska dom ha för en ventiljustering så lämnar in den vilket som för att vara på den säkre sidan:)

Honda Civic ek4 "Hello Kitty" (1998)
dawwe ...has left the building...
10 december 2011 · 4 474 Inlägg

1300 spänn e nada... Samma kontroll/justering på en S38-motor kan kosta uppåt 5000, lite beroende på hur många ventiler som skall justeras...Senast det begav sig (ventilerna justeras efter 2000 mil ungefär) så gick det lös på 2500 (4 ventiler behövde shimsas om, det finns 24 totalt...)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang