Projekt XC70 Vit till en Civilare

Kebabfrulle
9 december 2011 · 630 Inlägg

Prenumeration lagd!! Blir grymt detta! smile

Putteliten
9 december 2011 · 9 078 Inlägg

Ett 4 kantingt extraljus i grillen måste du ju ha med, och en backstrålkastare i nerkant på stötfångaren bak.

Sjodahl
9 december 2011 · 730 Inlägg

Detta kommer bli en sån bil som man blir förbannad på så fort den dyker upp bakom en, om den nån gång gör det iofs...

Volvo_R_T5 Civilt
9 december 2011 · 119 Inlägg

discokapten skrev:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … /Syren.jpg den svenska syrenen?

he he he he Precis men inte riktigt

Volvo Xc70 "Bygge till Civilt" (2002)
Volvo_R_T5 Civilt
9 december 2011 · 119 Inlägg

Putteliten skrev:
Ett 4 kantingt extraljus i grillen måste du ju ha med, och en backstrålkastare i nerkant på stötfångaren bak.

Tack för tipset vännen de hade jag glömt de kommer bli av. cool

Volvo Xc70 "Bygge till Civilt" (2002)
Volvo_R_T5 Civilt
9 december 2011 · 119 Inlägg

666_Beast skrev:
Najs, hur gjorde du när du satte dit antennerna?

Lite info om antenn bygget tyvärr blev de inga bilder på de då kameran var tom när jag kom hem.

Ett stegborr ger finare hål än ett koniskt plåtborr.
Stegen har "rakare" kanter och ger inte lika mycket grader på undersidan.
Se upp med körnaren bara. Det blir lätt synliga bucklor även om man tycker att man är försiktig (Been there, done that... ).
Fästena brukar ha en bra gummipacking, så det bör inte vara något problem att få det tätt.
Se bara till att muttern på undersidan får bra kontakt med plåten (ordentlig jordning). När allt är monterat kan man kladda på rostskydd över hela fästet..... på undersidan alltså.

Volvo Xc70 "Bygge till Civilt" (2002)
F-Tar
9 december 2011 · 1 335 Inlägg

När få man se de blinka då?

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
Beemerloover The Real Team
9 december 2011 · 235 Inlägg

Haha fan vad ballt big_smile små antenner på sidoruterna vi bageget tkr ja med du ska ha

Hoppsan hur fan gick det här till !
Danne_1977
9 december 2011 · 3 292 Inlägg

Coolt.. kommer nog bli bra tror jag big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
9 december 2011 · 3 292 Inlägg

Föreslår att du lägger upp bilen på din sida.. så man får veta vad det är för bil.. motor, låda, osv osv..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
mopar81 yrkeschaffis
9 december 2011 · 54 Inlägg

löjligt tycker du ska söka in till polisen istället,vad är ditt syfte med att bygga en civilare?

Danne_1977
9 december 2011 · 3 292 Inlägg

mopar81 skrev:
löjligt tycker du ska söka in till polisen istället,vad är ditt syfte med att bygga en civilare?

Syftet med att bygga en civilare är antagligen för att man vill ha en bil som ser ut som en sån ? eller har jag missförstått nåt ang detta med civilare.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
mopar81 yrkeschaffis
9 december 2011 · 54 Inlägg

Danne_1977 skrev:

mopar81 skrev:
löjligt tycker du ska söka in till polisen istället,vad är ditt syfte med att bygga en civilare?

Syftet med att bygga en civilare är antagligen för att man vill ha en bil som ser ut som en sån ? eller har jag missförstått nåt ang detta med civilare.. ?

jo men till vilken nytta,för att skräma snorungar på moppe?finns en likadan i min by som kör runt,jag har gjort väldigt klart för pojken att han testar 1 gång på mig så slår jag sönder bilen!,,,,,min personliga uppfattning är att vill man köra runt i en civilare så blir man polis

Boston
9 december 2011 · 183 Inlägg

mopar81 skrev:

Danne_1977 skrev:

mopar81 skrev:
löjligt tycker du ska söka in till polisen istället,vad är ditt syfte med att bygga en civilare?

Syftet med att bygga en civilare är antagligen för att man vill ha en bil som ser ut som en sån ? eller har jag missförstått nåt ang detta med civilare.. ?

jo men till vilken nytta,för att skräma snorungar på moppe?finns en likadan i min by som kör runt,jag har gjort väldigt klart för pojken att han testar 1 gång på mig så slår jag sönder bilen!,,,,,min personliga uppfattning är att vill man köra runt i en civilare så blir man polis

helt rätt

tyskt ska d va!
Danne_1977
9 december 2011 · 3 292 Inlägg

Tycker nog inte man ska lägga sig i så mycket ang varför folk väljer att göra vissa saker, jag menar det skapar ju bara onödigt bråk för att en tycker si och en annan så.. det är ju deras bilar och låt dom få göra som dom vill så blir det nog bra tror jag big_smile

Klart man känner ibland att man vill säga saker man tycker och tänker.. ibland är det bäst att bara håller tyst för att man kan tyvärr inte göra nåt åt saken... Att man kan hålla tyst och låta andra göra som dom vill med sina egna saker tyder åxå på viss mognad... big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
F-Tar
9 december 2011 · 1 335 Inlägg

Hur vet ni att han inte är polis?? Han kanske vill styra upp sitt eget snut-åk bara.

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
Putteliten
9 december 2011 · 9 078 Inlägg

F-Tar skrev:
Hur vet ni att han inte är polis?? Han kanske vill styra upp sitt eget snut-åk bara.

Haha, ja vem vet?! wink Förstår inte varför folk ska hålla på och tjafsa och gnälla hela tiden!?

F-Tar
9 december 2011 · 1 335 Inlägg

Ja exakt.. Folk borde ta reda på fakta innan de kommenterar. Själv tycker jag de är ett fränt bygge. smile

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
darkwizard Fordonstekniker
9 december 2011 · 1 740 Inlägg

Fint projekt. Men SEPURA SRG3500; är den Rakel kompatibel?

Och är du polis eller ej. Om icke, så vill jag lägga ett varningens ord. Det är fängelsestraff på att utge sig för att vara polis.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Volvo_R_T5 Civilt
9 december 2011 · 119 Inlägg

Vänner de är mycket i livet man kan fråga sig till vilken nytta. Alla har vi olika intressen och så tycker jag de ska förbli. Tycker att de är tråkigt att de skulle bli en sådan låg nivå i forums tråden. Snälla acceptera att vi alla tycker inte om samma.

Volvo Xc70 "Bygge till Civilt" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang