3171
Sök

Problem vid inkoppling av högtalare fram Golf IV

6 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Hej!

Tänkte försöka utrusta min Golf 98 med ny stereo och nya högtalare idag.

Stereon var inga problem att koppla in, men när jag tagit bort sidopanelen samt borrat loss orginalhögtalaren stötte jag på patrull.

Gamla högtalaren var ihopkopplad med en adapter för 4 kablar och mina nya högtalare har endast plats för 2 st.

Har försökt att söka på forumet men inte hittat någon tråd som kan lösa mitt problem.

Finns det någon adapter jag kan köpa som passar in på min Golfs orginalkabel eller behöver jag skala och göra om?

Högtalarna är av modellen Pioneer TS-G1711i.

http://www.caraudiodirect.co.uk/con-ct5 … ndgt;.html

En sådan verkar det vara som jag behöver.
Någon som vet vad dom heter på svenska eller vart jag kan hitta en?
Senast redigerat av dawa80 (8 december 2011)

3 187 Inlägg
8 december 2011
dawa80 skrev:
Hej!

Tänkte försöka utrusta min Golf 98 med ny stereo och nya högtalare idag.

Stereon var inga problem att koppla in, men när jag tagit bort sidopanelen samt borrat loss orginalhögtalaren stötte jag på patrull.

Gamla högtalaren var ihopkopplad med en adapter för 4 kablar och mina nya högtalare har endast plats för 2 st.

Har försökt att söka på forumet men inte hittat någon tråd som kan lösa mitt problem.

Finns det någon adapter jag kan köpa som passar in på min Golfs orginalkabel eller behöver jag skala och göra om?

Högtalarna är av modellen Pioneer TS-G1711i.

http://www.caraudiodirect.co.uk/con-ct5 … ndgt;.html

En sådan verkar det vara som jag behöver.
Någon som vet vad dom heter på svenska eller vart jag kan hitta en?

en kabel kommer ju från stereon till högtalaren, sen är min gissning att det går ytterligare en kabel från den högtalaren till en annan högtalare.
har du kollat var den andra kabeln tar vägen?

6 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Som sagt jag är en idiot som aldrig sysslat med det här tidigare...

Men det går en "kabel" som delas upp i 4st mindre kablar vilka i sin tur sitter i en hane som skulle passa in i den adapter jag lagt till i länken ovan.

3 187 Inlägg
8 december 2011
dawa80 skrev:
Som sagt jag är en idiot som aldrig sysslat med det här tidigare...

Men det går en "kabel" som delas upp i 4st mindre kablar vilka i sin tur sitter i en hane som skulle passa in i den adapter jag lagt till i länken ovan.

en bild skulle underlätta här..

6 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Trodde bilden kom med när jag länkade.

http://i.ebayimg.com/03/!Bbbs2%28!BWk~$%28KGrHqUOKjUEq5KtgYCEBKv+Go%29pPg~~_35.JPG

3 187 Inlägg
8 december 2011
dawa80 skrev:
Trodde bilden kom med när jag länkade.

http://i.ebayimg.com/03/!Bbbs2%28!BWk~$ … g~~_35.JPG

på bilden ser det ut som det kommer 2 (en svart och en röd)  till kontakten, sen kommer det ut 2 nya, min gissning är att dessa ska gå till en annan högtalare för parallell koppling.

6 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Ok, då förstår jag hur dom hänger ihop.

Men vet du vart jag kan köpa en sådan adapter som bilden visar eller vad typen heter på svenska?

3 187 Inlägg
8 december 2011
dawa80 skrev:
Ok, då förstår jag hur dom hänger ihop.

Men vet du vart jag kan köpa en sådan adapter som bilden visar eller vad typen heter på svenska?

behöver du inte ha..

6 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Om jag ska slippa skarva kablarna så lär jag behöva 2st sådana.

Den kontakten sitter på gamla högtalarna vilket gör att hanen för motsvarande kontakt hänger kvar i dörren och honan måste ersättas med ovan adapter för att jag sedan ska kunna koppla in den i högtalaren.

3 187 Inlägg
8 december 2011
dawa80 skrev:
Om jag ska slippa skarva kablarna så lär jag behöva 2st sådana.

Den kontakten sitter på gamla högtalarna vilket gör att hanen för motsvarande kontakt hänger kvar i dörren och honan måste ersättas med ovan adapter för att jag sedan ska kunna koppla in den i högtalaren.

klipp kablarna och på med kabel skor bara?

6 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Tack för att du förklarar så en frustrerad trött och överarbetad stackare äntligen kopplar där uppe.

Ska göra det i morgon och nu ska jag sova.

3 187 Inlägg
8 december 2011
dawa80 skrev:
Tack för att du förklarar så en frustrerad trött och överarbetad stackare äntligen kopplar där uppe.

Ska göra det i morgon och nu ska jag sova.

haha det är lugnt!

6 851 Inlägg
8 december 2011
Får man fråga en sak till TS: Varför skaffar man bredbandshögtalare till en bil som har 2vägs kittsystem orginal? Skall du använda org. diskant och dessa du skaffat nu tillsammans?

Sök