2150
Sök

Hjälp behöves!

5 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Jag har ett stort problem med min Golf -83.
Jag köpte den för ca 2 månader sedan och i 1 vecka så höll batteriet bra. Tills en natt när jag skulle starta bilen så gick det inte ens att slå på tändingen. Batteriet var helt urladdat. Jag fick start hjälp och kunde därmed köra hem.

Efter det så mätte jag generatorn och den laddar som den ska och kolen är inte utslitna. Jag har testat med att ta ur bilstereon och ta ur dom flesta säkringar som inte är nödvändiga. Jag har även köpt ett nytt bilbatteri.

Snälla hjälp mig vad ska jag göra härnäst? Finns det något ställe där jag kan leta först.

En liten fråga till. Ska kylarvätska blandas ut med vatten i behållaren?

Tacksam för svar!

286 Inlägg
31 augusti 2006
Har du slutsteg i bilen?

Kylarvätska = glykol, de blandar du som de står på flaskan beronde på hur frosttåligt de ska vara.

5 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Nej inget sådant.

jag läste något om en radio som var felkopplad. Radions jordkabel var inopplad på "car-light"-kabeln. Kan detta vara något. Men eftersom jag har testat att koppla ur radion så känns inte detta som att det är felet.

vissa gånger så har jag kört 15-20 mil och då har bilen klarat sig ett dygn.
Jag kör ca 3 mil om dagen och på den sträckan laddas batteriet ur.

6 851 Inlägg
31 augusti 2006
Hur är kablarna mellan jord och batteri? lika så mellan genarator, startmotor och batteri?

21 761 Inlägg
31 augusti 2006
Om generatorn laddar som den ska och om spänningen på själva BATTERIPOLERNA(inte polskorna)är riktig så är det möjligt att batteriet har kastat in handduken, det har kanske blivit kortslutning i någon cell. Om du har tillgång till en syramätare så tycker jag att du bör kolla syravikten, då ser du ganska snabbt om någon cell är dålig.

BTW, du bör ändra rubriken så att den beskriver problemet bättre, annars kan tråden låsas.
Senast redigerat av Drönirettab (31 augusti 2006)

6 851 Inlägg
31 augusti 2006
Drönirettab skrev:
Om generatorn laddar som den ska och om spänningen på själva BATTERIPOLERNA(inte polskorna)är riktig så är det möjligt att batteriet har kastat in handduken, det har kanske blivit kortslutning i någon cell. Om du har tillgång till en syramätare så tycker jag att du bör kolla syravikten, då ser du ganska snabbt om någon cell är dålig.

BTW, du bör ändra rubriken så att den beskriver problemet bättre, annars kan tråden låsas.

Men hon hade ju även köpt ett nytt batteri..

21 761 Inlägg
31 augusti 2006
Ajdå, det missade jag. Men att mäta på själva batteripolerna tycker jag att du bör göra, Malla1.
Om det inte är riktig spänning där så är det som Tiaz säger.

Administratör
11 967 Inlägg
31 augusti 2006
Vänligen läs och följ rubrikanvisningarna när ni skapar trådar.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18184

Tråd låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök