Gör annons när någon dött olagligt eller lagligt bedöm

zeke_2fast4y
11 december 2011 · 52 Inlägg

MeloveGolf skrev:

zeke_2fast4y skrev:
Så här svarar han för att folk ska tippa så att vi kan tjäna pengar,,Dem publicerade annonsen för det har med tippningen göra och att matchen är stort i Spanien.

Förmedlaren kan sätta annonser överallt inom sitt nätverk relevansen är det som spelar roll unibet har ingen kontroll, och du menar att varje gång någon dör så får man inte spela på den matchen? Hur gör vi med bilreklamen jag menar det dör mer än 1000pers dagligen i bilar vi måste förbjuda reklam för bilar bums! roll

Reklam kan man göra inga problem men att publicera i en artikel som har med att en familjegräls som slutade med döden. Sonen dödade fadern för han var real madrid. Så gör Unibet annons i samma artikel borde finnas en gräns eller hur. Du får spela matchen men dem kunde fan göra reklam under sportsidan inte i samma artikel
hänger du med nu.

mvh

Fimp3n Random
11 december 2011 · 480 Inlägg

Dom sätter ju inte in reklamen själv manuellt. Det sker automatiskt. Har för mig att varje annons söker på "keywords" i artikeln. Och väljer en annons som matchar mest keywords. Som nu var Fotboll, Real Madrid, Barcelona.

Är inte 100% på att det stämmer.

zeke_2fast4y
11 december 2011 · 52 Inlägg

Jag kopierade lite snabbt för en  Vän till mej jobbar i Sverige  på UNIBET. Jag frågade ni gör annons under en dödsartikel och inte i sportbladet. Hans svar man måste publicera sina annonser så att folk reagerar då spelar man mer när nått spännande har hänt och denna match är stort i Spanien.

Jag har bara kopierad lite snabb info. Tråden har med annonsen göra om det är lagligt eller olagligt gjort av UNIBET

mvh

zeke_2fast4y
11 december 2011 · 52 Inlägg

Fimp3n skrev:
Dom sätter ju inte in reklamen själv manuellt. Det sker automatiskt. Har för mig att varje annons söker på "keywords" i artikeln. Och väljer en annons som matchar mest keywords. Som nu var Fotboll, Real Madrid, Barcelona.

Är inte 100% på att det stämmer.

Jag har frågat honom det keyword nej de har valt att publicera det för locka fler spelare till bolaget.

zeke_2fast4y
11 december 2011 · 52 Inlägg

MeloveGolf skrev:

zeke_2fast4y skrev:
Så här svarar han för att folk ska tippa så att vi kan tjäna pengar,,Dem publicerade annonsen för det har med tippningen göra och att matchen är stort i Spanien.

Förmedlaren kan sätta annonser överallt inom sitt nätverk relevansen är det som spelar roll unibet har ingen kontroll, och du menar att varje gång någon dör så får man inte spela på den matchen? Hur gör vi med bilreklamen jag menar det dör mer än 1000pers dagligen i bilar vi måste förbjuda reklam för bilar bums! roll

Exempel ... säg att dem dog i Volvo i samma artikel som händelse som personerna dör så läser du längs ner Köp Volvo nu rear vi på våran bilar fattar du nu eller. Det är inte mänskligt eller

mvh

CarpeDiem German Engineering
11 december 2011 · 9 082 Inlägg

zeke_2fast4y skrev:

MeloveGolf skrev:

zeke_2fast4y skrev:
Så här svarar han för att folk ska tippa så att vi kan tjäna pengar,,Dem publicerade annonsen för det har med tippningen göra och att matchen är stort i Spanien.

Förmedlaren kan sätta annonser överallt inom sitt nätverk relevansen är det som spelar roll unibet har ingen kontroll, och du menar att varje gång någon dör så får man inte spela på den matchen? Hur gör vi med bilreklamen jag menar det dör mer än 1000pers dagligen i bilar vi måste förbjuda reklam för bilar bums! roll

Exempel ... säg att dem dog i Volvo i samma artikel som händelse som personerna dör så läser du längs ner Köp Volvo nu rear vi på våran bilar fattar du nu eller. Det är inte mänskligt eller

mvh

Det är fan inte mänskligt. Helt sjukt ju!

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
zeke_2fast4y
11 december 2011 · 52 Inlägg

Du verkar förstå denna tråd annons i olämpligt plats borde vara i Sportsidorna inte i samma artikel

zeke_2fast4y
11 december 2011 · 52 Inlägg

JsoooN skrev:
Haha årets troll-tråd eller vad?

Fick ett gott skratt iaf, du får väl tamefan förstå att det inte är unibet som sett den där artikeln om dödskjutningen och sen sagt "JAJAMEN NU SKA VI VARA LITE LUSTIGA OCH SÄTTA IN EN ANNONS OM DEN DÄR MATCHEN H3H3"...

Så säger alla och för du ska förstå det kallas lockbete. Dem väcker upp din intresse att tippa matchen Han som dog var Real madrid och Barca dödade hänger du med. Kan du förstå artikelns innebörd nu.

mvh

zeke_2fast4y
11 december 2011 · 52 Inlägg

sleepyoh skrev:

zeke_2fast4y skrev:
Så ni tycker det är lagligt och lägga reklam under döden som hände. Ok jag har bara lagt ut det för min kompis jobbar på Unibet i sverige och sa det finns ingen respekt det ni gjorde där. Så här svarar han för att folk ska tippa så att vi kan tjäna pengar,,Dem publicerade annonsen för det har med tippningen göra och att matchen är stort i Spanien.

Skriv så man förstår dig för bövelen!

Ursäkta min stavelse och skrivstil hihi För att du ska förstå nu sonen är Barca fans och pappa Real. Pappan Real Madrid blir dödad av Sonen Barcelona. Sen kommer unibets annon 2.90 om Barca vinner..Tycker du det var bra
så får du tycka som du vill alla har sina åsikter. Dem kunde som alla andra hålla sej på sportsidorna eller

mvh

JsoooN
11 december 2011 · 388 Inlägg

zeke_2fast4y skrev:

JsoooN skrev:
Haha årets troll-tråd eller vad?

Fick ett gott skratt iaf, du får väl tamefan förstå att det inte är unibet som sett den där artikeln om dödskjutningen och sen sagt "JAJAMEN NU SKA VI VARA LITE LUSTIGA OCH SÄTTA IN EN ANNONS OM DEN DÄR MATCHEN H3H3"...

Så säger alla och för du ska förstå det kallas lockbete. Dem väcker upp din intresse att tippa matchen Han som dog var Real madrid och Barca dödade hänger du med. Kan du förstå artikelns innebörd nu.

mvh

Jo jag läste artikeln, dom höll på olika lag, dom pratade om dessa lag och det urartade och slutade med att sonen dödade sin far.

Sen hittar du en unibet reklam/annons som råkar ha "oddsen" för den matchen som reklam (Antagligen då det var en aktuell stormatch eller något sådant, hänger inte med inom fotboll).

Jag skulle gissa på att den annonsen hamnade där då resten av artikeln handlade om fotboll och dessa lag och att detta med reklamen på något sett sköts av en dator och inte helt manuellt av en människa som sitter och placerar ut det eller?

Eller hade unbibet betalat för att få just den annonsen under den artikeln eller vad menar du?
Hänger inte med riktigt hehe.

Jag förstår dock uppriktigt sagt inte varför du är så upprörd.

Senast redigerat av JsoooN (11 december 2011)

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
zeke_2fast4y
11 december 2011 · 52 Inlägg

Att publicera sin annons i artikeln var omänskligt av dem och för man ska kunna läsa mellan raderna..Sonen var Barcelona och pappan Real Madrid.. Sonen dödar pappan dvs Madrid besegrad och Unibet ger bra odds på Barcelona......och man brukar ha hemma laget först i spel. Men dem publicerade ännu en gång Barcelona först..
Dem kunde ännu en gång gjort sin annons i sportsidan och inte i händelsen för locka fler spelare till bolaget

hänger du med,, Jag är inte upprörd vännen man måste visa medkänsla och gjort sin annons utanför artikeln och inte i samma artikel.

mvh

CarpeDiem German Engineering
11 december 2011 · 9 082 Inlägg

zeke_2fast4y skrev:
Du verkar förstå denna tråd annons i olämpligt plats borde vara i Sportsidorna inte i samma artikel

Det är inte svårt att förstå vad tråden handlar om, däremot så förstår jag inte att folk som skriver i denna tråd är oförstående. Hänger du med?

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
zeke_2fast4y
11 december 2011 · 52 Inlägg

Tråden handlar om att dem gör annons för matchen Dvs sonen Barcelona dödar Pappan Real Madrid och Pappan Real Madrid blir dödat av Sonen Barcelona. Och Unibet gör annons med Barcelona först och vill visa att Barcelona ska krossa Real madrid.

Sportbladet hade varit okey men under samma artikel nej. Unibet får RÖDKORT där

Hoppas folk förstår att annons under dödsartikeln borde vara fult spel där.


Bra att du förstår

Niklas1987 NO
11 december 2011 · 2 182 Inlägg

Men lägg ner, unibet betalar annonsplats å den annonsen råka komma upp just då big deal.

zeke_2fast4y skrev:
Exempel ... säg att dem dog i Volvo i samma artikel som händelse som personerna dör så läser du längs ner Köp Volvo nu rear vi på våran bilar fattar du nu eller. Det är inte mänskligt eller

mvh

Så det skulle va okej om BMW gjorde reklam under en sån artikel? Hade du ens startat denna tråd om det istället varit två andra lag i annonsen? Eller om det varit ett annat spelbolag?


Edit:Nej det är inte olagligt

Senast redigerat av Niklas1987 (11 december 2011)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
zeke_2fast4y
11 december 2011 · 52 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Men lägg ner, unibet betalar annonsplats å den annonsen råka komma upp just då big deal.

zeke_2fast4y skrev:
Exempel ... säg att dem dog i Volvo i samma artikel som händelse som personerna dör så läser du längs ner Köp Volvo nu rear vi på våran bilar fattar du nu eller. Det är inte mänskligt eller

mvh

Så det skulle va okej om BMW gjorde reklam under en sån artikel? Hade du ens startat denna tråd om det istället varit två andra lag i annonsen? Eller om det varit ett annat spelbolag?

mmm du är i en annan riktlinje vännen. Att göra reklam gör det men inte under denna händelse. Sportsidan hade varit bättre.


Bolaget använde policy om du nå ska hänga med min vän. Dom använde denna artikel som en bonus att fler ska
tippa hoss dem. Men skiter om Pappan vart dödat. Det kan inte vara rätt.  Sonen Barca och Pappan Real och hade Barca förts i artikeln Fast Real Madrid är hemma plan denna match.

Bolaget publicerades sin annons i artikeln  Bolaget borde ha hållt sej på sportsidorna.

mvh

Niklas1987 NO
11 december 2011 · 2 182 Inlägg

Denna du menar?
http://nyheter24.se/sport/fotboll24/eur … -el-clscio

Den ligger på sportsidan cased closed.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
MeloveGolf Vw trimmare
11 december 2011 · 2 995 Inlägg

zeke_2fast4y skrev:
Det är inte mänskligt eller

mvh

Men lille vän kryp tillbaks under stenen du kom ifrån innan du upptäcker Afrika och börjar prata om mänskligt, men det är klart unibet reklamen är väll hemskare än att det föds flera miljoner ungar med aids vars familij varken har råd med käk eller några mediciner som folk får i överflöd i sverige,

men nej reklamen är det vi måste bry oss om speciellt nått så kopiöst jävla långsökt som att unibet har en "evil-avdelning" som bara försöker jävlas med folk hur fan an man ens orka lägg aenergi på att idiot sköt ihjäl en annan idiot när det dör miljoner varje dag av värre saker än en fotbollsmatch..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
JsoooN
11 december 2011 · 388 Inlägg

MeloveGolf skrev:

zeke_2fast4y skrev:
Det är inte mänskligt eller

mvh

Men lille vän kryp tillbaks under stenen du kom ifrån innan du upptäcker Afrika och börjar prata om mänskligt, men det är klart unibet reklamen är väll hemskare än att det föds flera miljoner ungar med aids vars familij varken har råd med käk eller några mediciner som folk får i överflöd i sverige,

men nej reklamen är det vi måste bry oss om speciellt nått så kopiöst jävla långsökt som att unibet har en "evil-avdelning" som bara försöker jävlas med folk hur fan an man ens orka lägg aenergi på att idiot sköt ihjäl en annan idiot när det dör miljoner varje dag av värre saker än en fotbollsmatch..

Ungefär det jag tänkt hela tiden men inte orkat skriva.. tongue

Förstår absolut inte hur detta kan bli ett sånt problem, annonsen hamnade där av en ren slump, unbibet har inte fixat så att annonsen hamnade exakt vid den artikeln.

Antagligen hamnade den annonsen där då artikeln handlade om lagen i den matchen eller liknande.

Eller så är unibet djävulen själv och placerade den där annonsen exakt där, och även om dom hade gjort det ser jag inte meningen med denna tråden.

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
Germax
11 december 2011 · 12 086 Inlägg

Mytomaner brukar argumentera för sina lögner in i det sista, känns bekant här också.

zeke_2fast4y
12 december 2011 · 52 Inlägg

Den artikel som du hämtande såg du annonsen unibet nej. Det är inte samma tidning och här tar resan
slut.

tack för visat intresse och svaren mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang