Baslåde Knas!!!

BaRaBaZz
31 augusti 2006 · 55 Inlägg

Tjena, jag köpte en JBL bandpasslåda 12" på BRL för ett par månader sen. Allting funkade grymt och det basade som satan. Men en dag vart det tyst. Ringde då till brl som konstaterade att baslådan brunnit pga. för hög basvolym.
Baslådan fick ett nytt likadant element som ställdes ner i basvolym.
Eftersom jag har en bmw e46 utan skisack och eftersom att bmw i sig är väldigt bra isolerade så dög ju ljudet inte för mig när dom ställt ner det.

Efter ungefär 1½ månad åkte jag tillbaka till dom och dom ställde gladeligen upp basen igen med kommentaren " Vi kan fixa nya element åt dig billigt, det är ju förbrukningsvara för dig".
Glad och baskåt åkte jag därifrån och hade 2½ underbara veckor med massa bas tills igår.
Då tystnade basen ännu en gg och idag bar det av till brl igen. Dom skrattade bara åt mig när jag kom och sade nåt i stil med: "Vi tyckte väl att det var dags snart igen, haha".

Vi diskuterade lite olika alternativ och kom fram till att byta elementtyp. Istället monterades en Rockford Fosgate P212S4 Punch, den sitter nu på plats och spelar precis lika bra. Hoppas bara på att denna håller, hehe.

Har nu planer på att sätta ett rör bellan mittsätet i baksätet och bakluckan för att få in mer basljud. Dock inte säker om det är värt att förstöra bilen på det sättet ändast för lite bas?

Nån som har några lösningar/ förslag?
btw. en större baslåda (butiksex.) får ej plats. Den här var den största som fick rum.

Senast redigerat av BaRaBaZz (31 augusti 2006)

bumpe Lastbilsmekaniker
31 augusti 2006 · 3 878 Inlägg

Hatthyllan är ju billigare att förstöra... Ger ungeför samma effekt... Jo de är ju egenltigen idealiska att bygga ljud i om man har lust o bygga om lite...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang