3502
Sök

Batteri problem med Golf -83

5 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Jag har ett stort problem med min Golf -83.
Jag köpte den för ca 2 månader sedan och i 1 vecka så höll batteriet bra. Tills en natt när jag skulle starta bilen så gick det inte ens att slå på tändingen. Batteriet var helt urladdat. Jag fick start hjälp och kunde därmed köra hem.

Efter det så mätte jag generatorn och den laddar som den ska och kolen är inte utslitna. Jag har testat med att ta ur bilstereon och ta ur dom flesta säkringar som inte är nödvändiga. Jag har även köpt ett nytt bilbatteri.

Om ett nytt batteri har blivit helt urladdat måste man ta ur det ladda upp det igen eller räcker det med att man kör en längre sträcka med bilen?

Har använt mig utav en energistation nu för att få igång bilen.

Snälla hjälp mig vad ska jag göra härnäst? Finns det något ställe där jag kan leta först.

Tacksam för svar!

21 761 Inlägg
31 augusti 2006
Du måste ladda upp batteriet med en batteriladdare om det har blivit helt urdraget, det räcker inte på långa vägar att köra bilen en längre sträcka.

Hade du mätt på batteripolen(inte polskorna)att det verkligen kom rätt spänning där från generatorn?
Om det inte gör det så får du göra som Tiaz sa i förra tråden, kolla kablar från generator-startmotor och jordkabeln.

5 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
låter som en bra början.
jag ska testa att ladda upp batteriet till helgen så får vi se efter det.

kablana till och från batteriet och jonerna ser inte helt fräscha ut dom heller.

66 Inlägg
3 september 2006
En kompis till mig har en saab 900. Han hade ungefär samma problem. Han hade inne bilen på 3 verkstäder å den första sa . byt relät i generatorn. den andra sa byt generatorn. Å han gjorde de. Den tredje konstaterade att det var ena polklämman som var kass. =/

Kontrollera så du inte har dålig kontakt å dyl.

5 Inlägg
5 september 2006
Trådstartare
Tack för tipset! julle_j

Är det någon som vet vart man kan köpa en bra/billig batteriladdare?
Hur är biltemas?
Vad ska man tänka på när man laddar ett batteri lr när man ska kolla batterisyre nivån?

Är detr någon som har erfarenhet av att montera en strömbrytare till batteriet?
Funderar på att göra det om jag inte hittar felet....

Sök