Problem med färddator efter batteri byte, wv passat -03 tdi

demo_man
13 december 2011 · 13 Inlägg

Hej!
Jag bytte batteri i min bil, men efter det så nollas nu färddatorn varige gång jag stängt av bilen, någon som vet vad det kan bero på?
Bilen är en wv passat -03 tdi.

[Mercedes-Benz, kan det bli bättre?]
Ludwigk
13 december 2011 · 200 Inlägg

Jag kan hjälpa dig lite på traven, ett tips kan man säga.big_smile

min kompis hade en liknande bil. När han skulle byta batteri på bilen nollställdes radion och all annan elektronik, bl.a. färddatorn.
Det som Han var tvungen att göra var bara att  åka till en aktoriserad bilverkstad. kommer inte ihåg vad det kostade med de ficksade problemet.

Eftersom jag också har färddator och andra el prylar, som nyckel igenkänning kan jag inte starta bilen om den nollställs:(

kannebanne
13 december 2011 · 2 046 Inlägg

Åk till vw försäljare så fixar dom en kod till dig. Kostar 990 spänn, gjorde de på min Audi och vi har likadana navigatorer så då borde de kosta lika mycket!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Ludwigk
13 december 2011 · 200 Inlägg

Hehe, det blev inte en billig batteribyte tongue

demo_man
14 december 2011 · 13 Inlägg

Grabbar, jag har varken problem med sterion eller nån navigator, alla inställningar va kvar på allting i bilen när jag bytt batteriet, hade ju bara av kablarna nån minut max, det är ju det sista man kopplar ifrån o det första man sätter dit, så lättlurad är jag inte.
Det är färd datorn, den som registrerar hur långt man kört hur länge man kört, vad bilen dricker i snitt och vad bilen dricker för till fället, den funkar och registrerar allt, bara att den nollas efter att jag vridit av bilen, den sparar inte informationen, vet inte om det är nån inställnings grej eller nått.
O ja jag förstår vell att man kan ringa til wv men dom är ju inte direkt kända för att ha rea på sina lösningar.

[Mercedes-Benz, kan det bli bättre?]
Patriiik
14 december 2011 · 134 Inlägg

Du har inte 2 menyer på färddatorn då?   
De hade jag på min passat och även på bilen jag har nu.
Då kan du ju välja där du nollar färddatorn,  dvs att om du trycker snabbt istället för håller in den så ändrar den meny.     

På min bil hade jag så att på meny 1 så nollades de alltid om jag stängde av bilen och inte körde på ett tag,  men på meny 2 så sparades de till man själv nollade den.

demo_man
15 december 2011 · 13 Inlägg

Har testat hålla i knappen eller trycka snabbt. Mer det blir ingen skillnad.

[Mercedes-Benz, kan det bli bättre?]
demo_man
15 december 2011 · 13 Inlägg

Missförstod dej patriiik, testade trycka på den knappen man bläddrar med. Däremot om man tryckte snabbt på reset knappen så kom jag in i den andra menyn du nämde där, simpelt fel, man lär sej nått nytt varige dag!

Nån som vet hur man nollställer serivis lampan/varnaren/påminnaren på samma bil?

[Mercedes-Benz, kan det bli bättre?]
Patriiik
15 december 2011 · 134 Inlägg

Skönt att de funkade!
Här är en länk med hur du gör för att släcka servicelampan.

http://www.zatzy.com/teknik/105196-serv … pa-vw.html

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang