Hjälp full värme hella tiden saab 9-5 99a 2.3t.

pukan2
18 december 2011 · 3 182 Inlägg

idag började värmen o strula det spelar ingen roll hur du ställer reglaget det är full värme hella tiden endast när man ställer den på lo så kommer det iskall luft, jag har byt termostaten utan resultat, finns här nån som kan veta eller vet vad det är.

honda1 Isoleringsplåtslagare
18 december 2011 · 173 Inlägg

Har du kollat om den ger felkoder det står i instuktionsboken hur du gör

pukan2
18 december 2011 · 3 182 Inlägg

honda1 skrev:
Har du kollat om den ger felkoder det står i instuktionsboken hur du gör

har ingen instuktionsbok.

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
18 december 2011 · 1 778 Inlägg

pukan2 skrev:
idag började värmen o strula det spelar ingen roll hur du ställer reglaget det är full värme hella tiden endast när man ställer den på lo så kommer det iskall luft, jag har byt termostaten utan resultat, finns här nån som kan veta eller vet vad det är.

Du har klimatanläggning antar jag? En kompis hade det problemet i sin Saab. Det var temp sensor i bilen som inte kände av tempen. Så så fort han inte hade "lo" så flåsade det full värme för att den försökte få upp värmen i kupén och den inte kände att det redan var varmt.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
pukan2
18 december 2011 · 3 182 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

pukan2 skrev:
idag började värmen o strula det spelar ingen roll hur du ställer reglaget det är full värme hella tiden endast när man ställer den på lo så kommer det iskall luft, jag har byt termostaten utan resultat, finns här nån som kan veta eller vet vad det är.

Du har klimatanläggning antar jag? En kompis hade det problemet i sin Saab. Det var temp sensor i bilen som inte kände av tempen. Så så fort han inte hade "lo" så flåsade det full värme för att den försökte få upp värmen i kupén och den inte kände att det redan var varmt.

du råka inte veta vart den sitter.

honda1 Isoleringsplåtslagare
18 december 2011 · 173 Inlägg
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
18 december 2011 · 1 778 Inlägg

pukan2 skrev:

marwin_of_sweden skrev:

pukan2 skrev:
idag började värmen o strula det spelar ingen roll hur du ställer reglaget det är full värme hella tiden endast när man ställer den på lo så kommer det iskall luft, jag har byt termostaten utan resultat, finns här nån som kan veta eller vet vad det är.

Du har klimatanläggning antar jag? En kompis hade det problemet i sin Saab. Det var temp sensor i bilen som inte kände av tempen. Så så fort han inte hade "lo" så flåsade det full värme för att den försökte få upp värmen i kupén och den inte kände att det redan var varmt.

du råka inte veta vart den sitter.

Nja, i hans fall var det en av dom senare modellerna på 9000. Och då satt det en liten fläkt innanför ett galler. Den lilla fläkten pajjade och då kände den inte tempen i cupen.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
pukan2
18 december 2011 · 3 182 Inlägg

har läst av felkoder och den vissa 0 i vänster spalten inget annat kom upp. kollade felkoder med min maptuner och den sa k-line detected nån som vet vad det betyder.

pukan2
2 januari 2012 · 3 182 Inlägg

fick idag felkoder på acc i displäyen till vänster vissas en 1a och till höger står det 22. nån som vet vad dessa koder betyder på svenska.

azid Det som inte dödar gör ont
2 januari 2012 · 2 668 Inlägg

Fick felkod på ac-panelen, 1 och 22, har lyckats googla fram att det står för
Reflash per SB 271-2206, nån vänlig själ som kan tolka det ?



1 means :- 1 error code.
22 means :- ACC software is corrupt. This requires a re-flash by a dealer. Most ACC systems continue to work normaly with this error code.


Om det stämmer eller inte kan jag inte utala mig om...


Länken: http://www.saabcentral.com/forums/showt … hp?t=90825

Senast redigerat av azid (2 januari 2012)

2slow
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
2 januari 2012 · 1 778 Inlägg

Att den behöver en re-flash måste väl typ va att den behöver "nollas".
Och det står ju att det måste göras av en auktoriserad verkstad.
Men det borde väl gå att göra själv. Back to Google;)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
pukan2
2 januari 2012 · 3 182 Inlägg

kan denna felkod göra att det bara blir värme i bilen hela tiden.

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
2 januari 2012 · 1 778 Inlägg

pukan2 skrev:
kan denna felkod göra att det bara blir värme i bilen hela tiden.

Mycket möjligt. En felkod är ju alltid en felkod, då är något fel.
Så börja med att fixa det som du nu vet är ett fel, hjälper det inte får man fortsätta leta.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
pukan2
2 januari 2012 · 3 182 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

pukan2 skrev:
kan denna felkod göra att det bara blir värme i bilen hela tiden.

Mycket möjligt. En felkod är ju alltid en felkod, då är något fel.
Så börja med att fixa det som du nu vet är ett fel, hjälper det inte får man fortsätta leta.

det enda felet jag vet är felkoden, ska ringa saab och kolla om dom kan läsa felkoder och siga mer exakt vad det är för fel.

vikkew
3 januari 2012 · 5 Inlägg

Hade samma problem. Saab sa då till oss att det hade något att göra med mjukvaran. Saab återställde, men efter någon vecka började  det först med att probelemet kom tillbaka och efter ett tag började fläkten att ge upp istället. Nu är fläkten död och har inte hunnit byta ännu, så kan inte uttala mig om problemet kommer att kvarstå efter fläktbyte.

pukan2
28 februari 2012 · 3 182 Inlägg

problemet löst det visade sig att det va ytterpempen som spöka till allt då den inte funkade är nu mer bytt så nu funkar det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang