22 december 2011
Trådstartare
Ja men dåså, idag ringde farbror blå och frågade lite saker. Han sa att jag hade blivit misstänkt för vårdslöshet i trafik som jag trodde! Vi pratade lite och han var extremt trevlig och tillmötesgående. Sen frågade han hur jag såg på det hela, om jag ville medge vårdslöshet. Jag blev så jävla tagen på sängen så jag svarade väl ungefär:
- Nja, vet inte jag. Antar väl det.
Men samtidigt känner jag att jag vill släppa det här och gå vidare med mitt liv. Att det var rätt av mig att erkänna trots allt, för jag orkar inte tänka på det här något mer. Jag orkar inte spendera hela julen på att tänka när polisen ringer och vad jag ska säga i domstol om det skulle gå dit. Jobbet erbjöd sig även betala böterna, så det är ganska så kolugnt. Polismannen var också så jävla schysst att han räknade på mina inkomster förra året, istället för i år. Det som är positivt med det är att jag då gick i skolan, hehe. Noll i inkomst alltså, eller? Man räknar väl inte studiebidrag som inkomst?
Men det stora orosmomentet är ju inte det, utan det är mitt körkort.. Polisen visste inte om jag skulle tappa det, för det låg i transportstyrelsens händer tydligen. Jag känner själv att det ska jäääävligt mycket till om jag ska tappa körkortet. Med tanke på att jag behöver det i jobbet också. Vad tror ni mina herrar, kommer jag tappa körkortet?
Summa sumarum: Jag erkände trots att man inte ska göra det, kommer troligen få en eller två tusenlappar i böter. Men med oro över att tappa körkortet istället, YES!
Senast redigerat av tomten1 (22 december 2011)
"Man föds, man lever, man dör.. Godnatt"