Matarpump till 740 glt 16v

Fr3dd4n
19 december 2011 · 14 Inlägg

Min matarpump på vinterbilen har lagt av, har man under halv tank så får man mala lite längre på startmotorn, men de gör mig inget.
då kommer vi till min fråga, påverkar detta "prestandan" nått? tycker den känns mycke slöare än min förra 16 vevare, får soppapumpen dra ett tyngre lass och på så vis inte får upp lika högt soppatryck som om matarpumpen vart i ordning?
Tack på förhand!

Blinka med helljuset när ni inte längre hänger på ;)
BMW 530D (2007)
Danne_1977
19 december 2011 · 3 292 Inlägg

Fr3dd4n skrev:
Min matarpump på vinterbilen har lagt av, har man under halv tank så får man mala lite längre på startmotorn, men de gör mig inget.
då kommer vi till min fråga, påverkar detta "prestandan" nått? tycker den känns mycke slöare än min förra 16 vevare, får soppapumpen dra ett tyngre lass och på så vis inte får upp lika högt soppatryck som om matarpumpen vart i ordning?
Tack på förhand!

Det är ju så att bilen är konstruerad för att bägge pumparna ska funka för att bilen ska funka som det är tänkt, så jag råder dig i vilket fall som helst att byta ut pumpen i tanken, bara att öppna lilla luckan i bagaget och armaturen sittre troligen med en stor plastmutter.. rätt så lätt att ta bort efter att du lossat alla slangar förstås.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang