Var man kan få sin motor fabriks trimmad

Johnoxlundin
23 december 2011 · 88 Inlägg

Crille88 skrev:
nu vet man juh inte om du käkat några tabletter eller rökt nåt konstigt i din golf.
MEN ATT FABRIKSTRIMMA INNEBÄR ATT MOTORN TRIMMAS FRÅN FABRIK,, alltså skulle din motor trimmats för 25år sen.
nu 25år senare kallas det bara att TRIMMA, och om du nu älskar bilar som de står i din presentation så borde du veta att det är DYRT och sugtrimma en bil, du borde veta att det är DYRT och turbokonvertera, och planen om att stoppa in ett lustgassystem? ja de får mig ännu mer o tro att du inte har den blekaste aning om va du snackar om, tex fabrikstrimmad..
om du går in till närmaste VAG återförsäljare o frågar om dom kan fabrikstrimma din golf från -86 så kommer dom skratta och rekomendera närmaste psykolog. OM du däremot ska köpa en 2012 års bil och i samband med det ber om fabrikstrimmad bil är de en helt annan sak eftersom din bil ändå ska byggas ihop efter dina önskemål..

OM DU DÄREMOT SKITER FRAM PENGAR PÅ MORGONEN:
varsågod och kontackta MR, Dahlbäck racing.. han kan nog trimma din bil så de står härliga till för rätt pengar..

för att skippa påhoppen och gå direkt till din fråga så hoppas jag du har tillräckliga kunskaper för att använda en dator, refererar då närmast till en sida som kallas "www.google.se" där kan du söka efter företag som trimmar och hur nära dom finns..
gonatt

ja ja kan säga fel. gisses. får man inte fråga?

Volvo 240 "Purple lady" (1982)
Volvo S70 "Kuben" (1999)
mrpalmer
23 december 2011 · 796 Inlägg

Crille88 skrev:
WALL OF TEXT!

Made my day! lol

Hemma bra, garaget BÄST!
Rallyhalle
23 december 2011 · 4 299 Inlägg

Kissen86 skrev:
kommer göra så den blir gatreggad.

Och du tror att det bara är att trimma motorn och åka in och regga om? Köp dig SFRO:s bygghandbok i julklapp innan dina drömmar och tankar skenar iväg för mycket.

Enligt min bedömning är dock inte den där motorn värd att göra något med.

Johnoxlundin
23 december 2011 · 88 Inlägg

Rallyhalle skrev:

Kissen86 skrev:
kommer göra så den blir gatreggad.

Och du tror att det bara är att trimma motorn och åka in och regga om? Köp dig SFRO:s bygghandbok i julklapp innan dina drömmar och tankar skenar iväg för mycket.

Enligt min bedömning är dock inte den där motorn värd att göra något med.

vi får la se

Volvo S70 "Kuben" (1999)
Volvo 240 "Purple lady" (1982)
azid Det som inte dödar gör ont
23 december 2011 · 2 668 Inlägg

Kissen86 skrev:

Rallyhalle skrev:

Kissen86 skrev:
kommer göra så den blir gatreggad.

Och du tror att det bara är att trimma motorn och åka in och regga om? Köp dig SFRO:s bygghandbok i julklapp innan dina drömmar och tankar skenar iväg för mycket.

Enligt min bedömning är dock inte den där motorn värd att göra något med.

vi får la se

Vi väntar med spänning tongue

2slow
Johnoxlundin
23 december 2011 · 88 Inlägg

azid skrev:

Kissen86 skrev:

Rallyhalle skrev:

Och du tror att det bara är att trimma motorn och åka in och regga om? Köp dig SFRO:s bygghandbok i julklapp innan dina drömmar och tankar skenar iväg för mycket.

Enligt min bedömning är dock inte den där motorn värd att göra något med.

vi får la se

Vi väntar med spänning tongue

hehehe

Volvo 240 "Purple lady" (1982)
Volvo S70 "Kuben" (1999)
Lardi SQ
23 december 2011 · 1 343 Inlägg

Va har du rökt? För isåfall vill ja ha samma sak, sväva runt på rosa moln verkar de som..

Hur mkt effekt har du tänkt dig?
Vet du vad en turbokonvertering kostar?
Lustgas, samma visa där. Vet du vad de kostar?

Din press: 
"Effekt och prestanda (ingående)    
vet ej riktigt"

Gör juh allt så mkt mera verklighetstroget.

Frågan är, hur ska du få den gatlegal? Än så länge så har vi inte sett ett enda tecken på att de finns någon kunskap bakom pannbenet. Men fabrikstrimma du din golf, blir bra de smile

Ljudnörd!
Stefan Varberg Supraman
23 december 2011 · 2 300 Inlägg

Mitt råd är att du byter motor.
Sätt i en 16v som du sen slänger på dubbla webrar grovt snackat, lite jobb men grymt roligt recept.
Men din nuvarande motor är ingen bra grund och kan säga redan nu att få en turbokonvertering gatlegal är väldigt svårt och kräver oftast en total ombyggnad av hela bilen.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Aern
23 december 2011 · 457 Inlägg

Drömma kan vi alla göra. Inte för att knäcka din dröm om lustgas och turbo i den lille Golfen men... Fan grabben, när det där projektet är klart har nog alla kontinenter här på vår jord slutits samman igen... Ledsen

Senast redigerat av Aern (23 december 2011)

Evildan
23 december 2011 ·

enklaste är nog om du går in till din lokala VW-verkstad och frågar dom vad det kostar och hur mkt effekt dom kan krama ur den.
återkom sedan med deras svar i denna tråd, filma gärna kundmottagaren när du ställer frågan, jag bor för långt bort för att följa med dit.

sleepyoh
23 december 2011 · 1 319 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
Mitt råd är att du byter motor.
Sätt i en 16v som du sen slänger på dubbla webrar grovt snackat, lite jobb men grymt roligt recept.
Men din nuvarande motor är ingen bra grund och kan säga redan nu att få en turbokonvertering gatlegal är väldigt svårt och kräver oftast en total ombyggnad av hela bilen.

Turbokonvertering kan aldrig gå igenom i princip...

_----------'
Nybergrobin
23 december 2011 · 2 381 Inlägg

Det är nog bara att inse att detta är ett troll ^^

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
23 december 2011 · 744 Inlägg

Aern skrev:
Drömma kan vi alla göra. Inte för att knäcka din dröm om lustgas och turbo i den lille Golfen men... Fan grabben, när det där projektet är klart har nog alla kontinenter här på vår jord slutits samman igen... Ledsen

haha +1

A_Karlsson
23 december 2011 · 537 Inlägg

sleepyoh skrev:

Stefan Varberg skrev:
Mitt råd är att du byter motor.
Sätt i en 16v som du sen slänger på dubbla webrar grovt snackat, lite jobb men grymt roligt recept.
Men din nuvarande motor är ingen bra grund och kan säga redan nu att få en turbokonvertering gatlegal är väldigt svårt och kräver oftast en total ombyggnad av hela bilen.

Turbokonvertering kan aldrig gå igenom i princip...

jodå om man fixar ny avgascertifiering för motorn och lägger ut mer pengar på bilen än 10 likadana kostade när dom var nya på 80-talet tongue

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
_Magnus_
23 december 2011 · 34 Inlägg

Nog för att jag inte vet särskilt mycket om hur en turbokonvertering går till, men om du nu verkligen måste göra göra det eller fabrikstrimma så köp en nyare och ha Golfen som brukis! Fan du gav mig världens huvudvärk!

AudiFors
23 december 2011 · 906 Inlägg

Får jag fråga vad de är för motorer ni håller på med när de är så hemskt DYRT att konvertera? Inte så mycket som behövs som är så himla dyrt?
Även om man har en turbo från början och vill börja trimma i sådan "storhet" som han nämner så bör du ju ändå ha nannat grenrör,turbo, ic osv, så de hade kostat ändå?
Lite mer pill kanske men vad räknas som dyrt?:S

=)
Sarge
23 december 2011 · 2 337 Inlägg

I fabriken. God jul.

Senast redigerat av Sarge (23 december 2011)

JaggaChafen Tesla Senior Technician
23 december 2011 · 2 307 Inlägg

troll...

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
fish Allfixare
23 december 2011 · 1 475 Inlägg

Fabrikstrimmat är ett påhittat ord och det finns inte fabrikstrimmade bilar.. Köper du en ny M3/R32/S3 vad som helst så är ju inte den fabrikstrimmad, utan helt original! En M3,a har i E46 utförande 343 hk... Den är inte trimmad till 343 hk och BMW skulle heller inte trimma den åt dig om du frågade dom. Han här med golfen verkar mest va dum i huvet om han ska trimma en Golf CL enligt mig...

Seth
23 december 2011 · 3 354 Inlägg

fish skrev:
Fabrikstrimmat är ett påhittat ord och det finns inte fabrikstrimmade bilar..

Fast lite beroende på hur man tolkar så finns det fabrikstrimmade bilar.

En volvo med Polestar optimering kan tolkas som fabrikstrimmad om man beställt det vid köp
Eller nu i princip bortgångna saab med Hirsch optimering.
så beroende på hur man ser o tolkar ordet så finns det/kan finnas

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang