Behöver hjälp med vilket företag jag ska chippa min bil! :/

baros15
20 december 2011 · 4 Inlägg

Hej alla! Jag har en bmw 335d som jag vill chippa. Har kollat runt lite på internet och hittar faktiskt massor av företag som chippar bilen men min fråga till er där ute är, vilket företag är bäst och vilken ska jag ta isf? funderar på BSR men jag vill inte göra någonting hastigt då jag vill få hjälp utav er!.

Tack så mycket!smile

Lowenhart fälg fantast
20 december 2011 · 1 086 Inlägg

hejsan , sitter i samma sits som du är just nu, skall även jag chippa min bil nu till våren, bilen i sig är en 530d, har kollat väldigt mycket på autopower om tidigare erfarenheter av chippning av bmw dieslar,
har nu bestämt mig för att mappa om den hos v-tech. , just därför att du får en egen mappning som är till just DIN bil, och du har möjlighet att byta trim på ett ögonblick, tex pendlarchip,max effekt chip eller mittemellan,
detta är något som inte bsr kan erbjuda dig (rätta mig gärna), sen justerar vtech efter just dina önskemål, problemet med våra bilar är "max vridet", på min ligger det på ca 600nm, just därför kommer jag välja en mappning så den inte överstiger 600nm , man kan nog mappa den över 600 också, men då är det nog sunt bondförnuft som gäller , så inte växellådan säger upp sig , lycka till

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
baros15
20 december 2011 · 4 Inlägg

okej, men frågan är.. hur mycket pallar min växellåda? har hört att den ska palla till 700nm men det är ju de jag hört så..vart kan man kolla upp de? jag kollade in en kille som har 335d här på garaget och han har också gjort hos vtech så jag tror det blir vtech för mig med.. du vet dieselkungen eller vad han heter på garaget.

haha nej palla förstöra växellådan asså när du ändå vet vart max max ligger i din bil. när ska du chippa din? en kille på bmw sa att det är tydligen det bästa man kan göra, köpa bmw diesel och sen chippa bilen, dom går som skott efteråt smile ja gillar min men jag vill ha mer mer mer smile

Lowenhart fälg fantast
20 december 2011 · 1 086 Inlägg

baros15 skrev:
okej, men frågan är.. hur mycket pallar min växellåda? har hört att den ska palla till 700nm men det är ju de jag hört så..vart kan man kolla upp de? jag kollade in en kille som har 335d här på garaget och han har också gjort hos vtech så jag tror det blir vtech för mig med.. du vet dieselkungen eller vad han heter på garaget.

haha nej palla förstöra växellådan asså när du ändå vet vart max max ligger i din bil. när ska du chippa din? en kille på bmw sa att det är tydligen det bästa man kan göra, köpa bmw diesel och sen chippa bilen, dom går som skott efteråt smile ja gillar min men jag vill ha mer mer mer smile

jasså du har kollat in christers bil (dieselkungen), han är tekniker på v-tech så inte konstigt att han har trimmat den så mycket, skicka iväg ett mejl till han, är ganska trevlig och hjälpsam, han kan även siffrorna för din bil med

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
baros15
20 december 2011 · 4 Inlägg

haha där ser man! perfekt ! tack så mycket och lycka till med bilen smile

mr_green
21 december 2011 · 847 Inlägg

Kan varmt rekommendera V-tech. Jag fick testa flera mappningar för att få det som pasade mig bäst. Kom fram till att fullt på ställd va bäst hehe

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
baros15
21 december 2011 · 4 Inlägg

haha fullt är alltid bäst tongue

det blir nog vtech för mig också! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang