2629
Sök

Köpråd: 350 till 400 000kr sportbil.

152 Inlägg
10 april 2012
#201
Om ingen annan sagt det redan: M3, allt man vill ha i ett och samma paket

Jeremy Clarkson Top Gear: "This [The M3] is the best car, and always will be, and there's no point in ever thinking otherwise."

:-)


Masterworks
10 april 2012
#202
Interlagos skrev:
Om ingen annan sagt det redan: M3, allt man vill ha i ett och samma paket

Jeremy Clarkson Top Gear: "This [The M3] is the best car, and always will be, and there's no point in ever thinking otherwise."

:-)

Bara det att den känns så jäkla slö! roll

6 Inlägg
10 april 2012
#203
Interlagos skrev:
Om ingen annan sagt det redan: M3, allt man vill ha i ett och samma paket

Jeremy Clarkson Top Gear: "This [The M3] is the best car, and always will be, and there's no point in ever thinking otherwise."

:-)

Fin bil men min Mustang är snabbare vid rödljuset. Enda som räknas juh smile
http://www.youtube.com/watch?v=muRC7WJHgmA

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 april 2012
#204
FumaKilla skrev:
Interlagos skrev:
Om ingen annan sagt det redan: M3, allt man vill ha i ett och samma paket

Jeremy Clarkson Top Gear: "This [The M3] is the best car, and always will be, and there's no point in ever thinking otherwise."

:-)

Fin bil men min Mustang är snabbare vid rödljuset. Enda som räknas juh smile
http://www.youtube.com/watch?v=muRC7WJHgmA

Det är det enda som inte är relevant överhuvudtaget om du frågar mig, det har inget samband med hur rolig en bil är. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 938 Inlägg
10 april 2012
#205
Interlagos skrev:
Om ingen annan sagt det redan: M3, allt man vill ha i ett och samma paket

Jeremy Clarkson Top Gear: "This [The M3] is the best car, and always will be, and there's no point in ever thinking otherwise."

:-)

Vad får man av ett ess kompressorkit på dessa nyare med v8? tongue

Ubåtsingenjör
7 359 Inlägg
10 april 2012
#206
Rquired skrev:
FumaKilla skrev:
Interlagos skrev:
Om ingen annan sagt det redan: M3, allt man vill ha i ett och samma paket

Jeremy Clarkson Top Gear: "This [The M3] is the best car, and always will be, and there's no point in ever thinking otherwise."

:-)

Fin bil men min Mustang är snabbare vid rödljuset. Enda som räknas juh smile
http://www.youtube.com/watch?v=muRC7WJHgmA

Det är det enda som inte är relevant överhuvudtaget om du frågar mig, det har inget samband med hur rolig en bil är. smile

de bilarna tilltalar nog två olika typer utav människor också, int riktigt rätt att jämnföra smile dock så är de enligt youtube klippet mer eller mindre lika snabba rakt fram


120 Inlägg
10 april 2012
#207
FumaKilla skrev:
Köp en 2011+ Mustang GT 5.0.

0-100 4.3sec
http://youtu.be/ydykiWKW6fE

Går som ett svin och låter som ett jetplan på steroider!
Slår nya M3 0-100 och dött lopp mot en Ferrari 360 Modena

Trust Me i know smile

0-60mph är ju dock inte riktigt samma som 0-100 km/h
4.6s anges för 0-100km/h enligt http://www.fastestlaps.com/cars/ford_mustang_gt_50.html

0.3s saktare än en viss m3 enligt samma sida.

Bra prestanda för pengarna är det dock fortfarande, även om jag personligen inte kommer överens med interiören.


1 412 Inlägg
10 april 2012
#208
CHEEVA skrev:
Rquired skrev:
FumaKilla skrev:
Fin bil men min Mustang är snabbare vid rödljuset. Enda som räknas juh smile
http://www.youtube.com/watch?v=muRC7WJHgmA

Det är det enda som inte är relevant överhuvudtaget om du frågar mig, det har inget samband med hur rolig en bil är. smile

de bilarna tilltalar nog två olika typer utav människor också, int riktigt rätt att jämnföra smile dock så är de enligt youtube klippet mer eller mindre lika snabba rakt fram

Ja dom är ju onekligen rätt kvicka båda 2. smile

Det är nog mest design och körkänsla som man får gå efter om man ska ha någon av dom.
Jag föredrar Mustangen av dom då den är udda och rå (även om dom blir klumpigare för varje ny generation), medans M3:an är designad för att inte synas alls typ. Den är lika udda som en silverfärgad V70 typ. tongue
Senast redigerat av OpelP1 (10 april 2012)

645 Inlägg
10 april 2012
#209
Dokk inge v8:a men varför inte en BMW 135 i med 306 hk smile


709 Inlägg
15 april 2012
#210
Glesmark skrev:
Skulle ändå vilja säga att saab inte är en sportbil, chassit är dåligt redan från botten, dåligt är kanske fel ord, men det är svagt, och med 470 hk lär det uppenbara sig ännu värre.

Även om man inte har en bra mekaniker så lär man bli en bra mekaniker när man ska byta växellådor, drivaxlar, drivknutar och andra orosmoment hos en bil som är så trimmad.

Det blir allt annat än en driftsäker bil.

470 hk kan vara roligt, jag har provat mig fram, turbomotorer kan vara kul, vist! Och man får massa hk ur dom.

Men en v8 med mängder av mos redan från fabrik i en riktig sportbil ger en helt annan karaktär och känsla som inget turbomonster till saab eller för den delen volvo kan mäta sig med.

Porsche har sköna motorer, det är samma sak här, det är volym i motorerna.
3.6 eller 3.8 liter (om jag minns rätt), ur en sexa med turbo, det ger också skönt bottendrag och en hög topp.

Går aldrig att jämföra känslan av en riktig motor med ihjälstressade fyror eller femmor, never ever även om de ger lika mycket effekt.

där har du fel, en stressad femma är ungefär de goaste man kan köra!.  wink


215 Inlägg
15 april 2012
#211
Masterworks skrev:
Interlagos skrev:
Om ingen annan sagt det redan: M3, allt man vill ha i ett och samma paket

Jeremy Clarkson Top Gear: "This [The M3] is the best car, and always will be, and there's no point in ever thinking otherwise."

:-)

Bara det att den känns så jäkla slö! roll

Ja och att Jermey är en clown och allt han säger verklighetsförankring.
Senast redigerat av damn_fast (15 april 2012)

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

Masterworks
15 april 2012
#212
damn_fast skrev:
Masterworks skrev:
Interlagos skrev:
Om ingen annan sagt det redan: M3, allt man vill ha i ett och samma paket

Jeremy Clarkson Top Gear: "This [The M3] is the best car, and always will be, and there's no point in ever thinking otherwise."

:-)

Bara det att den känns så jäkla slö! roll

Ja och att Jermey är en clown och allt allt han säger säger verklighetsförankring.

Hmm... Hur tänker du nu? roll

Allt e ju relativt, jag jämför mot bilar med lite vrid i botten. O vad det har med Clarkson
att göra vet jag inte???
Senast redigerat av Masterworks (15 april 2012)

1 938 Inlägg
15 april 2012
#213
XorcessX skrev:
Glesmark skrev:
Skulle ändå vilja säga att saab inte är en sportbil, chassit är dåligt redan från botten, dåligt är kanske fel ord, men det är svagt, och med 470 hk lär det uppenbara sig ännu värre.

Även om man inte har en bra mekaniker så lär man bli en bra mekaniker när man ska byta växellådor, drivaxlar, drivknutar och andra orosmoment hos en bil som är så trimmad.

Det blir allt annat än en driftsäker bil.

470 hk kan vara roligt, jag har provat mig fram, turbomotorer kan vara kul, vist! Och man får massa hk ur dom.

Men en v8 med mängder av mos redan från fabrik i en riktig sportbil ger en helt annan karaktär och känsla som inget turbomonster till saab eller för den delen volvo kan mäta sig med.

Porsche har sköna motorer, det är samma sak här, det är volym i motorerna.
3.6 eller 3.8 liter (om jag minns rätt), ur en sexa med turbo, det ger också skönt bottendrag och en hög topp.

Går aldrig att jämföra känslan av en riktig motor med ihjälstressade fyror eller femmor, never ever även om de ger lika mycket effekt.

där har du fel, en stressad femma är ungefär de goaste man kan köra!.  wink

Jotack, har en audi s2 med lite andningshjälp ståendes, men v8an är ändå skönare och goare att köra wink

313 Inlägg
15 april 2012
#215
Supra MKIV, vänsterstyrd med 600 djur.
http://www.blocket.se/goteborg/Toyota_S … 20&w=3

Skyline R34 GT-R med 540 djur.
http://www.blocket.se/stockholm/Nissan_ … 20&w=3

Finns fler liknande exempel där ute, men denna typen av bilar hade jag satsat på, lite äldre unika bilar med extrautrustning för 200k.

EDIT: nu med länkar..
Senast redigerat av volvodrajvor (15 april 2012)


227 Inlägg
15 april 2012
#216

Yrvaken? wink
Du menar givetvis HONDA NSX! tongue

Thedriftking
15 april 2012
#217
M3 är vettigt för dom pengarna,

Men jag tycker det är roligare med en 'stressad' äldre bil som kör ifrån dom nyare sportbilarna..
T.ex jag fick köra polarens skyline r33, hittade en nyare Porsche (typ 996) På vägarna, och körde ifrån honom som inget, skylinen har kostat typ 125.000 medans porschen kostar massa mera, inte varit problem med skylinen heller smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
15 april 2012
#218
Thedriftking skrev:
M3 är vettigt för dom pengarna,

Men jag tycker det är roligare med en 'stressad' äldre bil som kör ifrån dom nyare sportbilarna..
T.ex jag fick köra polarens skyline r33, hittade en nyare Porsche (typ 996) På vägarna, och körde ifrån honom som inget, skylinen har kostat typ 125.000 medans porschen kostar massa mera, inte varit problem med skylinen heller smile

Fast vem vill köra en Nissan?! tongue wink

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Thedriftking
15 april 2012
#219
FordRSC skrev:
Thedriftking skrev:
M3 är vettigt för dom pengarna,

Men jag tycker det är roligare med en 'stressad' äldre bil som kör ifrån dom nyare sportbilarna..
T.ex jag fick köra polarens skyline r33, hittade en nyare Porsche (typ 996) På vägarna, och körde ifrån honom som inget, skylinen har kostat typ 125.000 medans porschen kostar massa mera, inte varit problem med skylinen heller smile

Fast vem vill köra en Nissan?! tongue wink

Tydligen rätt många, och jag är en av dom!

680 Inlägg
15 april 2012
#220
DavidSan skrev:

Yrvaken? wink
Du menar givetvis HONDA NSX! tongue

ja fel av mig



Sök