Hjälp med baslåda/slutsteg!

Bjurtan
24 december 2011 · 77 Inlägg

Hejsan!

Är helt värdelös på det här med billjud. Men saken är den att ja idag koppla in en saab aux cdconnect för att kunna få spotify i bilen efter lite om och men så fick ja igång det. Men nu funkar inte baslådan/slutsteg inget händer bara ljud från orginal högtalarna. detta hände alltså efter ja vart och pillat. såg då att en röd sladd hängde löst bakom stereon och den kommer från steget, men vart ska den sitta ? hittar inget som passar. röd sladd som inte har nån kontakt utan bara en "spets"

Tack på förhand

Bjurtan
24 december 2011 · 77 Inlägg

är det remote sladden kanske?

golffyra
24 december 2011 · 24 Inlägg

Bjurtan skrev:
är det remote sladden kanske?

de borde de nog kunna vara om de är en väldigt tunn kabel ? tippar på remote iaf!

Bjurtan
24 december 2011 · 77 Inlägg

såg nu att det är remote. men vart ska den in ? stereon?

Nitromast Dr. Scanner
24 december 2011 · 2 167 Inlägg

Du kan sammankoppla den med "tändningen" till stereon smile

Bjurtan
24 december 2011 · 77 Inlägg

Hur gör man det:p är helt grön på det här. Vart går tändningen till stereo

Nitromast Dr. Scanner
24 december 2011 · 2 167 Inlägg

Antingen röd eller gul, är osäker snaaben smile På volvon är det röd dock. Antingen så mäter du dig fram. Eller så får någon som är mer insatt på Saab svara smile

ASandberg
25 december 2011 · 8 Inlägg

det hänger inte en blå kabel ifrån stereon då?

Bjurtan
25 december 2011 · 77 Inlägg

Ne inte va ja kan se ser ut så här. Nere i hörnet fannsen ln dosa där det sitter 2 sladdar som kommet från steget. Finns även 2 till uttag står remote antenn på dosan med har provat koppla in där men händer inget

Bjurtan
25 december 2011 · 77 Inlägg

Försökte lägga upp bild gick inge vidare

Nitromast Dr. Scanner
25 december 2011 · 2 167 Inlägg

provade du röd/gul kabel?

Bjurtan
25 december 2011 · 77 Inlägg

ne har inte gjort det än . tagit lite bilder tror ja vet vart den lossnat ifrån. Hur lägger man upp bilder?

Bjurtan
25 december 2011 · 77 Inlägg

synd att man är så värdelös på sånt härtongue

Andreasson90
25 december 2011 · 11 Inlägg

Tjaw, jag e inget geni på billjud heller, men jag skulle behöva lite tips på vad jag kan göra åt problemet. jag har en ny stereo och har ochså en nytt slutsteg som är ett 4 kanals men jag hade tänkt att ha en del till mina dubbla tolvor i bilen och 1-2 kanaler till 6*9 men mu kommer då det svåra= hur får jag ut ett annat ljud ur slutsteget en bara bas? har högtalare och koppla in dem som det var ritat i manualen  men fick inget musik ur dem utan bara "bas impulser. vad ska jag göra?   

Tack på förhand!

Senast redigerat av Andreasson90 (25 december 2011)

Volvo 940 "Traktorn" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang