5952
Sök

Varför är vissa personer här på garaget rädda för att lämna ut reg:nr på sina bilder? ^^

Lowlife
809 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
som rubriken lyder..
varför är Varför är vissa personer här på garaget rädda för att lämna ut Reg:nr på sina bilder på sina bilar..?
döljer det osv.. smile

nu vill jag se massvis med svar tonguebig_smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

187 Inlägg
26 december 2011
Rädd att få besök kanske? Jag har inte brytt mig i att ta bort regnr..vill nån ha skiten så varsågod! Dom hittar dom ändå...

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

895 Inlägg
26 december 2011
skydda mina saker så ingen kommer o tar dom

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

557 Inlägg
26 december 2011
Varför ska man visa reg:nr?

618 Inlägg
26 december 2011
Så jävla svårt kan det ju inte vara att lista ut ellerhur?smile

Lägger du upp ditt projekt med bilder på alla dyra fina delar du köpt är det alltid nån spm vill lägga vantarna på dina saker.  Har du regnr tar det 1min att ta reda på personens adress.

Svårt?

5 089 Inlägg
26 december 2011
ja vad tar det två sekunder att få reda på adressen på en bil? Undra varför det försvinner så många r-vingar spårlöst här i sverige.. TS kanske blir sur när han inte får reda på vart hans framtida delar är någonstanns?wink

\Lindgren

Lowlife
809 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
Kollan skrev:

Lägger du upp ditt projekt med bilder på alla dyra fina delar du köpt är det alltid nån spm vill lägga vantarna på dina saker.  Har du regnr tar det 1min att ta reda på personens adress.

Svårt?

haha nä jag förstår ju att alla människor med elmia projekt med flera 100.000 kr utlagt osv.. tänkte bara kolla för en kul grej vad folk sa haha!
men funderar också på att man ser typ en helt normal icke stylad bil där regnr är täckt.. tongue

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

618 Inlägg
26 december 2011
Varför vill du så gärna se folks regnr?

749 Inlägg
26 december 2011
ConXraid skrev:
Kollan skrev:

Svårt?

haha nä jag förstår ju att alla människor med elmia projekt med flera 100.000 kr utlagt osv.. tänkte bara kolla för en kul grej vad folk sa haha!
men funderar också på att man ser typ en helt normal icke stylad bil där regnr är täckt.. tongue

"Styling" gör ju inte alltid bilen varken snyggare eller värdefullare, många vill nog ha sina bilar i fint orgnialskick.
Udda bilar är ju inte så lätt att ersätta, eller en gammal bil i ovanligt fint skick, speciellt om marknadsvärdet för dem är lågt, då får man va extra rädd om dem så man inte får de vandaliserade eller annat.
Senast redigerat av Bjornn (26 december 2011)

1 517 Inlägg
26 december 2011
orkar inte ta bort.. smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 december 2011
För att det finns för mycket avundsjuka jävlar med för mycket fritid.

Dem kan t.ex kolla om motor och effekt stämmer med vad den reggad med. Sen börja tjabba med denna personen för att du har alldeles för mycket fritid.
Kan kolla vem som står på bilen.
Kan kolla adress, telefonnummer osv.

Har kompisar som fått telefonsamtal där dem blivit hotade för kommentarer dem skrivit på folks bilar(här på garaget). Undra hur dem fick fram det?

Det är upp till var och en anser jag...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
26 december 2011
beror vell på vad man har för nått skulle man ha rätt stöld bergärliga bilar typ som audi rs4 rs6 ,supror osv. som alltid värkar försvinna skulle man fan dölja reg nret på alla bilar man har på internet men typ nån gammal skräp volvo lr saab känns de liksom skit samma.

749 Inlägg
26 december 2011
MrEricsson skrev:
beror vell på vad man har för nått skulle man ha rätt stöld bergärliga bilar typ som audi rs4 rs6 ,supror osv. som alltid värkar försvinna skulle man fan dölja reg nret på alla bilar man har på internet men typ nån gammal skräp volvo lr saab känns de liksom skit samma.

Bilens pengarvärde spelar väl ingen roll, bara för att en bil har lågt marknadsvärde betyder det inte att alla är skräp.
En fin gammal SAAB kan va mycket mer värdefull för nån än vad en folkvagn är för nån annan.
Älskar man sin bil så är man rädd om den.

Seg bôvel
322 Inlägg
26 december 2011
Bjornn skrev:
MrEricsson skrev:

Bilens pengarvärde spelar väl ingen roll, bara för att en bil har lågt marknadsvärde betyder det inte att alla är skräp.
En fin gammal SAAB kan va mycket mer värdefull för nån än vad en folkvagn är för nån annan.
Älskar man sin bil så är man rädd om den.

Där sa du det, även vanliga personbilar kan ha ett enormt affektionsvärde.
Ett exempel, min farsa har haft sin 855 i 18 år, och jag är uppväxt med den bilen sedan jag var ett år gammal.
Den bilen är för mig mycket mer värd än någon annan, likadan 855 på Blocket.

Sedan är det även en fråga om anonymitet.
Jag gillar att vara anonym på internet, och skulle jag lägga upp någon bild på min nästa bil (Nuvarande är för risig) kommer jag förmodligen att censurera numret. Skiter i om Garaget-användarna vet min identitet och adress, dock är det inte lika roligt om mina anhöriga sitter och läser vartenda ord jag skriver, vilket är lätt hänt om jag har mitt registreringsnummer uppe.
Vore ju måttligt roligt om man berättar om den gången man maxade bilen på motorvägen, sedan sitter morbror trafikpolis inne på Gorg och läser.

Muttley
26 december 2011
ÅÅÅ varför är nya medlemmar på garaget så himla rädda för att använda sökfunktionen, de är ju illa att de inte lär sig när de skriver här.

Ja de finns några trådar om de om jag behöver påpeka något wink

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
26 december 2011
Försåtligt på ett sätt att man ej vill lägga ut som några nämnt. Men samtidigt när du är ute och kör så ser man ju numret. Då kan någon djäkel som är sugen på din fräsiga bil kolla upp allt och sedan hämta den.....

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

749 Inlägg
26 december 2011
FordRSC skrev:
Försåtligt på ett sätt att man ej vill lägga ut som några nämnt. Men samtidigt när du är ute och kör så ser man ju numret. Då kan någon djäkel som är sugen på din fräsiga bil kolla upp allt och sedan hämta den.....

Precis.

Mitt tips är att bo i bilen och gärna med en schäfer.wink

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
26 december 2011
Bjornn skrev:
FordRSC skrev:

Precis.

då gör detta livet enklare bojja hela bilen. haha

http://www.biltema.se/ProductImages/43/medium/43-111_m.jpg

obs kostar endast 699 kr st på biltema haha
Senast redigerat av MrEricsson (26 december 2011)

1 517 Inlägg
26 december 2011
MrEricsson skrev:
Bjornn skrev:
FordRSC skrev:

Precis.

då gör detta livet enklare bojja hela bilen. haha

http://www.biltema.se/ProductImages/43/ … -111_m.jpg

obs kostar endast 699 kr st på biltema haha

haha bud på köpa tongue

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 december 2011
FordRSC skrev:

Fast grejen är att det där gäller bara tjuvar. Folket som inte har något liv och sitter på nätet och kollar upp info om andra då? dem slipper man i regel när man är ute eftersom dem aldrig lämnar datorn.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök