A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
25 januari 2012
Darkace skrev:
Thunderbird88 skrev:
Darkace skrev:
tackar tackar! ja de va la inte de roligast o svetsa men frågan är ju om nått av de 120 hålen användes till något? för de gjorde inte nått av mina 35
Det var för 3 motoralternativ. V6, V8 och turbo fyra. Galet onödigt mycket hål minst sagt. Dom kan ju knappast använt samma hål flera gånger för olika motoralternativ
Oh fan... he he ne knappast
Haha, istället ska motorutrymmet se ut som en schweizerost! Hade bilder på motorutrymmes massakern men dom försvann för några år sedan när disken krashade. Glömde också att dom säkert använde samma motorutrymme sen tidigt 80-tal.
Googlade snabbt och hittade denna bild.
Notera hur många hål det är på stötdämpar tornet. Tror det är ett hål av alla dom som egentligen används. Sen framför tornet så är det ju massor med hål. Tre används. Det är för luftfilter burken (svarta saken som syns lite av på bilden) och sedan den där lilla saken med elkablar in i som sitter mellan luftfilterburken och stötdämpartornet.
Haha, istället ska motorutrymmet se ut som en schweizerost! Hade bilder på motorutrymmes massakern men dom försvann för några år sedan när disken krashade. Glömde också att dom säkert använde samma motorutrymme sen tidigt 80-tal.
Notera hur många hål det är på stötdämpar tornet. Tror det är ett hål av alla dom som egentligen används. Sen framför tornet så är det ju massor med hål. Tre används. Det är för luftfilter burken (svarta saken som syns lite av på bilden) och sedan den där lilla saken med elkablar in i som sitter mellan luftfilterburken och stötdämpartornet.
Oh damn! ja du de hade du allt rätt i, ser fan ut som en schweizerost på stötdämpartornet he he
inget fan av jänkare över huvetaget och kommer aldrig bli.. men eftersom du ska sladda med denna kan de vara värt att titta på, för de är ovanligt, tummen upp!
inget fan av jänkare över huvetaget och kommer aldrig bli.. men eftersom du ska sladda med denna kan de vara värt att titta på, för de är ovanligt, tummen upp!
Tackar! och oj då känner jag mig hedrad tackar igen
nja nylackad kan man ej kalla den, tror den lackades nån gång under 80-talet, men kommer att få ny färg nästa vinter
I see! svårt att avgöra hur fin lacken är på bild.. men såg riktigt bra ut iallafall (fast gillar inte ''dubbel-lack'' speciellt mycket) men det passar stuket. Vad hade du tänkt lacka den i nästa vinter då, om man får fråga?
nja nylackad kan man ej kalla den, tror den lackades nån gång under 80-talet, men kommer att få ny färg nästa vinter
I see! svårt att avgöra hur fin lacken är på bild.. men såg riktigt bra ut iallafall (fast gillar inte ''dubbel-lack'' speciellt mycket) men det passar stuket. Vad hade du tänkt lacka den i nästa vinter då, om man får fråga?
jo sant den ser bättre ut på bild än i verkligheten "looks can be deceiving" så att säga men ja gillar faktiskt 2 tone så de blir nog nått sånt när den ska lackas om. går i funderingarna på rött o svart
Jo precis, jasså du är inne på dubbel igen alltså. Stör mig på t.ex Chip Foose som ALLTID ska köra sin dubbellack med pinstripe faktiskt hah:lol:
EDIT: men svart/röd kan nog bli fräckt
jo sant Chip Foose kör ALLTID med 2 tone. han må göra jävligt snygga bilar. men man tycker allt man kan variera färg schemat ibland. men jo såg en Lemans en gång med 2 tone röd/svart o tyckte de va jävligt snyggt så de lutar åt de
fräsigt bygge. en sak som fick mej att fundera.. nu har jag ju mest kollat bilder och bara skumläst en del men har du kollat så det blev bra utväxling på handbromsdelen du gjorde, menar så du gjorde vajerplåten rätt så du slipper dra handbromsen typ en meter bakåt innan den orkar låsa hjulen sen tyckte jag vajerfästet under bilen såg lite klent ut men det håller nog
som fan av gamla 70-80tals byggen så tycker jag du borde behålla lacken .
Det är inte så att gängan är en konisk rörgänga och någon har tagit i lite för mycket när de dragit åt? Då brukar sådana här sprickor uppstå.
jo de e sant, fast vad som är så konstigt är att lådan ej funka när ja köpte bilen o den tryckte ut olja genom ventilation på ovansidan av lådan, men lådan reparerades o felet hade ej nått med oljekylningen att göra så det pillades ej med dom kopplingarna, men sen när ja gjorde prov start efter det så började det pissa olja vid kopplingarna o en spricka hade uppstått