-64 Pontiac LeMans: Cheva 454 Big Block Busbil

PROSTREET Drift LeMans
  • 256 Följare
  • 348 166 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 januari 2022
Darkace Skyline Drifter
30 januari 2012 · 640 Inlägg

beemern skrev:
fräsigt bygge. en sak som fick mej att fundera.. nu har jag ju mest kollat bilder och bara skumläst en del men har du kollat så det blev bra utväxling på handbromsdelen du gjorde, menar så du gjorde vajerplåten rätt så du slipper dra handbromsen typ en meter bakåt innan den orkar låsa hjulen tongue sen tyckte jag vajerfästet under bilen såg lite klent ut men det håller nog tongue

som fan av gamla 70-80tals byggen så tycker jag du borde behålla lacken big_smile.


väntar spänt på mer uppdatering smile-

tackar tackar! smile
jo ja fick riva isär bromsarna bak o kolla hur mycket vajern spändes innan den började låsa smile
vajerfästet under bilen är bara till så att ytterhöljet på vajern inte vrider sig när man drar i bromsen, så lite stabilisering bara så kommer inte utsättas för någon direkt bromskraft cool

Darkace Skyline Drifter
31 januari 2012 · 640 Inlägg

Dags för motor och låda att åka i big_smile

Bara sätta ihop grejerna först...

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52942/52942-0d3d786f34839e163be9e031091623ad.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52942/52942-0176d111bd62a55c7ceadaf45ee3c155.jpg

Passade på att ta ner oljetråget på lådan för lite rengöring medans den ändå var tillgänglig, o de va lika bra för lite bös fanns de i den smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52942/52942-4dc10cd026d906e2f33c959e15502750.jpg

På väg i cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52942/52942-c8aca8fec1d882fdcec405e85ef69981.jpg

Bara att börja koppla ihop allt o bygga ett bränslesystem så dröjer de förhoppningsvis inte så länge tills provstart big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52942/52942-2d74947b7de0aa4d4d0b4bab9209e7ce.jpg

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
31 januari 2012 · 3 929 Inlägg

Massiv motor minst sagt! smile Ser galet bra ut! Ska du behålla bilen i dom färgerna den är i nu? Hoppas fan du ska det big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
wille_k
31 januari 2012 · 138 Inlägg

snyggt jobbat! ser fram emot uppstart, och kanske kan det bli en liten film på det;)?

Ford hot rod 3w "Little Green Frog" (1932)
Darkace Skyline Drifter
31 januari 2012 · 640 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Massiv motor minst sagt! smile Ser galet bra ut! Ska du behålla bilen i dom färgerna den är i nu? Hoppas fan du ska det big_smile

Tackar!
Jo den e inte liten precis, nu när ja haft ur den så har den stått brevid min 305'a som ja har på pall här i garaget, o 305'an såg pytte liten ut i jämförelse wink big_smile

Är många som tycker ja ska behålla färgerna smile men den kommer få en omlackering nästa vinter, men vi får se vad för färg det blir, har inte bestämt mig än cool

Darkace Skyline Drifter
31 januari 2012 · 640 Inlägg

wille_k skrev:
snyggt jobbat! ser fram emot uppstart, och kanske kan det bli en liten film på det;)?

jajemän! självfallet kommer det upp en video på uppstarten cool

Nojts
31 januari 2012 · 49 Inlägg

Väntar med spänning, vill se uppstart! big_smile

MrCarfreak Gasglad
31 januari 2012 · 3 244 Inlägg

Att jag har missat detta ^^ Jävlar va fränt projekt! Kommer följas!!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Sami-B Ustkaka
31 januari 2012 · 506 Inlägg

Fränt bygge! Fattar dock inte grejjen med handbromsen, varför inte hydraliskt?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Ssang Yong Musso "Ssang Die Yong" (1996)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
31 januari 2012 · 3 929 Inlägg

Darkace skrev:

Thunderbird88 skrev:
Massiv motor minst sagt! smile Ser galet bra ut! Ska du behålla bilen i dom färgerna den är i nu? Hoppas fan du ska det big_smile

Tackar!
Jo den e inte liten precis, nu när ja haft ur den så har den stått brevid min 305'a som ja har på pall här i garaget, o 305'an såg pytte liten ut i jämförelse wink big_smile

Är många som tycker ja ska behålla färgerna smile men den kommer få en omlackering nästa vinter, men vi får se vad för färg det blir, har inte bestämt mig än cool

Lacka om den åtminstånde i samma färger osv. Bara att allting är nytt. Så jävla coolt med 80-tals lack cool

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Darkace Skyline Drifter
1 februari 2012 · 640 Inlägg

Sami-B skrev:
Fränt bygge! Fattar dock inte grejjen med handbromsen, varför inte hydraliskt?

Tackar tackar! smile
Vajer är tillåtet i alla avseenden, vad man än ska köra/tävla i... bromsledningar o bromskärl får ej monteras i kupé inom dragracing tex.

DrenneR
1 februari 2012 · 336 Inlägg

ska bli intressant o se hur bra den funkar som driftingbil! men diggar bilen du bygger på hur de än blir eller går big_smile

BMW 535i (1990)
Sami-B Ustkaka
1 februari 2012 · 506 Inlägg

Darkace skrev:

Sami-B skrev:
Fränt bygge! Fattar dock inte grejjen med handbromsen, varför inte hydraliskt?

Tackar tackar! smile
Vajer är tillåtet i alla avseenden, vad man än ska köra/tävla i... bromsledningar o bromskärl får ej monteras i kupé inom dragracing tex.

AHA! Det förklarar endel, men är inte det i "typ" topfuel klasserna bara?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Ssang Yong Musso "Ssang Die Yong" (1996)
Darkace Skyline Drifter
1 februari 2012 · 640 Inlägg

DrenneR skrev:
ska bli intressant o se hur bra den funkar som driftingbil! men diggar bilen du bygger på hur de än blir eller går big_smile

Ja sant de ska bli väldigt intressant o se hur den funkar som det big_smile
Har kikat omkring lite på youtube på folk som har driftat me muskelbilar, så de e inte omöjligt iaf cool

Sami-B Ustkaka
1 februari 2012 · 506 Inlägg

Aha, men det blir ju bara två korta rör, från och till kryckan, ut genom golvet. Jag tänker när du ska drifta och ha dig... Men och andra sidan är det ju bongotrummor bak

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Ssang Yong Musso "Ssang Die Yong" (1996)
Darkace Skyline Drifter
1 februari 2012 · 640 Inlägg

Sami-B skrev:
Aha, men det blir ju bara två korta rör, från och till kryckan, ut genom golvet. Jag tänker när du ska drifta och ha dig... Men och andra sidan är det ju bongotrummor bak

He he sant! är inte precis dom bästa bromsarna i bak på dessa bilar wink men de kommer nog duga, handbromsen ska ju bara ge lite hjälp på traven när det ska släppa, o ja tror nog absolut att denna motorn kommer kunna fixa resten galant cool

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
1 februari 2012 · 3 929 Inlägg

Darkace skrev:

Sami-B skrev:
Aha, men det blir ju bara två korta rör, från och till kryckan, ut genom golvet. Jag tänker när du ska drifta och ha dig... Men och andra sidan är det ju bongotrummor bak

He he sant! är inte precis dom bästa bromsarna i bak på dessa bilar wink men de kommer nog duga, handbromsen ska ju bara ge lite hjälp på traven när det ska släppa, o ja tror nog absolut att denna motorn kommer kunna fixa resten galant cool

Bara uppgradera. Vafan det är en gammal jänk! Delar kostar ju inte många kronor smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Darkace Skyline Drifter
2 februari 2012 · 640 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Darkace skrev:

Sami-B skrev:
Aha, men det blir ju bara två korta rör, från och till kryckan, ut genom golvet. Jag tänker när du ska drifta och ha dig... Men och andra sidan är det ju bongotrummor bak

He he sant! är inte precis dom bästa bromsarna i bak på dessa bilar wink men de kommer nog duga, handbromsen ska ju bara ge lite hjälp på traven när det ska släppa, o ja tror nog absolut att denna motorn kommer kunna fixa resten galant cool

Bara uppgradera. Vafan det är en gammal jänk! Delar kostar ju inte många kronor smile

He he sant smile men kommer att köra med denna setupen från i sommar o testa, och känner man att nått behövs bytas ut så blir det bara att ta det som de kommer, fast ja tror nog aldrig ja kommer bli helt färdig med denna bilen, kommer alltid finnas nått som man vill förbättra elle modifiera wink cool

Darkace Skyline Drifter
2 februari 2012 · 640 Inlägg

Här har ni nått att kika på!

Kom på att ja har juh faktiskt en video på Pontiac'en från när jag precis hade köpt den för 2  sommrar sen, de va första gången jag starta upp motorn hemma big_smile

Kan inte fatta hur ja hade glömt bort den videon alltså LOL smile hmm

ENJOY!! cool

[video]http://www.garaget.org/video/116608[/video]

Senast redigerat av Darkace (3 februari 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang