Bolles Projekt: Volvo V70XC Denna gången fick den vara hel i nio dagar. När ska detta sluta?

Uppfräschning och utrusta med originalutrustning som saknas! Kanske även lite annat påhitt som följer...
  • 44 Följare
  • 161 927 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2013
BOLIN_
14 september 2012 · 2 763 Inlägg

Tog även andra bilder när jag var ute och fotade idag! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-548bf24553200666524cf78aecbe429e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-9e36b67726ca0aa5dfe495f766b5808f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-6cf202041c289f44d04913082c2f0e66.jpg

Ge gärna kritik på bilderna då jag är en nybörjarfotograf och körde endast med blixten avstängd! smile

Mvh Christoffer

Volvo - For Life
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
14 september 2012 · 2 100 Inlägg

Stiligt! Bara att vända på länkaget 180 grader så blir det ännu stiligare! wink

Tja!
Mack Forum- och sitemoderator
14 september 2012 · 26 194 Inlägg

Mycket smakfullt tycker jag!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
BOLIN_
14 september 2012 · 2 763 Inlägg

Dennis_999 skrev:
Stiligt! Bara att vända på länkaget 180 grader så blir det ännu stiligare! wink

Har funderat lite på hur jag ska göra men vet inte hur tongue Vet du?

Volvo - For Life
BOLIN_
14 september 2012 · 2 763 Inlägg

Mack skrev:
Mycket smakfullt tycker jag!

Tackar, kul att fler än jag tycker att det blev bra! smile

Volvo - For Life
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
14 september 2012 · 2 100 Inlägg

BOLIN_ skrev:

Dennis_999 skrev:
Stiligt! Bara att vända på länkaget 180 grader så blir det ännu stiligare! wink

Har funderat lite på hur jag ska göra men vet inte hur tongue Vet du?

Lossa bulten som håller länkaget från motorn ut armen. Vrid den ett halvt varv så den ligger "dubbel" och smacka tillbaka bulten. Du kan dock få lossa och skruva dit ett par gånger för att få till stoppläget ordentligt smile

Tja!
BOLIN_
14 september 2012 · 2 763 Inlägg

Dennis_999 skrev:

BOLIN_ skrev:

Dennis_999 skrev:
Stiligt! Bara att vända på länkaget 180 grader så blir det ännu stiligare! wink

Har funderat lite på hur jag ska göra men vet inte hur tongue Vet du?

Lossa bulten som håller länkaget från motorn ut armen. Vrid den ett halvt varv så den ligger "dubbel" och smacka tillbaka bulten. Du kan dock få lossa och skruva dit ett par gånger för att få till stoppläget ordentligt smile

Tack för infon och länken, det måste jag fixa imorgon! big_smile

Volvo - For Life
BOLIN_
14 september 2012 · 2 763 Inlägg

Kan ju berätta att jag har fått problem med min kylvätsketemperatursensor ( phu, långt ord tongue ) och har ibland startproblem. Ikväll fick jag igång den efter fem minuter startförsök. Det är andra gången den sensorn går sönder för mig...

Är det någon som vet vad som slår ut den för mig? hmm Har kollat felkoder och det är samma som förra gången, tempgivare ger felaktig signal sad

Senast redigerat av BOLIN_ (14 september 2012)

Volvo - For Life
AD_ Biltokig ingenjör
14 september 2012 · 1 159 Inlägg

Riktigt snajsigt smile Håller med Dennis_999 om att vända på länkaget smile Blir ännu bättre då smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
BMW 525i Touring "M-technik" (1996)
BOLIN_
14 september 2012 · 2 763 Inlägg

AD_ skrev:
Riktigt snajsigt smile Håller med Dennis_999 om att vända på länkaget smile Blir ännu bättre då smile

Tackar! smile Skulle kollat länkaget idag men va inte speciellt kul när det regnade hmm

Volvo - For Life
AD_ Biltokig ingenjör
14 september 2012 · 1 159 Inlägg

BOLIN_ skrev:

AD_ skrev:
Riktigt snajsigt smile Håller med Dennis_999 om att vända på länkaget smile Blir ännu bättre då smile

Tackar! smile Skulle kollat länkaget idag men va inte speciellt kul när det regnade hmm

Förstår det hmm Här regnade det också så in i bomben. Regnade halvt på tvären och så fort man klev utanför dörrn blev man asblöt tongue

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
BMW 525i Touring "M-technik" (1996)
BOLIN_
14 september 2012 · 2 763 Inlägg

AD_ skrev:

BOLIN_ skrev:

AD_ skrev:
Riktigt snajsigt smile Håller med Dennis_999 om att vända på länkaget smile Blir ännu bättre då smile

Tackar! smile Skulle kollat länkaget idag men va inte speciellt kul när det regnade hmm

Förstår det hmm Här regnade det också så in i bomben. Regnade halvt på tvären och så fort man klev utanför dörrn blev man asblöt tongue

Det är sjukt drygt tongue

Volvo - For Life
BOLIN_
17 september 2012 · 2 763 Inlägg

kan berätta för er att jag fixade länkaget till torkararmen igår och det blev skitbra! Glömde ta kort på det men det kommer imorgon! smile

Sedan när jag var nöjd med det så satte jag dit mitt reparationskit till bagageluckeinredningen, föregående ägare hade förstört alla tidigare clips och istället skruvat två helt olika skruvar genom inredningen och ner i plåten... Hur fan tänker vissa? roll

Så nu har jag en oljudsfri bagagelucka, helt underbart! big_smile

Volvo - For Life
Henkix
17 september 2012 · 6 737 Inlägg

BOLIN_ skrev:
kan berätta för er att jag fixade länkaget till torkararmen igår och det blev skitbra! Glömde ta kort på det men det kommer imorgon! smile

Sedan när jag var nöjd med det så satte jag dit mitt reparationskit till bagageluckeinredningen, föregående ägare hade förstört alla tidigare clips och istället skruvat två helt olika skruvar genom inredningen och ner i plåten... Hur fan tänker vissa? roll

Så nu har jag en oljudsfri bagagelucka, helt underbart! big_smile

har de inte börjat o rosta runt plåten där skruvarna vart nu då?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
BOLIN_
17 september 2012 · 2 763 Inlägg

Henkix skrev:

BOLIN_ skrev:
kan berätta för er att jag fixade länkaget till torkararmen igår och det blev skitbra! Glömde ta kort på det men det kommer imorgon! smile

Sedan när jag var nöjd med det så satte jag dit mitt reparationskit till bagageluckeinredningen, föregående ägare hade förstört alla tidigare clips och istället skruvat två helt olika skruvar genom inredningen och ner i plåten... Hur fan tänker vissa? roll

Så nu har jag en oljudsfri bagagelucka, helt underbart! big_smile

har de inte börjat o rosta runt plåten där skruvarna vart nu då?

Faktiskt inte, jag är förvånad själv Måste lacka om luckan sen ändå, har börjat komma rost på utsidan så fixar det samtidigt smile

Volvo - For Life
AD_ Biltokig ingenjör
17 september 2012 · 1 159 Inlägg

siiimooon skrev:
Dubbla pipor och vinge gör sååå mycket..!
Blev förvånad när jag såg hur fina kofångarna blev också, det måste testas!

Kan intyga att kofångarna ser riktigt bra ut i verkligheten också! Så helt klart värt att göra tycker jag smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
BMW 525i Touring "M-technik" (1996)
BOLIN_
18 september 2012 · 2 763 Inlägg

AD_ skrev:

siiimooon skrev:
Dubbla pipor och vinge gör sååå mycket..!
Blev förvånad när jag såg hur fina kofångarna blev också, det måste testas!

Kan intyga att kofångarna ser riktigt bra ut i verkligheten också! Så helt klart värt att göra tycker jag smile

Absolut Simon, Det är mycket trevligt! Har en vinge liggandes om du vill köpa! smile

Tack Adam! Jag är nöjd med resultatet, mycket bättre än tidigare! smile

Volvo - For Life
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang