Mister Auto.se?

Krassegrand
20 november 2013 · 239 Inlägg

Jag har handlat hos dessa några gånger.
Mitt största problem har varit att 2 till 3 remmar (SKF - Ref: VKMV 4PK788) har hållt bara 1000 mil. Jag har dock fått tillbaka pengarna för 2 av dem eftersom de har ett års garanti. Den 3e sitter i en bil som inte hunnit gå 1000 mil på ett år och som visar små tvärgående sprickor.
Är det någon som känner till just denna rem? Jag tänkte ju att SKF skulle stå för kvalitet när jag valde den.

Jörgen

Citroën SM "Maserati" (1974)
Mercedes SLK 200 W171 "Stygga vargen" (2009)
Krassegrand
15 juni 2014 · 239 Inlägg

Jag svarar själv!
Orsaken till att remmarna fungerade dåligt var att jag inte spänt dem tillräckligt!
Nu har jag skaffat en "cricket gauge" så att det blir rätt i fortsättningen.
Trots att det inte var fel på remmen fick jag pengarna tillbaka när jag klagade, ett års garanti.

Jörgen

Mercedes SLK 200 W171 "Stygga vargen" (2009)
Citroën SM "Maserati" (1974)
SportPilot Ubåtsingenjör
15 juni 2014 · 7 229 Inlägg

La precis en beställning på 9500 från mister auto, så jag hoppas jag får prylarna nu tongue

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Zmirro
15 juni 2014 · 183 Inlägg

Beställde en generator hos dom till farsans Peugeot 307. Tog det på faktura och fick generatorn efter ca 1 vecka. Den kom ifrån Frankrike. Inga problem då i alla fall!

BMW 330D "M-Performance" (2014)
jocke_gronberg
15 juni 2014 · 4 586 Inlägg

Köper allt mitt ifrån http://www.bildelaronline24.se/

leverans inom 7 dagar

Betalning via paypal eller kontokort

Är nöjd

SportPilot Ubåtsingenjör
15 juni 2014 · 7 229 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
Köper allt mitt ifrån http://www.bildelaronline24.se/

leverans inom 7 dagar

Betalning via paypal eller kontokort

Är nöjd

brukar också handla där, men de hade inte det jag sökte denna gången hmm

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
jimbon
15 juni 2014 · 711 Inlägg

Har beställt från mr auto 3 gånger under året nu utan problem,även från ovanstående bildelaronline24 som dök upp i veckan.

jocke_gronberg
15 juni 2014 · 4 586 Inlägg

Är man duktig på tyska så är det nästan ändå bättre ifall man ska ha mycket delar

https://www.atp-autoteile.de/

c:a 200 kr i frakt ifrån tyskland

Köpte skivor och belägg runt om till audin för under 500 lappen

Senast redigerat av jocke_gronberg (15 juni 2014)

SportPilot Ubåtsingenjör
15 juni 2014 · 7 229 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
Är man duktig på tyska så är det nästan ändå bättre ifall man ska ha mycket delar

https://www.atp-autoteile.de/

c:a 200 kr i frakt ifrån tyskland

Köpte skivor och belägg runt om till audin för under 500 lappen

ska kolla in det där smile tack för tipset !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
andreas1
16 juni 2014 · 1 020 Inlägg

Beställer mycket från mr auto o anser det funkar bra.
Var en gång det klydda med lagersaldo på bromsskivor till v70 men då ringde dom o skicka andra skivor fraktfritt o 10 procent rabatt.
Startmotorn till skodan var dock ca 50 procent större än org vilket ställde till det med kablarna men satan vad den snurrar på den lilla 1,3an.
Allt annat har stämt med org .

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
SportPilot Ubåtsingenjör
17 juni 2014 · 7 229 Inlägg

Hur funkar mail kontakten för er ? Hur lång tid dröjer det innan man får svar ? Tydligen så finns ett par produkter ej på lager och de skriver att de ska sätta in pengar på mitt konto, men jag har inte sett röken utav några pengar än så länge

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 juni 2014 · 13 736 Inlägg

CHEEVA skrev:
Hur funkar mail kontakten för er ? Hur lång tid dröjer det innan man får svar ? Tydligen så finns ett par produkter ej på lager och de skriver att de ska sätta in pengar på mitt konto, men jag har inte sett röken utav några pengar än så länge

pengarna kommer men det går inte så där jättefort. 

har skickat en sak i retur och då tog det tid innan pengarna kom men dom kommer så inget att oroa sig för.
räkna med 1-3dagar för att du ska se dom på kontot dessutom.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
granadadr
17 juni 2014 · 7 287 Inlägg

fick något som jag ej hade beställt,= fel vara, för ca en vecka sedan, mailade givetvis direkt, sen TYYYYYYYST

läste denna tråd så jag har inga större förhoppningar att det ska ordna sig men men inget större belopp förlorat

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
andreas1
17 juni 2014 · 1 020 Inlägg

CHEEVA skrev:
Hur funkar mail kontakten för er ? Hur lång tid dröjer det innan man får svar ? Tydligen så finns ett par produkter ej på lager och de skriver att de ska sätta in pengar på mitt konto, men jag har inte sett röken utav några pengar än så länge

Dom maila mig o jag maila tillbaka då ringde dom ist.
Så för min del funka det kanon.
Pengarna kom på nån dag.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
SportPilot Ubåtsingenjör
17 juni 2014 · 7 229 Inlägg

andreas1 skrev:

CHEEVA skrev:
Hur funkar mail kontakten för er ? Hur lång tid dröjer det innan man får svar ? Tydligen så finns ett par produkter ej på lager och de skriver att de ska sätta in pengar på mitt konto, men jag har inte sett röken utav några pengar än så länge

Dom maila mig o jag maila tillbaka då ringde dom ist.
Så för min del funka det kanon.
Pengarna kom på nån dag.

Kanon smile får hoppas de svarar på mina mail snart då !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
tobee
24 juni 2014 · 735 Inlägg

Jag rekommenderar http://www.eurocarparts.com/ för er som bara kan Engelska och vill ha tokbra priser.
Har handlat där i flera år och deras support är snabba och medgörliga när något strular. Alltid svar samma dag på mail. Alltid svar direkt om man ringer.
ca 170:- i frakt. Ca 5 arbetsdagar med DHL fram till dörr.

granadadr
24 juni 2014 · 7 287 Inlägg

fick min spännare ,,,,

SportPilot Ubåtsingenjör
10 oktober 2014 · 7 229 Inlägg

Måste säga att jag är grymt besviken på mister auto och kommer aldrig handla där igen

Det blev något fel när jag la min beställning så den dubblades på något vis, har försökt mejla de flera gånger utan framgång. Nu har de skickat båda beställningarna och jag har fått två fakturor.

Det absolut värsta är att de vägrar svara på mejl, har skickat 5 mejl utan att få svar.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SportPilot Ubåtsingenjör
10 oktober 2014 · 7 229 Inlägg

CHEEVA skrev:
Måste säga att jag är grymt besviken på mister auto och kommer aldrig handla där igen

Det blev något fel när jag la min beställning så den dubblades på något vis, har försökt mejla de flera gånger utan framgång. Nu har de skickat båda beställningarna och jag har fått två fakturor.

Det absolut värsta är att de vägrar svara på mejl, har skickat 5 mejl utan att få svar.

Fick nu svar från mister auto efter att jag skrev ett sista argt mail till de, de löste det hela väldigt smidigt genom att jag helt enkelt inte tar emot det ena paketet så makulerar de fakturan.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
andreas1
10 oktober 2014 · 1 020 Inlägg

CHEEVA skrev:

CHEEVA skrev:
Måste säga att jag är grymt besviken på mister auto och kommer aldrig handla där igen

Det blev något fel när jag la min beställning så den dubblades på något vis, har försökt mejla de flera gånger utan framgång. Nu har de skickat båda beställningarna och jag har fått två fakturor.

Det absolut värsta är att de vägrar svara på mejl, har skickat 5 mejl utan att få svar.

Fick nu svar från mister auto efter att jag skrev ett sista argt mail till de, de löste det hela väldigt smidigt genom att jag helt enkelt inte tar emot det ena paketet så makulerar de fakturan.

Bra att det löste sig.
Ingen förklaring till den dåliga servicen?

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang