Mister Auto.se?

hangman
1 november 2014 · 2 174 Inlägg

köpt 4 gånger därifrån, väldigt bra och ha med och göra till 99% snabba leveranser och allt går bra, att dom tar betalt för kundtjänst är stort minus, Sista gången tog det 2 veckor för paketet och komma, tog även jag express, fick tillbaka en slant eller hur de va. Dom lovade leverans inom en viss tid och kunde inte hålla det.

Kommer inte ihåg om dom hade faktura? det är det bästa för jag har betalt i förskott så många gånger, då får man vänta längre känns det som, chansen är iaf större det tar längre tid.

TurboBear
3 februari 2015 · 24 Inlägg

Har handlat där förut men kommer aldrig att handla av dom igen.
Man kan inte lita på att få rätt delar ens om man fyller i regnummer och bilmodell.

I mitt fall skickade dom fel vattenpump, kul när man plockat ned halva motorn för att byta pump och så är det fel.
Men det värsta är att dom inte står för felet dom gjort. Visst jag fick skicka tillbaks delen och fick pengarna tillbaks men dom har dragit av fraktkostnaden på 143:-. Inte en chans att jag ska stå för deras misstag!

Så det var sista gången.

it_mutt Avstängd
3 februari 2015 · 10 388 Inlägg

TurboBear skrev:
Har handlat där förut men kommer aldrig att handla av dom igen.
Man kan inte lita på att få rätt delar ens om man fyller i regnummer och bilmodell.

I mitt fall skickade dom fel vattenpump, kul när man plockat ned halva motorn för att byta pump och så är det fel.
Men det värsta är att dom inte står för felet dom gjort. Visst jag fick skicka tillbaks delen och fick pengarna tillbaks men dom har dragit av fraktkostnaden på 143:-. Inte en chans att jag ska stå för deras misstag!

Så det var sista gången.

Måste fråga; inte så att din motor finns med två olika vattenpumpar? Eller det var helt helt galet?

Ex.vis finns ju 1.8T (AEB) med två olika vattenpumpsvarianter; en som drivs av kamremen och en som drivs av multiremmen. Bara VAG själva som haft koll på det "än så länge"

Nåja, bara en tanke

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Nordic_Drivers
4 februari 2015 · 349 Inlägg

Har märkt att de ibland skickar mer grejer än vad man har betalat för tongue

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
TurboBear
4 februari 2015 · 24 Inlägg

it_mutt skrev:

TurboBear skrev:
Har handlat där förut men kommer aldrig att handla av dom igen.
Man kan inte lita på att få rätt delar ens om man fyller i regnummer och bilmodell.

I mitt fall skickade dom fel vattenpump, kul när man plockat ned halva motorn för att byta pump och så är det fel.
Men det värsta är att dom inte står för felet dom gjort. Visst jag fick skicka tillbaks delen och fick pengarna tillbaks men dom har dragit av fraktkostnaden på 143:-. Inte en chans att jag ska stå för deras misstag!

Så det var sista gången.

Måste fråga; inte så att din motor finns med två olika vattenpumpar? Eller det var helt helt galet?

Ex.vis finns ju 1.8T (AEB) med två olika vattenpumpsvarianter; en som drivs av kamremen och en som drivs av multiremmen. Bara VAG själva som haft koll på det "än så länge"

Nåja, bara en tanke

Hej,

Nej det här är inte till golfen smile, den står i vinterförvaring och har bara 1200 mil på mätaren. Detta var till vinterbilen, en liten sketen usling till fransos (206 gti).

it_mutt Avstängd
4 februari 2015 · 10 388 Inlägg

TurboBear skrev:

it_mutt skrev:

TurboBear skrev:
Har handlat där förut men kommer aldrig att handla av dom igen.
Man kan inte lita på att få rätt delar ens om man fyller i regnummer och bilmodell.

I mitt fall skickade dom fel vattenpump, kul när man plockat ned halva motorn för att byta pump och så är det fel.
Men det värsta är att dom inte står för felet dom gjort. Visst jag fick skicka tillbaks delen och fick pengarna tillbaks men dom har dragit av fraktkostnaden på 143:-. Inte en chans att jag ska stå för deras misstag!

Så det var sista gången.

Måste fråga; inte så att din motor finns med två olika vattenpumpar? Eller det var helt helt galet?

Ex.vis finns ju 1.8T (AEB) med två olika vattenpumpsvarianter; en som drivs av kamremen och en som drivs av multiremmen. Bara VAG själva som haft koll på det "än så länge"

Nåja, bara en tanke

Hej,

Nej det här är inte till golfen smile, den står i vinterförvaring och har bara 1200 mil på mätaren. Detta var till vinterbilen, en liten sketen usling till fransos (206 gti).

Ah, ja det var bara en tanke som sagt smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
meatos
4 februari 2015 · 424 Inlägg

Fick fel bromsskiva när jag beställde så det var ju ett minus, påpekade detta och fick fraktsedel för att skicka tillbaks den samt pengar tillbaks så är nöjd med hur de löste det. Kostade inget extra förutom lite tid

granadadr
4 februari 2015 · 7 289 Inlägg

mm,, men tid är pengar,, inte alltid man blir så glad att vänta 4 veckor tot för en bromskiva wink

SportPilot Ubåtsingenjör
4 februari 2015 · 7 232 Inlägg

Fick delar idag, såklart så har de skickat fel bromsbackar ... Är en kund bil så hoppas de löser detta snabbt och smidigt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
sotar The Bear
4 februari 2015 · 293 Inlägg

http://www.getech.se

Billigare än så blir det inte när det kommer till bromsar. Har en kollega som handlat därifrån, sitter än idag på bilen hans.

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
SportPilot Ubåtsingenjör
4 februari 2015 · 7 232 Inlägg

sotar skrev:
http://www.getech.se

Billigare än så blir det inte när det kommer till bromsar. Har en kollega som handlat därifrån, sitter än idag på bilen hans.

Tyvärr så har de endast skivor och belägg, inte trummor och backar

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Sam1r
4 februari 2015 · 485 Inlägg

har beställt där antal gånger och har aldrig varit några problem för mig.

SportPilot Ubåtsingenjör
4 februari 2015 · 7 232 Inlägg

Sam1r skrev:
har beställt där antal gånger och har aldrig varit några problem för mig.

3 gången det strular för mig nu, kommer leta efter andra alternativ nästa gång

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Sam1r
4 februari 2015 · 485 Inlägg

CHEEVA skrev:

Sam1r skrev:
har beställt där antal gånger och har aldrig varit några problem för mig.

3 gången det strular för mig nu, kommer leta efter andra alternativ nästa gång

ajdå. illa. dock beställde jag från reservdelar24.se förra veckan ett hjullager till hondan med abs för 220 kr. fick det på 3 dagar. kolla där med

TurboBear
4 februari 2015 · 24 Inlägg

Jag betalar hellre lite mer för att slippa krångel. Därför kommer jag att undvika mister auto i fortsättningen.
Har inte fått något svar på hur dom tänkt göra med fraktkostnaden som inte ej fått tillbaks än. Det brukar dröja innan dom svarar.

SportPilot Ubåtsingenjör
5 februari 2015 · 7 232 Inlägg

Sam1r skrev:

CHEEVA skrev:

Sam1r skrev:
har beställt där antal gånger och har aldrig varit några problem för mig.

3 gången det strular för mig nu, kommer leta efter andra alternativ nästa gång

ajdå. illa. dock beställde jag från reservdelar24.se förra veckan ett hjullager till hondan med abs för 220 kr. fick det på 3 dagar. kolla där med

vet du om reservdelar24.se är samma företag som billdelaronline24.se ? Identiska hemsidor

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
spillolja
5 februari 2015 · 4 025 Inlägg

CHEEVA skrev:

Sam1r skrev:
ajdå. illa. dock beställde jag från reservdelar24.se förra veckan ett hjullager till hondan med abs för 220 kr. fick det på 3 dagar. kolla där med

vet du om reservdelar24.se är samma företag som billdelaronline24.se ? Identiska hemsidor

ja det är samma,  usprunget är tyska pkwteile.de

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
TurboBear
5 februari 2015 · 24 Inlägg

Det här svaret fick jag idag. Dom tar INGET som helst ansvar för det dom säljer. Inte en chans i världen att jag någonsin beställer från dom igen. Kommer att avråda alla från att göra det också.

"Tack för att du har kontaktat Mister-Auto kundtjänst.

Som redan i tidigare beställning blivit informerad om är det viktigt att du inte enbart söker på bilnummer och modell, utan verifierar det med orginaldelsnumret, som i vår dialog i December 2014 angående Vattenpumpen.

Enbart du som kund är ansvarig för att delarna du beställer verkligen passar din bil och i enlighet med våra köpvillkor, som godkänns i och med du genomför beställningen:
13.2 Bolaget kan inte uttala sig eller försäkra om lämplighet eller kapacitet av en viss Vara för användning med eller i ett visst fordon, och det åligger Kunden att se till att Varorna är lämpliga för användning med eller i det avsedda fordonet före montering. För att undvika tvetydighet; Bolaget bär inget ansvar för förlust, skada, kostnad eller utgifter som åsamkas Kunden till följd av montering eller användning av Varan med eller i ett icke-kompatibelt fordon, oavsett om uppgifter om fordonet angavs i beställningen.

Har du frågor kring vårt sortiment, beställningar eller vill ha hjälp med att göra nya beställningar eller har synpunkter om oss är du varmt välkommen att kontakta oss.

Mister-Auto kundtjänst önskar dig en trevlig dag.

Ta det varsamt i vintertrafiken.

Med vänliga hälsningar,

Mister-Auto-teamet"

SportPilot Ubåtsingenjör
5 februari 2015 · 7 232 Inlägg

Just det där kan jag köpa då bil tillverkare envisas om att byta en massa hela tiden... Hade de däremot skickat något du inte beställt hade det varit fördjälvigt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
it_mutt Avstängd
5 februari 2015 · 10 388 Inlägg

TurboBear skrev:
Det här svaret fick jag idag. Dom tar INGET som helst ansvar för det dom säljer. Inte en chans i världen att jag någonsin beställer från dom igen. Kommer att avråda alla från att göra det också.

"Tack för att du har kontaktat Mister-Auto kundtjänst.

Som redan i tidigare beställning blivit informerad om är det viktigt att du inte enbart söker på bilnummer och modell, utan verifierar det med orginaldelsnumret, som i vår dialog i December 2014 angående Vattenpumpen.

Enbart du som kund är ansvarig för att delarna du beställer verkligen passar din bil och i enlighet med våra köpvillkor, som godkänns i och med du genomför beställningen:
13.2 Bolaget kan inte uttala sig eller försäkra om lämplighet eller kapacitet av en viss Vara för användning med eller i ett visst fordon, och det åligger Kunden att se till att Varorna är lämpliga för användning med eller i det avsedda fordonet före montering. För att undvika tvetydighet; Bolaget bär inget ansvar för förlust, skada, kostnad eller utgifter som åsamkas Kunden till följd av montering eller användning av Varan med eller i ett icke-kompatibelt fordon, oavsett om uppgifter om fordonet angavs i beställningen.

Har du frågor kring vårt sortiment, beställningar eller vill ha hjälp med att göra nya beställningar eller har synpunkter om oss är du varmt välkommen att kontakta oss.

Mister-Auto kundtjänst önskar dig en trevlig dag.

Ta det varsamt i vintertrafiken.

Med vänliga hälsningar,

Mister-Auto-teamet"

Inte på något vis unikt

samma sak hos Skruvat ex.vis;

Utöver fabriksgaranti enligt ovan i dessa Användarvillkor Kunder lämnar Skruvat.se ingen garanti rörande en viss Varas kapacitet eller lämplighet för användning i ett visst fordon och det åligger Kund att försäkra sig om att beställd Vara kan monteras i eller användas med dennes fordon.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang