SAAB 9-3 SS 2004 Stereouppgradering. Hur man drar kablarna från slutsteg till slutsteg till 6*9??

mrborg
4 januari 2012 · 18 Inlägg

Hallo!

Jag kände mig tveksam till att starta YTTERLIGGARE en tråd om samma ämne. Men jag har verkligen försökt att gå igenom varenda tråd om detta och försökt att hitta i detalj det jag är ute efter. Antingen har jag tyvärr missat det eller så står det faktiskt ingenstans. smile

Det jag inte har fått klarhet i (eller förstått) är vilka kablar man ska dra bak till ett eftermarknadssteget från mitt originalsteg under förarstolen. Om det är kablarna FRÅN huvudenheten till originalsteget eller TILL 6.5orna i dörrarna (ena dörren) FRÅN originalsteget.

Jag la ner några minuter i paint för att få en så pedagogisk skiss som möjligt, http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1502618  Hoppas ni förstår den smile

Är det så att inget av dessa alternativ är rätt, skulle jag vara oerhört tacksam om någon vänlig själ skulle vilja göra detsamma i typ paint så man har nått att kolla på (lättare än följa text). Det här med strömdragningen, ground och remote har jag hyffsad koll på. Så i dagsläget behövs ingen hjälp med de tongue


Mvh!

lingua
4 januari 2012 · 2 271 Inlägg

Ska försöka förklara lite snabbt:

Alt 1:
Är att du skarvar (löder) in dig på högtalarkablarna precis innan de går ut i dörrarna till 6x5".
Du behöver vänster +- samt höger +- och måste således skarva dig in på både förar samt
passagerarsida.
Du hittar 2 tvinnade kablar innanför panelen bredvid fötterna på varje sida.

Alt 2:
Är det jag gjort och innebär att du löder in dig på amp-1 (originalsteget) och tar signalen därifrån.
ChriZtoffer har en massa bra bilder i sitt galleri, hoppas det är ok att länka?
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … album=2683

Det var dom bilderna jag gick efter när jag lödde in mig.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
mrborg
4 januari 2012 · 18 Inlägg

Okej!

Det känns rent spontant som att alt 1 är det jag klarar av. Är inte jättehaj på att löda och det känns lite halv oroväckande att pilla i originalgrejjerna tongue Känns inte som ett jätteingrepp dock det som visas på bilderna. Ett plus är ju också att det blir bra mycket mindre kablar runt om i bilen.

Det som dock satte lite snurr i huvet av att kolla på bilderna är att bilderna 3 och 4 är samma sida man ser bara den att det är vridet 180 grader? OCH att det är olika kablar lödda på samma ställe?

Ursäkta min dumhet men jag är ganska novis på detta.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang